שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    זוז הצדה ספוטיפיי: האסטרטגיה של אפל לניצחון
    הצפיפות בשוק שירותי הסטרימינג המוזיקלי מייצרת תחרות של ממש, ומסתבר שהטכנולוגיה היא אלמנט מרכזי. כך מנסה הענקית אפל להגיע לראש מצעד שירותי הסטרימינג

    התחרות בשוק הסטרימינג המוזיקלי עולה מדרגה: הרעיון של תשלום חודשי עבור האזנה למוזיקה ברשת, מהדסקטופ או ממכשירים ניידים, הוא כזה שהמשתמשים, כמו גם חברות התקליטים והמוזיקאים עצמם, היו צריכים להתרגל אליו. היום, נראה שכבר מדובר בעובדה מוגמרת, כשעוד ועוד שירותים מתווספים לשוק הצפוף גם ככה, שמשרת מיליוני מאזינים בכל העולם.

     

    סטרימינג מוזיקלי (עיבוד תמונה)
    בולעת את המתחרים. אפל(עיבוד תמונה)

     

    אם אתם נהנים מהאזנה למוזיקה באמצעות סטרימינג, אתם ודאי מכירים את הדיון הנצחי: מי מהשירותים הקיימים בשוק מצליח לקלוע יותר לטעם שלכם? אילו פלייליסטים מוכנים מראש נשמעים כאילו הם נתפרו בדיוק למידות האוזניים שלכם? איפה תגלו יותר מוזיקה חדשה שתרצו להמשיך ולהאזין לה? אלה השאלות שמעסיקות את המשתמשים, והתשובות להן ממוקדות בבינה מלאכותית וביכולות טכנולוגיות.

     

    שירותים כמו דיזר, טיידל, ספוטיפיי, אפל מיוזיק ואפילו יאנדקס מיוזיק, שהושקה לאחרונה בישראל - נחשבים למובילים את השוק. אבל התחרות ממש לא ממוקדת רק בהיצע הקטלוגים הזמינים להאזנה או במסלולי המנוי (אצל מי יש יותר משתמשים במסלול המשפחתי ומי מציעה גם הנחות לסטודנטים, למשל). השאיפה להתמקם בראש מצעד שירותי הסטרימינג, באה לידי ביטוי בעיקר בטכנולוגיה עצמה.

     

     

    על פי אתר "סטטיסטה", לאפל מיוזיק יש קצת יותר מ-50 מיליון מנויים משלמים ברחבי העולם, לעומת כ-83 מיליון מנויים משלמים בספוטיפיי. דיזר מדווחת על כ-16 מיליון מנויים רשומים מסביב לעולם, ועושה רושם שטיידל בצרות - עם דיווחים על דו"חות מנופחים ועל קצת פחות ממיליון וחצי מנויים בתשלום בפועל. כדאי לזכור: אפל מיוזיק נכנסה למשחק מאוחר יחסית - השירות הוכרז רק ב-2015. לספוטיפיי, שנחשבת לחלוצה בתחום, היו כשמונה שנים להשתפשף לפני שאפל נכנסה לשוק, והשתיים נאבקות זו בזו בדרך לצמרת.

     

    כחלק מהמלחמה הזו, אפל עושה עוד ועוד רכישות - שגם אם לא ברור כיצד הן יועילו לה לטווח הקרוב, מציירות יחד תמונה אחת: לשפר ולייעל את אפל מיוזיק. במסגרת הזו, כך על פי ההשערות, נרכשה בשנה שעברה "שזאם" - האפליקציה לזיהוי שירים, בסכום מוערך של כ-400 מיליון דולר. השבוע, דווח כי אפל מתעתדת לרכוש גם סטארט-אפ בשם Asaii, שמבטיח לנבא הצלחה של אמנים מוזיקליים - על פי שילוב של נתונים מרשתות חברתיות ומשירותי סטרימינג מוזיקליים, בקצת פחות מ-100 מיליון דולר. על הדיווחים האלה עוד אין אישור (למרות הודעה מעט מפוקפקת של בעל מניות), ועל פי ההשערות - גם אם הרכישה לא תצא לפועל, אפל צפויה לשכור את שירותי המייסדים שיבואו לעבוד על אפל מיוזיק. 

     

    אפליקציית ספוטיפיי (צילום: shutterstock)
    המתחרה העיקרית. ספוטיפיי(צילום: shutterstock)

     

    גם במקרה הזה, מדובר במהלך שאמור להציב את אפל מיוזיק גבוה יותר ברשימה: הוא קורה רגע אחרי שספוטיפיי הכריזה כי היא מגבירה תמיכה גם במוזיקאים שאינם חתומים עם לייבלים - ומאפשרת להם להעלות באופן עצמאי את המוזיקה שלהם לשירות. כדי להצליח לעמוד בתחרות ולהישאר רלוונטית - Asaii, שמבטיחה להצליח לזהות בטווח של בין מספר שבועות עד שנה אחת את "הג'סטין ביבר הבא", תהיה מהיום בשירות אפל מיוזיק.

     

    אפל, שחצתה את שווי טריליון הדולר לאחרונה, עושה מאמצים אדירים כדי להבטיח שהיא תמוצב בפסגת שירותי הסטרימינג. אל מול ספוטיפיי, שהחלה את דרכה כסטארט-אפ שוודי קטן, ממוקד לשוק האירופי, זה כמעט לא כוחות. אבל באפל יודעים לזהות שככל הנראה, משהו טוב קורה בספוטיפיי - שמחייב את הענקית להגיע עם כל התותחים הכבדים. בינתיים, מי שמרוויחים משירותי המוזיקה ההולכים ומשתכללים, הם המאזינים.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים