שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מה למדנו על ההתערבות הרוסית בבחירות
    אינסטגרם הייתה בחזית הקמפיין, הרוסים ניסו להשפיע במיוחד על הקול השחור וענקיות הטכנולוגיה הטעו את הציבור - הנקודות החשובות מהדו"חות על המאמצים להשפיע על הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016

    שני דו"חות על המאמצים של רוסיה להשפיע על תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2016 באמצעות הרשתות החברתיות פורסמו אתמול (יום ב') על-ידי כלי תקשורת בארה"ב וחשפו פרטים נוספים על הסוגייה שמסרבת לרדת מסדר היום האמריקני והעולמי כבר תקופה ארוכה. אלה הנקודות החשובות.

    אינסטגרם בשירות פוטין

    רבות דובר על השימוש שעשו הרוסים בפייסבוק על מנת לקדם את מועמדותו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, אבל מהדו"ח של חברת אבטחת הסייבר "New Knowledge" שהוזמן על-ידי ועדת המודיעין בסנאט עולה כי דווקא אינסטגרם עמדה בחזית של הקמפיין הרוסי. התוכן שנוצר ברוסיה בניסיון להטות את הבחירות זכה ללא פחות מ-187 מיליון אינגייג'מנטס (סך כל הלייקים, התגובות, השיתופים וכו'), לעומת 76.5 מיליון בלבד בפייסבוק.

     

    טרמאפ ופוטין (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    טרמאפ ופוטין(צילום: EPA)
    "אינסטגרם הייתה אולי הפלטפורמה האפקטיבית ביותר עבור ה-IRA (הסוכנות למחקר באינטרנט, הגוף שריכז את הקמפיין הרוסי - י.מ)", נכתב בדו"ח. למרות זאת, בכירי פייסבוק העדיפו להצניע את הנתונים האלה וכמעט ולא התייחסו לשימוש באפליקציה שבבעלות הרשת החברתית בהצהרותיהם.

    המאבק על הקול השחור

    פרט מפתיע נוסף שנחשף בדו"ח הוא שהרוסים השקיעו מאמצים רבים בניסיון להשפיע על האוכלוסייה האפריקנית-אמריקנית. עשרות דפי פייסבוק ואינסטגרם הוקמו במסגרת המאמצים האלה, בהשוואה לעמודים בודדים שהתמקדו במיעוטים אחרים בארה"ב. למעשה, מתוך 81 עמודי פייסבוק שהוקמו על-ידי ה-IRA, 30 היו מיועדים לקהל השחור.

    באמצעות העמודים האלה ניסו הרוסים לנצל את המתיחות הגזעית בארה"ב ואת מקרי הירי של המשטרה לעבר אזרחים שחורים על מנת לשכנע את האוכלוסייה האפריקנית-אמריקנית להחרים את הבחירות, או להצביע עבור ג'יל שטיין, המועמדת של המפלגה הירוקה - וכך לפגוע בסיכוייה של הילרי קלינטון.

    אינסטגרם סטורי (צילום: Shutterstock)
    אינסטגרם. בחזית של הקמפיין הרוסי(צילום: Shutterstock)


    בסופו של דבר, אחוזי ההצבעה של האוכלוסייה השחורה בארה"ב ירדו לראשונה ב-2016 אחרי 20 שנה, אבל לא ברור אם מדובר בתוצאה של הקמפיין הרוסי.

    ענקיות הטכנולוגיה הטעו את הציבור

    באופן לא מפתיע, הדו"ח של New Knowledge מפנה אצבע מאשימה כלפי הרשתות החברתיות שהטעו את הציבור לגבי היקף המעורבות הרוסית בבחירות במהלך השימועים שנערכו בקונגרס. למשל: הטענות שלא היו קמפיינים שהתמקדו בקבוצה מסויימת באוכלוסייה, או שלא היה ניסיון לעודד אזרחים שלא להצביע, התגלו כלא נכונות. "לא ברור אם התשובות האלה היו התוצאה של ניתוח שגוי או חסר, או שמדובר בהתחמקות מכוונת", נכתב בדו"ח.

     


    חברות הטכנולוגיה, אגב, הואשמו בכך שלא סייעו מספיק לחוקרים. גוגל, למשל, העבירה מידע באופן שהקשה עליהם לנתח אותו באופן

    מספק. פייסבוק לא מסרה מספיק מידע וגם טוויטר איתגרה את החוקרים שניסו לאסוף ולנתח אינפורמציה מהפיד הציבורי שלה.


    מה הלאה?

    הניסיונות של רוסיה להתערב בפוליטיקה האמריקנית לא הפסיקו אחרי ניצחונו של טראמפ. למעשה, השיא בפעילות של ה-IRA הגיע רק באפריל 2017.

    אחת המשימות שה-IRA לקח על עצמו היא הכפשת שמו של רוברט מולר, התובע המיוחד שחוקר את המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות. באמצעות שורה של עמודים בפייסבוק, בטוויטר וברשתות חברתיות נוספות, מנסים הרוסים לשכנע את האמריקנים כי מולר הוא מושחת וכי המעורבות הרוסית בבחירות היא תיאוריית קונספירציה ותו לא.

    בפוסט אחד שפורסם באינסטגרם מואשם מולר אפילו בכך ששיתף פעולה בעבר עם "קבוצות איסלאמיות קיצוניות". מטרה נוספת של הרוסים הייתה ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי.

    כך או כך, ב-New Knowledge מסכמים כי המעורבות הרוסית לא הולכת להסתיים בקרוב. "אינסטגרם תהיה שדה הקרב המרכזי", מעריכים שם.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים