שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קופיקס: העברת השליטה לרמי לוי שיפרה את הרווח הגולמי
    שיפור תנאי הסחר של הרשת, על רקע העברת השליטה לרמי לוי, באה לידי ביטוי בירידה קלה של 2.5% ברווח הגולמי שלה ברבעון השלישי - למרות ירידה חדה יותר של 8% במכירות
    השפעתו של רמי לוי כבעל השליטה החדש בקופיקס, באה לידי ביטוי ברבעון השלישי השנה, וזאת בשיפור תנאי הסחר של הרשת, אשר השתקפו בירידה קלה (2.5%) ברווח הגולמי, למרות ירידה של 8% במכירות שהסתכמו ב- 70.8 מיליון שקל.

     

    תחרות לשופרסל ומגה בתוך הערים: 40 סניפים של רמי לוי בשכונה

     בעל השליטה החדש בקופיקס: רמי לוי

     

    הירידה ברווח הגולמי, לצד עלייה קלה בהיקף הוצאות ההנהלה, השיווק והמכירה, הובילה את קופיקס להעמקת ההפסד התפעולי שעמד על 1.9 מיליון שקל לעומת 1.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בזכות הכנסות מיסים חתמה החברה את הרבעון עם צמצום ההפסד הנקי ל-1.6 מיליון שקל לעומת 1.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

     

    בקופיקס פועלים לשיפור תוצאות החברה, במטרה לבלום את ההפסדים ולהפוך את החברה לרווחית. בשלב הראשון, עודכנו מחירי הרכש הקמעונאי בהתאם למחירוני רמי לוי, מה שהוביל לשיפור ישיר ומשמעותי במרווחים הגולמיים בסופר קופיקס. זאת, לצד שיפור משמעותי של תנאי האשראי מהספקים.

       (צלם: תומי הרפז, ענת מוסברג) (צלם: תומי הרפז, ענת מוסברג)
    (צלם: תומי הרפז, ענת מוסברג)

     נוסף על כך, סופר קופיקס מתעתדת למתג מחדש את סניפי הרשת תחת המותג "רמי לוי בשכונה", ולהוציא מהם את קרונות הקפה על מנת לאפשר מכירת מגוון רחב יותר של מוצרים כמו גם בשר טרי וירקות בשקילה.

     

    הסניף הראשון, הממוקם בהרצליה, משתרע על שטח של כ-400 מ"ר, מצוי בתהליך הקמה, לעומת גודל סטנדרטי של סניפי סופר קופיקס בגודל 200 מ"ר, ישמש לאחר גיבושו, כקונספט ההפעלה שיועתק לשאר הסניפים הקיימים והחדשים. בחברה מסבירים כי הדירקטוריון וההנהלה פעלו ופועלים להפחתה משמעותית של הוצאות וערכו שינויים משמעותיים בעלויות המטה של החברה, תוך הקטנת הוצאות השכר וצמצום משמעותי של הפסדי המפעל.

     

    במצגת למשקיעים, מציגה קופיקס תוכנית לפתיחת 5 סניפי סופר חדשים במהלך השנה הבאה. זאת, תוך מיתוג הדרגתי של סופר קופיקס תחת רמי לוי בשכונה. בתחום הסחר פועלת החברה בראשות המנכ"ל אירם גרייבר להמשך שיפור הרווח הגולמי, הגדלת מגוון המוצרים במטרה להגדיל את הפדיון בסניפים, מיקוד במוצרי בריאות ומוצרים ללא גלוטן ופתיחת המגוון למוצרי פרמיום עם שולי רווח גבוהים יותר, בנסיון לפנות לקהלים חדשים.

     

    בתחום בתי הקפה, נערכת החברה לפתוח ב-2019 שלושה עד חמישה סניפים חדשים, תוך שיפור בתנאי הסחר ושיפורים בשרשרת האספקה במפעל, שישפר גם את תנאי הזכיינים.

     

    פעילות החברה ברוסיה עומדת על 92 סניפים וממשיכה להתרחב. להערכת החברה, הפעילות ברוסיה, צפויה לעבור לרווחיות במהלך הרבעון הרביעי השנה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים