שתף קטע נבחר

הטלטלה ברכבת: "התרענו מזמן שזה הולך להגמר בטעם רע"

מנהלת קבוצת נוסעי רכבת מתוסכלים ברשת החברתית פייסבוק תחת השם "בארכבת", הגיבה לפיטורי מנכ"ל הרכבת דווקא בהפניית אצבע מאשימה לכיוונו של שר התחבורה, ישראל כץ

הרכבת מדשדשת, המנכ"ל מפוטר. התקלות החוזרות ונשנות בקו הרכבת החשמלי בין ירושלים ונתב"ג, יחד עם שבועות ארוכים של צפיפות בלתי נסבלת בקווים קיימים, ביטולי רכבות ועיכובים קשים, הגיעו לנקודת רתיחה. שר התחבורה רמז אתמול (ב') באופן כמעט חסר תקדים כי עובדי הרכבת עשויים להיות מעורבים בחבלה מכוונת בפעילות רכבות, נענה מיד על-ידי המנכ"ל בראיון משלו בו טען כי דבריו של כץ אינם נכונים. כץ חזר בו אמנם מדבריו מעט מאוחר יותר באופן מפתיע דווקא ברשת חברתית, אך לא נמנע מלהניע מהלך שיביא לפיטוריו של המנכ"ל. הזמנו לאולפן ynet את שמרית נוטמן, מנהלת קבוצת נוסעי רכבת כועסים בדף הפייסבוק "בארכבת", כדי לשמוע מה חושבים הנוסעים על המצב.

 

 

פרסום ראשון: מנכ"ל הרכבת בדרך החוצה 

עזיבת מנכ"ל הרכבת - הפלת הכשלים על כתפיו

התקלות בקו לירושלים: חילופי האשמות בין השר כץ לעובדי הרכבת

  את רואה את מה שקורה עכשיו בהנהלת הרכבת, מה דעתך על העניין הזה?

"לרוע המזל התרענו די מזמן, בעקבות ניסיון הפתיחה המוקדם של הקו לירושלים, שזה פשוט הולך להיגמר בטעם רע. וזה הוכיח את עצמו ובא לידי ביטוי גם אתמול. בהאשמות אנחנו רואים מצד מנכ"ל הרכבת כלפי השר כץ, וכמובן מצד השר כץ כלפי העובדים".

 

האצבע המאשימה שלך כנציגת הנוסעים. מי אשם?

"מבחינתנו האשם המרכזי בפרשה הזאת זה השר כץ, שבניגוד לדעת כל מומחי הרכבת החליט שלגזור סרט בקו החדש לירושלים זו ההחלטה הנכונה ביותר בעת הנוכחית. כמובן שההחלטה הזאת עכשיו מתפוצצת לו בפנים. בזמנו הוא הבטיח שאת ההצלחה הוא ירשום לזכותו של הקו הזה. אבל גם את הכישלון. מפתיע כמובן שברגע האמת הוא מצליח לייחס את זה למנכ"ל הרכבת".

 

יצא לך לנהל שיח עם מנכ"ל הרכבת?

"כן, נראה היה שהוא מנסה להיות קשוב, לפחות לפני כמה חודשים, לקולותיהם של הנוסעים. אלא שבפועל מה שנדרש ברכבת ישראל זה מנהלים שיודעים להיות קונטרה לשר התחבורה. שכשהוא מגיע עם תכנית גרנדיוזית שהם יודעים שהם לא יוכלו לבצע בשטח, הם יגידו לו פשוט בצורה הכי ברורה: 'לא'".

 

השר כץ אמר שהקו בהרצה וברור שיהיו תקלות. והוא בחינם. אז מה הבעיה?

"יש פה שתי בעיות. בעיה אחת היא שהקו נפתח אבל לא גמור, כלומר הוא היה אמור להסתיים בקו הרצליה ולעבור בכל תחנות תל אביב אבל החישמול כרגע מגיע עד תחנת נתב"ג וזו הסיבה שהרכבת נוסעת רק עד לנתב"ג. כמובן שגם לא הוזמנו קרונות בזמן ובמקום לחכות עוד שישה חודשים שיגיעו הקרונות שהוזמנו, הוא החליט להעמיס על קווי החוף וקווי הצפון, לקחת מהם את הקרונות ולהביא לירושלים. מה שיצר בעיה מטורפת של עומסים שהראיתם אותה לא פעם ולא פעמיים. של נוסעים שנדחקים בתוך רכבות עמוסות, כאלו שאפילו נשארים על הרציפים, איחורים וביטולים ללא הפסקה.

 

"הבעיה השנייה היא עניין ההרצה. ברוב מדינות העולם המערבי כשהן פותחות קו רכבת חדש, הן עורכות הרצה בין 3 ל-18 חודשים. ההרצה הזאת מתבצעת בלי נוסעים מכיוון שזה הזמן שבו בודקת הרכבת שהקו פועל כמו שצריך. שהציוד הוזמן עובד כמו שצריך. רק במדינת ישראל, אנחנו אור לגויים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משי בן עמי
מה קורה עם הרכבת
צילום: משי בן עמי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים