שתף קטע נבחר

חולדאי נגד רגב: "מאמין שהחוק הפשיסטי לא יעבור, נמשיך לממן יצירה"

ראש העיר תל אביב-יפו תקף בריאיון באולפן ynet את שרת התרבות על אישור חוק הנאמנות בתרבות בוועדת השרים: "אנטי-תרבות ואנטי-דמוקרטיה. אפילו נתניהו אמר שהוא מעדיף חברה יותר חופשית". על השר ישראל כץ, אמר: "לא מבין בתחבורה ציבורית"

 

 

 

ראש העיר תל אביב רון חולדאי תקף הבוקר (ב') את שרת התרבות מירי רגב בעקבות אישור חוק הנאמנות בתרבות בוועדת השרים לענייני חקיקה. בריאיון לאולפן ynet אמר חולדאי כי "לתת לשרת התרבות להיות הצנזורית זה אנטי-תרבות ואנטי-דמוקרטיה. הבסיס לתרבות ואמנות הוא חופש הביטוי ואני אדאג לכך שהחופש האמנותי יישמר גם נגד הממשלה הזאת".

 

רון חולדאי באולפן ynet ()
רון חולדאי באולפן ynet

עם זאת, חולדאי ציין כי כי ידאג לממן את היצירות שיובאו לפניו. "אני עדיין מאמין בדמוקרטיה של מדינת ישראל, ומאמין שהכנסת לא תעביר את החוק הפשיסטי הזה. אין דבר כזה בעולם החופשי. שמעתי שראש הממשלה נתניהו הביע אי-שביעות רצון מהחוק ואמר שזה יותר מדי בית שמאי בעיניו, וכי הוא מעדיף בכל זאת חברה קצת יותר חופשית".

 

מירי רגב (צילום: אבי מועלם)
"חוק אנטי-דמוקרטי ואנטי-תרבות. מקווה שלא יעבור". מירי רגב(צילום: אבי מועלם)

ראש העיר המכהן הוסיף כי הוא לא מאמין בעימותים פוליטיים: "מערכות היחסים שלי עם השרים לא עומדות על העניין הפוליטי. יש לי פערים ערכיים אדירים עם שר התיירות יריב לוין, אך כשהוא מגיע לעבודה הוא ענייני ואנחנו עובדים נפלא. התיירות בתל אביב פורחת".

 

אך לעומת תחום התיירות - חולדאי לא חסך משר התחבורה ישראל כץ שעמו התעמת רק לאחרונה בעקבות סערת העבודות על גשר יהודית בשבת. "כבר לפני עשר שנים אמרתי לשר התחבורה הזה את אותם הדברים שמדברים עליהם היום. תחבורה ציבורית, הצורך בנת"צים, להפסיק למכור כרטיסים באוטובוסים ולדאוג להצגת זמני ההגעה בתחנה. לדאוג לכל הדבר המורכב הזה שנקרא תחבורה ציבורית. הוא עשה לי 'כן כן כן' - והתעלם.

 

ישראל כץ (צילום: מוטי קמחי )
"ישראל כץ לא מבין בתחבורה ציבורית"(צילום: מוטי קמחי )

 

"הוא לא מבין מה זאת תחבורה ציבורית, ולקח את התקציב הענק שלו מהעשור האחרון והשתמש בו לכל מני דברים שלא תורמים להגדלת מהירות הנסיעה בגוש דן. נהג מראשון לציון לא צריך לנסוע במשך שעה וחצי לעבודה. אם היה נתיב תח"צ הוא היה מגיע תוך 20 דקות למרכז תל אביב. אין נתיב שכזה לא בהלוך ולא בחזור, כך גם לאשדוד, לנתניה ולמודיעין".

 

חולדאי יצא להגנת פרויקט המכוניות השיתופיות "אוטו-תל" שספג ביקורת קשה על בזבוז כספי ציבור ועל חניות שנלקחו מתושבי העיר. לדבריו, הפרויקט דווקא סייע להוריד מכוניות מהכיבישים. "כל רכב משרת 17 משפחות. תושבים רבים ויתרו על האוטו וכתוצאה מזה לא צריכים לחפש מקום חנייה בתל אביב. כבר הגענו ל-7,000 משתתפים".

 

בעקבות הריאיון של סגנו אסף זמיר שמתמודד נגדו בבחירות, אמר חולדאי כי הוא לא מתכוון להיענות להזמנה לעימות. "אני איש אחראי. אני יודע מה אני יכול ומה אני לא יכול. אני לא אבטיח הבטחות סרק ואשלה את הציבור. אני אומר שאני מנצח את הבחירות האלה, אני אהיה ראש העיר הבא. עברתי 4 מערכות כאלה, אני יודע בדיוק מה המצב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רון חולדאי בריאיון לאולפן ynet
מומלצים