שתף קטע נבחר
 

אסטון מרטין מתרפקת על עבר ועתיד

יצרנית מכוניות הספורט הבריטית תציע להחליף את מנוע הבנזין המזהם שבחרטום אחת המכוניות הקלאסיות המרהיבות בהיסטוריה עם מנוע חשמלי נקי

אסטון מרטין תציע להחליף ב-DB6 וולנטה את יחידת הבנזין הגדולה המוצבת בחרטומה במנוע חשמלי. בדומה ליגואר שתציע הסבה חשמלית ל-E-טייפ הקלאסית, גם אסטון מרטין פונה לעבר אבל מתחשבת בסביבה. היא עושה זאת עם עדכון שתציע לאחת המכוניות הנאות שייצרה אי פעם, ובכך תאפשר לה להמשיך ולנסוע גם בעתיד בו ייאסר - או לפחות ייקנס - השימוש במכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית

אסטון מרטין DB6 וולנטה ()

כבסיס לאב הטיפוס שהוצג לציבור משמשת DB6 וולנטה מ-1970, כאשר את מנוע השישה צילינדרים בנפח 4.0 ליטר ותיבת ההילוכים מחליפה יחידת הנעה חשמלית, עם מנוע ומצברים הממוקמים על התושבות של היחידה המקורית. אסטון מרטין אומרת כי הפיתוח התאפשר תודות לידע שצברה היצרנית מהראפיד E, גרסה חשמלית למכונית הארבע דלתות של היצרנית, הצפויה לראות אור בשנה הבאה.

אסטון מרטין DB6 וולנטה ()

מבחינה עיצובית אין כל שינוי ואפילו צינורות הפליטה המקוריים - שאינם פולטים כמובן דבר - נשמרו, בזמן שפתח מילוי הדלק משמש כעת כשקע לטעינת המצברים. היצרנית לא פרסמה נתונים טכניים נוספים, כמו למשל הספק, ביצועים או טווח נסיעה. היא כן ציינה כי לקוחות הדגמים הקלאסיים של המותג המעוניינים בהסבה יוכלו לעשות זאת כבר בשנה הבאה.

אסטון מרטין DB6 וולנטה ()

אנדי פלמר, מנכ"ל אסטון מרטין, אמר כי "אנחנו מודעים ללחצים הסביבתיים והחברתיים המאיימים להגביל את השימוש במכוניות הקלאסיות בשנים הקרובות. תוכנית המאה השנייה של אסטון מרטין לא רק נוגעת לדגמים העתידים, אלא גם מגנה על דגמי המורשת היקרים לליבנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים