שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הערכה: הישראלים קנו ב-72 מיליון שקל ב-SHOPPINGIL

    אחרי שנים בהן נתנו לאסוס, נקסט, עלי אקספרס, איביי ואמזון לשלוט בקניות האונליין של הצרכן הישראלי, הקמעונאים הישראלים עושים הכל כדי שנקנה באינטרנט – אצלם. חג השופינג הישראלי שגוגל ישראל המציאה נחגג ב-8-7 בנובמבר והניב עלייה של 12% במכירות לעומת אשתקד

     

     

    צילום: חגי דקל

    צילום: חגי דקל

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    "שנים שהיה פה שחקן אחד, אסוס, שהישראלים קונים בו במאות מיליוני שקלים בשנה. הגיע הזמן שזה ישתנה", כך אמר ל-ynet גורם בענף האופנה שהחל למכור לאחרונה אופנה לצעירות באינטרנט, אחרי שנים שבענף חשבו שבישראל "זה לא יתפוס", כי במילא "לכל אחד יש קניון קרוב לבית". הפקקים והנהירה של ישראלים לקניות בזול בעלי אקספרס, אמזון, איביי ונקסט עשו את שלהם והקמעונאים הישראלים מבינים שאין להם ברירה אלא להיות באינטרנט.

     

    יום הרווקים: מבצעי ענק באתרים הסיניים ובאסוס

    שיא במכירות יום הרווקים: 30.8 מיליארד דולר ב-24 שעות

    מתכוננים לפורים: זה הזמן לקנות תחפושות באינטרנט

     

    חג הקניות הישראלי SHOPPINGIL (שופינג איי אל) שגוגל ישראל המציאה, החל לתפוס תאוצה בשנים האחרונות והשנה הוא הצליח לחולל עלייה של 12% במכירות, למרות שלא כל המבצעים היו אטרקטיביים. האירוע נחגג ב-8-7 בנובמבר וארך 48 שעות. השנה השתתפו בו 1,800 חנויות והמכירות הסתכמו ב-72 מליון שקל. ב-2017 השתתפו בו 1,400 חנויות והוא הניב מכירות של 50 מיליון שקל.

     

    לשם השוואה, דאר ישראל דיווח על עלייה של 17% במספר החבילות שהוזמנו ברבעון האחרון מחו"ל, והצפי הוא ללמעלה מ-15 מיליון חבילות שיגיעו ארצה רק בחגי הקניות של נובמבר.

     (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
    (צילום: Shutterstock)

     

    "הישראלים התאהבו בקניות אונליין, אבל בחוויה לא מספיק טובה"

    גוגל ישראל יזמה את החג הזה (בשנים האחרונות בשיתוף עם קבוצת זאפ), כדי לנסות "להילחם" בזליגה של צרכנים ישראלים לקניות בחו"ל בחגי הקניות העולמיים. סמנכ"ל שיוווק באחת הרשתות שהשתתפו בחגיגה אמר ל-ynet: "נכון שהישראלים ימשיכו לקנות בחו"ל, אבל יש פה הצלחה, כי ישראלים ראו שגם אנחנו מוכרים דייסון במחירים נמוכים, ועם אחריות, לא כמו לקנות באמזון. אין ספק שקשה לנו עדיין להתחרות בסין ובארה"ב ובכל השפע שיש שם ובמחירים הנוחים. גם באתרים הבריטיים קשה להתחרות כי הם לא גובים מע"מ על בגדים".

     

    לא רק הבגדים הרבה יותר זולים שם.

    "נכון, היום קשה מאוד למכור במאות אחוזים יותר מחו"ל כפי שהיה בעבר. החגיגה נגמרה והתחילה חגיגה אחרת".

     

    מיכל רביב, סמנכ"לית השיווק של טרמינל X, אמרה ל-ynet: "זו הצלחה מסחררת. אחרי יום הבחירות המוצלח, היתה לנו עליה מדהימה במכירות ב-SHOPPINGIL וצפוי עוד בלאק פריידיי. נראה שנובמבר הפך לחג ישראלי".

     

    מה יש לכם לחדש לעומת חו"ל?

    "החוויה של לונדוני שקונה באסוס או אמריקני שמזמיןב אמזון פריים היא לא אותה חוויה של ישראלי שקונה באמזון או אסוס. זו חווית קניות אונליין אחרת לגמרי. וזה מה שאנחנו רוצים להביא לפה - חוויית איקומרס שלמה. זה לא מתבטא רק במחיר נמוך. זה מעל 70 מותגים, זה שירות לקוחות וזה משלוח חינם מהיום למחר. זו מהפכה גדולה שעשינו, גם כדי להעלות את ישראל על מפת האיקומרס העולמית. סטנדרטיזציה למה שנהוג בעולם בקניות אונליין. הישראלים התאהבו בקניות אונליין אבל התאהבו בחוויה לא מספיק טובה. מי שקונה אצלנו והמשלוח מגיע אליו באותו יום או למחרת ושירות הלקוחות מאוד ממוקד לקוח, זה מדהים התגובות של הישראלים לדבר הזה".

     

    אתם חוששים מאמזון? זה לא אתר אופנה אבל הוא גם מוכר אופנה.

    "הם באמת לא ממוקדי אופנה, יש להם רוחב פעילות מאוד גדול. אנחנו מותאמים לוקלים והם פחות. בוודאי שאנחנו מתכוננים אבל לא חוששים. לישראלים זה טוב שיהיה פה עוד מענה ובסטנדרט גבוה. בלי קשר לאמזון, אנחנו יודעים שיש לנו זמן קצר לכבוש את השוק. הצרכנים הישראלים יודעים הכל. יודעים איפה יש מבצעים טובים, מי שמעלה מחיר בשביל להוריד, הם רואים הכל ומי שנותן פתרון טוב אני בטוחה שהוא נהנה מזה".

     

    לא כל המבצעים באמת "חגגו" את החג הזה

    הקטגוריות המובילות ב-SHOPPINGIL היו בתחום האופנה, אבל לא רק. גם קטגוריות כמו מחשבים, טלוויזיות וסלולר הובילו במכירות. גובה ההנחות הגיע לעד 90%, כששיעור ההנחה הממוצע בכל הקטגוריות עמד על 32%. בנוסף, למעלה מ-30% מהעסקים העניקו משלוח חינם לצרכנים, מה שהיווה הטבה נוספת.

     

    לא תמיד המבצעים השתלמו לצרכנים. לעיתים, באתרי אינטרנט של רשתות מסוימות, המבחר של המוצרים במבצע היה דל מאוד, למרות הפניות בפונט גדול ובצבעים זוהרים לאזור המבצעים באתר. רשתות אחרות העניקו הנחות "מותנות" לצרכנים שחייבו אותם לקנות כמה מוצרים כדי לקבל הנחה. היו גם רשתות שאצלן המבצעים היו "רגילים", כלומר כאלה שאפשר למצוא גם בשאר ימי השנה ואפילו ממש קרוב, ביום הבחירות המקומיות שחל קודם לכן, ב-30 באוקטובר, כך שנראה שלא הבינו את הקונספט של חגיגת שופינג מיוחדת אונליין.

     

    בנוסף, יש רשתות כמו עדיקה או באג, ששומרות את עיקר התחמושת שלהן לבלאק פריידיי. רשתות אחרות כמו קדס קידס, סופר-פארם, גולף קידס וגולף & קו משכו את המבצע גם מעבר לימי החגיגה, בעקבות ביקושים. עבור עסקים קטנים, החג הזה הוא הזדמנות טובה לחולל מכירות ובמובן הזה הוא הצלחה.

     

    למרות חגי הקניות העולמיים שארבו בפתח, חברות מדווחות על עליות של עשרות מאות אחוזים במכירות, וישראלים קנו אפילו כלי רכב אונליין, כך דיווחה ניסאן ישראל. לפי קבוצת זאפ, שהכינה עבור גוגל את שער הכניסה ל-SHOPPING IL, קסטרו דיווחה על עלייה של פי 10 במכירות דרך אתר האינטרנט שלה. לטענת שטראוס, חל גידול של 600% במכירות של קפסולות קפה עלית לעומת יום רגיל.

     

    הודיס דיווחה כי חל גידול של 100% במכירות קרולינה למקה לעומת יום רגיל (האתר חדש, הושק באוקטובר השנה). המוצר הנמכר באתר היה משקפי שמש בעבודת יד. סולתם דיווחה על גידול של 40% במכירות כשהמוצר הנמכר ביותר, היה סיר בישול בלחץ נמוך. באתר האופניים bikesonline, המוצרים הנמכרים ביותר היו קסדות וכסאות ילדים לאופניים ובבייבי טבע דיווחו על עלייה של 300% במכירות, כשנמכרו בעיקר שמנים לטיפול במחלות חורף.

     

    המותגים שישראלים חיפשו הכי הרבה ב-SHOPPINGIL ()

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים