שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יש למה לצפות: 10 הטרנדים החמים בעולם הכושר ל-2019
    האימונים הקבוצתיים תופסים את מקומם של האימונים האישיים, אימון ה-HIIT עדיין בפסגה וגם האוכלוסייה המבוגרת מצטרפת לחגיגה. ערוץ הכושר מביא לכם את הטרנדים שצפויים לשלוט בענף הכושר השנה, כפי שנחזו על ידי הארגון האמריקאי לרפואת ספורט

    שנת 2019 ממש עוד רגע כאן. כמדי שנה מנבא ארגון רפואת הספורט האמריקאי (ACSM) את הטרנדים והמגמות שיובילו את ענף הכושר בעולם בשנה הקרובה. בשבוע האחרון פרסם הארגון את תוצאות הסקר שלו לשנת 2019, שהתבסס על חוות דעת של 2,000 אנשי מקצוע מתחומי הספורט והבריאות בעולם, ובו נרשמו מספר הפתעות בהשוואה לסקר שהתקיים אשתקד.

     

    כתבות נוספות:

    האיש החזק בישראל הוא בכלל טבעוני

    זהו הגורם המפתיע לעייפות לאחר פעילות גופנית

    מההורים עד לבת הצעירה: המשפחה שלא מפסיקה לרוץ

     

    אחרי שהוביל את רשימת המגמות הבולטות בשנים 2016 ו-2017 וירד למקום השלישי ב-2018, חזר טרנד "הטכנולוגיות הלבישות" לראש הרשימה השנה. "המודרניזציה והטכנולוגיה כובשות כל פסגה אפשרית, והינה השנה הן גם כבשו את תחום הכושר", אומר יואב אבידר, מנכ"ל הג'ימנסיה להכשרת מאמני כושר מקבוצת הולמס פלייס.

     

    "לרוב מוצאים את הטכנולוגיה כגורם המעודד אורח חיים יושבני ולא פעיל, אך אפליקציות ליצירת תוכניות אימון, שעונים חכמים ומדי צעדים מחברים את הקהל הטכנולוגי לעולם הכושר והתנועה. לכן בשורה התחתונה מדובר במגמה מבורכת וחיובית".

     

    לאחר שהופיע ברשימת 20 הטרנדים המובילים לראשונה בשנת 2017, הגיע השנה טרנד "האימונים הקבוצתיים" למקום השני ברשימה, בדומה למיקומו אשתקד. על פי ארגון רפואת הספורט האמריקאי, "אימון קבוצתי" יכול להיות כל אימון של חמישה משתתפים ומעלה.

     

    שיטת אימון זו מאפשרת למתאמנים להשתמש בציוד מינימלי ובכך להפוך את האימון לזמין ונגיש יותר, ללא קשר למקום המגורים או הרקע הכלכלי. לדברי אבידר, הסיבה לפופולריות של אימון זה היא היכולת לחלוק את המאמץ עם חברים.

     

    "פעילות גופנית, בעיקר מאומצת, יכולה להיתפס פעמים רבות כלא נעימה וכחוויה שאנשים לא אוהבים. האלמנט הקבוצתי יוצר חוויה חברתית, קשרי חברות ומחויבות חברתית, וכל אלה הם גורמים חשובים ביצירת התמדה אצל מתאמנים, ביצירה של חוויות חיובית באימון ואף כגורם מעודד ודוחף במהלך האימון עצמו, בעיקר בקרב התחרותיים שבינינו".

     

    אימון גופני (motion)
    אימונים אישיים - אאוט, אימונים קבוצתיים - אין(motion)

     

    אימון ה-HIIT כאן כדי להישאר

    אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה או "HIIT", שהוביל את הרשימה אשתקד, ירד השנה למקום השלישי. האימון שנמצא בשלישייה המובילה בשנים האחרונות, כולל פעילות עצימה אך קצרה (30 דק') המשלבת בין אירובי וכוח, כאשר לאחריה מגיעה הפסקה קצרה לצורך התאוששות וחוזר חלילה.

     

    בנוסף, בשל העצימות ורמת הדופק הגבוהה מוגברת שריפת הקלוריות במהלך הפעילות במידה רבה, עד כ-48 שעות לאחריו. בזכות יתרונות אלו מובן מדוע גם בשנה הבאה ימשיך אימון זה להיות מרכיב מרכזי בשגרת האימונים של מתאמנים רבים.

     

    במקום הרביעי והמפתיע, יש לומר, בדירוג השנה, עם עלייה של חמישה מקומות מהדירוג אשתקד, נמצאים "אימוני כושר לגיל השלישי". "פעילות גופנית בגיל המבוגר היא הדרך האולטימטיבית להוסיף חיוניות לשנים", מסבירה הפיזיותרפיסטית ורכזת קורס הכשרת מדריכי פעילות גופנית לגיל השלישי בג'ימנסיה, ריטה מרגוזוב.

     

    "הנעת המפרקים, אימוני כוח, אימונים לשיפור סיבולת לב-ריאה ושיווי משקל מביאים לשימור טווחי התנועה, חיזוק שרירי הגוף, צמצום הסיכון לנפילה, שיפור בתפקודים קוגניטיביים, וחשוב מכל - ביצוע פעילויות היומיום ביעילות, בחיוניות ובעצמאות תפקודית מלאה".

     

    מגוון רחב של יתרונות בריאותיים. אימון ה-HIIT ()
    מגוון רחב של יתרונות בריאותיים. אימון ה-HIIT

     

    כושר בשירות הרפואה

    למקום החמישי, עם ירידה של מקום אחד בדירוג, הגיעו "אימונים על בסיס משקל גוף". אימונים אלו, המשלבים תרגילים כמו שכיבות סמיכה, כפיפות בטן, מתח וכו' אינם דורשים שימוש באביזרים מיוחדים ועושים שימוש בגוף ליצירת התנגדות. בנוסף לכניסה שלהם אל המיינסטרים עם תוכניות כמו "נינג'ה ישראל", הם ממשיכים להלהיב את העולם עם היתרונות הברורים שלהם.

     

    מי שנכנס השנה בפעם הראשונה לעשירייה הפותחת הוא תחום ה-Exercise is Medicine, או בתרגום חופשי "פעילות גופנית כתרופה". לדברי אבידר, "זו כניסה חשובה ומשמעותית המשקפת את העבודה וההשקעה הרבה שנעשית בשנים האחרונות להטמעת הפעילות הגופנית כגורם מרכזי במניעת מחלות ובטיפול בהן".

     

    עבודת השטח נעשית בין השאר דרך גורמים רפואיים – רופאים, קופות חולים וכו' – שמתבקשים להמליץ על פעילות גופנית כחלק בלתי נפרד משגרת המניעה או הטיפול של המטופלים שלהם.

     

    העדויות המחקריות שנצברות עם השנים מצביעות כי פעילות גופנית היא גורם מגן מניעתי וכן גורם טיפולי מיטיב כמעט בכל מצבי החולי המוכרים, מהשכיחים והקלים כמו עודף משקל, דרך סוכרת, סרטן, פגיעה במערכות השריר, השלד או העצבים ועוד.

     

     

    10 הטרנדים החמים בעולם לשנת 2019 ()

     

    אחת המגמות המפתיעות בשנת 2019 היא היציאה של "אימוני הכוח" מהעשירייה הראשונה - האימון הקלאסי שמתבסס בעיקר על משקולות, מוטות ומכונות עם התנגדות חיצונית בצורת משקל. לדברי אבידר, עדיין יש מקום לאימונים מסוג זה.

     

     "מדובר בשינוי היחיד שעליו אני באמת מצר. אמנם הם לא חדשים, לא תמיד נתפסים כסקסיים וכל מי שעוסק בספורט כנראה התנסה בהם, אבל עדיין מדובר באחד האימונים החשובים ביותר שקיימים.

     

    "לאימוני הכוח יתרונות רבים שהוצגו באינספור מחקרים כמשפרים את התפקוד היומיומי - בשיפור צפיפות העצם, בסיוע בבקרת משק הסוכר בגוף וכאימון הכרחי לירידה במסת השומן ולא במסת הגוף הרזה".

     

     

    אימון HIIT נמצא במקום השלישי ברשימה. עוד לא ניסיתם? התחילו עכשיו:

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים