שתף קטע נבחר

הפיתוח הישראלי שישנה לכם את חוויית הטיסה? בדקנו

כריות עבור שינה במטוס הן סוג של מוצר הכרחי לטיסות, בעיקר בעולם הלואו-קוסט הצפוף או בטיסות ארוכות. מצד שני הן לא תמיד מספקות את הסחורה מבחינת הנוחות, ולעיתים רק גורמות לנו להיסחב איתן באופן מסורבל. צוות פיתוח ישראלי ומי שעומד מאחורי שמיכת המטוס המתלבשת משיקים כעת מוצר חדש שאמור לפתור את כל הבעיות

 

 

את כרית השינה לטיסה כולנו מכירים כבר שנים. מדובר במין חצי עיגול שעשוי מבדים שונים ועם מילוי שמשתנה מחברה לחברה, שתפקידו הוא להחזיק את הראש והצוואר שלנו שנוטים הצידה כאשר אנו נרדמים על מושב המטוס. המטרה הייתה טובה - לעזור לנו להירדם בסיטואציה כמעט בלי אפשרית וצפופה (אלא אם אתם נמנים עם בני המזל שטסים בביזנס) - אבל הביצוע, איך נאמר, פחות.

    ()
בדקנו את הפיתוח שעשוי לעזור לנו לישון בטיסות
 

אם נודה באמת, הכריות שיש כיום בשוק הן גדולות ומסורבלות לנשיאה כך שצריך לתלות אותן על התיק, במקרים אחרים מדובר בכריות מתנפחות שאומנם נכנסות לתוך התיק, אבל אז הן פחות נוחות וגמישות לראש ולצוואר. המצאה ישראלית חדשה מנסה לפתור את כל אלו בכרית שצורתה מעט שונה מהמוכר.


לפיתוח הישראלי קוראים "קנדי-קיין טראוול" (Candy Cane Travel), על שם הממתק שנראה כמו מקל הליכה ונפוץ בעיקר בזמן הזה של השנה, סביב חג המולד, אז הוא משמש גם קישוט. הבנתם.

   (צילום: אסף אמברם)
האם נישן טוב יותר? כרית קנדי-קיין טראוול(צילום: אסף אמברם)
  

הכרית מיועדת לתמיכה של הצוואר במצב ישיבה, אבל בזכות הצורה המיוחדת שלה - צד אחד ארוך יותר מהשני ויכול להתחבר אליו עם גומייה - יש לה שימושים נוספים. הכרית מתנפחת לממדים שמאפשרים תמיכה מלאה של הצוואר בכך שהיא מקיפה אותו ב-360 מעלות, וניתן גם לקפל אותה לגודל של לימון. מחיר הכרית לא נמוך במיוחד, בעיקר בהשוואה לאלו הקיימות כיום: 41 דולר (כ-152 שקלים) לכרית אחת ו-54 דולר (כ-200 שקלים) לזוג כריות, כולל משלוח.

    ()
שניים על אחת: מתאימה גם לשינה זוגית

ממציא ומעצב הכרית החדשה הוא עידן נויברג, מי שעיצב בעבר את השמיכה המתלבשת של אל על שניתנת כיום לנוסעים במחלקת התיירים של החברה. לאחר סיום לימודיו בבצלאל, שם למד עיצוב תעשייתי, צבר נויברג ניסיון בחברת התעופה הישראלית. נויברג שימש במשך שנתיים מעצב בפרויקט קליטת מטוסי הדרימליינר, וזכה בפרס חדשנות ביריד התעופה בהמבורג עבור השמיכה המתלבשת.

   (צילום: אסף אמברם)
מתקפלת לגודל לימון(צילום: אסף אמברם)
  

אם יש מוצר דומה בשוק, מדוע פיתחתם את הכרית הזאת?

"פיתוח הכרית החדשה מבוסס על שני צרכים שזיהינו כחשובים: תמיכה של 360 מעלות מסביב לצוואר, שעומדת בעומס מצד אחד ורכה ונעימה מצד שני; והצורך השני הוא אחסון. בעולם שבו אפשרויות הכבודה הולכות ומצטמצמות, חיפשנו מנגנון שיאפשר לכרית להתקפל לגודל הכי קטן שאפשר לטובת אחסון בטרולי האישי, במקום להמתין עם הכרית על הצוואר".

   (צילום: אסף אמברם)
מתאים גם לשינת שדה תעופה בזמן קונקשן(צילום: אסף אמברם)

מאיפה הגיע הרעיון?

"הרעיון הגיע מצורך אמיתי שלנו ומהתבוננות בשטח. ראשית חיפשנו טכניקה שתאפשר ליצור תמיכה מלאה סביב הצוואר בשילוב עם רכות מתאימה - הרבה כריות הן ״קישוט״ לצוואר ואינן מאפשרות תמיכה אמיתית והשענה של משקל הראש. ההשראה הגיעה מכמויות אדירות של מזרן הים 'לייזי פנדה', הפועל בטכניקה דומה".

 

במה שונה הכרית הזאת ממה שיש כיום בשוק?

"השתמשנו בטכניקת ניפוח שלא אופיינית לכריות נוחות לצוואר וזה מהלך חדשני בכרית, שבין היתר מאפשר לקפל אותה לגודל של לימון ולנפח אותה לממדים ענקיים המאפשרים תמיכה מלאה בגוף. משקל הכרית הוא כ-150 גרם בלבד, והיא עשויה מבד טכנולוגי מנדף זיעה".

 

הכרית, לדברי נויברג, "מלאה בהפתעות". הכוונה היא לצורניות שמאפשרת מספר אפשרויות שימוש: למשל שיתוף הכרית עם אדם נוסף, הישענות על החלון במטוס, שינה על ספסל בשדה התעופה ועוד.

 

איך זה עובד?

"הניפוח נעשה על ידי נשיפה עוצמתית - מספיקה אחת למנוסים יותר - או על ידי פתח המזגן במטוס. ניתן לקפל את הכרית בקלות על ידי סחיטה של האוויר".

   (צילום: אסף אמברם)
נגמר לכם האוויר? אפשר גם דרך פתח המזגן שמעל הראש(צילום: אסף אמברם)
  

איפה המוצר עומד כיום מבחינת השיווק שלו?

"הדרך שבחרנו להשיק את המוצר היא באמצעות קמפיין גיוס המונים. היתרון העיקרי הוא האינדיקציה לגבי העניין והביקוש למוצר, מה שנקרא time to market. מהר מאוד אפשר להבין את הביקושים, ולפי אלו להתכונן לייצור.

 

"הקמפיין הגיע ליעדו ב-24 השעות הראשונות, ובהמשך חצה את רף אלף התומכים לאחר שלושה שבועות. יחד איתנו עלו כריות לצוואר נוספות, והתחרות לא פשוטה. השקת הקמפיין נעשתה בשותפות עם חברת ניסנס, בעלת מוניטין רב בפלטפורמת קיקסטארטר".

   (צילום: אסף אמברם)
(צילום: אסף אמברם)
  

אתם צופים שהכרית תיכנס בעתיד כפריט שחברות התעופה יחלקו או רק לרכישה עצמאית?

"כארבעה מיליארד נוסעים טסים בעולם מדי שנה - מספר מעורר השראה לעיסוק בתחום כריות לטיסה. שוק הכריות מגלגל מאות מיליוני דולרים בשנה, ומאפשר לנו להיכנס בתנופה ולהציע את הכרית לשוק הפרטי.

 

"מתחילת הקמפיין קיבלנו המון פניות מרשתות קמעונות שמעוניינות להפיץ את המוצר בחנויות רגילות או בחנויות אונליין. אנחנו כבר מתכננים את הצעד הבא - וכן, תהיה אפשרות למכירה עבור חברות תעופה שירצו לתת את הכרית במתנה לנוסעים שלהן".

 

 

עידן נויברג הוא מעצב בעל אופי יזמי. נויברג הקים את חברת lyly.design, שעוסקת כיום בפיתוח מוצרים עם התמקדות בעולם האריזות של מוצרי צריכה גבוהה (mass market). בשנת 2017 קיבל את פרס היוצרים בתחומי העיצוב של משרד התרבות והספורט, השתתף בתערוכות עיצוב מקומיות וזכה בפרסים בינלאומיים.

 

כיום הוא מנהל את החברה יחד עם שני שותפים, לירן בלום ויעל ארד, שהם זרוע הפיתוח העסקי בחברה. צוות עיצוב הכרית מורכב ממעצבת הטקסטיל דנה בן שלום וממעצבת המוצר עמית עדיני.  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אסף אמברם
נמצאה הכרית שתעזור לכם לישון בטיסות?
צילום: אסף אמברם
מומלצים