שתף קטע נבחר

שינויים בסמל"ת: המנכ"ל אורי להב מסיים את תפקידו

העומד בראש היבואנית הגדולה, משווקת מותגי הרכב הגדולים פיאט וסובארו, ביקש לפרוש מתפקידו לאחר עשור בתפקיד. יו"ר הקבוצה, מיכאל לוי: "מצר על פרישתו, מאחל לו הצלחה"

מנכ"ל קבוצת הרכב סמל"ת, אורי להב, הודיע כי הוא עוזב את תפקידו לאחר כמעט 10 שנים בתפקיד. היבואנית טרם פרסמה מי יחליף את מקומו אך יו"ר החברה, מיכאל לוי, הודה ללהב ואמר כי הוא "מצר על פרישתו של אורי להב, שעשה רבות למען הצלחתה ושגשוגה של החברה בעשור האחרון ומאחל לו הצלחה מכל ליבי בהמשך הדרך".

 

אורי להב (צילום: רונן טופלברג)
אורי להב - ביקש לפרוש(צילום: רונן טופלברג)

 

ינואר 2014 - "סמל"ת תהיה אחת מחמש הגדולות"

ינואר  2015 - "נמכור יותר מ-20 אלף בשנה"

 

"ביקשתי לסיים את תפקידי כמנכ"ל החברה, ולצאת לדרך חדשה. לאחר 10 שנים בהן סמלת הייתה לאחת מיבואניות הרכב הצומחות ביותר, התבססה בענף כחברה חזקה ומובילה, וביצעה רכישות ומיזוגים של סובארו, איווקו וג'יפ קרייזלר בישראל, ושל חברת אוטואיטליה ברומניה, אני חש גאווה רבה נוכח ההישגים המשמעותיים וההון האנושי המצוין שיש כיום בחברה. אני רוצה להודות ליו"ר מיכאל לוי, לחברי הדירקטוריון, להנהלת ועובדי סמלת על התמיכה הרבה לה זכיתי ב 10 השנים האחרונות, ובטוח בהמשך הצלחתה וצמיחתה של החברה

 

להב החל את דרכו בתעשיית הרכב כמנהל אולם תצוגה בחברת UMI, יבואנית מותגי קונצרן הרכב GM. משם עבר לנהל את מכירות מותג סיאט בקבוצת צ'מפיון מוטורס וב-2005 מונה למנהל מותג פולקסווגן. ב-2009 מונה לתפקיד מנכ"ל קבוצת סמל"ת כאשר זו החזיקה בזיכיון על המותגים פיאט, אלפא רומיאו, לנצ'יה והאמר.

 

במהלך השנים התרחבה פעילות היבואנית עם תוספת מאוד אטרקטיבית מבחינתה של מותג הרכב היפני סובארו, כמו גם כלי הרכב המסחריים של איווקו והמותג הצעיר יחסית אבארט. רכישת קונצרן הרכב האמריקאי קרייזלר על-ידי פיאט, התבטאה בסופו של תהליך במעבר המותגים קרייזלר, ג'יפ דודג' וראם מקבוצת מכשירי תנועה לידי סמל"ת. במהלך השנים ולצד המותגים החדשים, נגרעו אחרים מהארסנל של סמל"ת, בהם מותג רכב השטח האמריקאי האמר, מותג היוקרה לנצ'יה ומעשית גם מותג הרכב קרייזלר.

 

בשנה הראשונה המלאה לתפקידו (2009) מסר מותג פיאט 2,042 מכוניות ותוך שנתיים כמעט והוכפל מספר המכירות השנתי, שצמח עד 4,662 מכוניות ב-2016. גם מותג אלפא ממנו נמכרו ב-2009 352 מכוניות בלבד צמח לכמעט כפליים כבר ב-2011, התייצב על כ-500 מכוניות לשנה ואשתקד זינק ליותר מ-700 מכוניות.

 

תוספת המותגים סייעה גם לצמיחה ניכרת במכירות הכלליות של היבואנית, אם כי לא על פי התחזיות של להב אשר הבטיח ב-2014 כי היבואנית תהפוך בתוך כשלוש שנים (2017) לחמישית בגודלה בשוק המקומי עם מכירות 20 אלף מכוניות בשנה. בשנה שלאחר מכן נראה היה כי סמל"ת בדרך הנכונה להתקדם בהתאם להבטחות, אך השנים שלאחר מכן לא המשיכו את המגמה.

 

שנת השיא של סמל"ת הייתה אכן 2015 עם כ-14 אלף מכוניות חדשות ממגוון המותגים ששיווקה, בד בבד עם המעבר של סובארו לידיה. אך ב-2016 וב-2017 נרשמה דווקא ירידה קלה עם כ-13 אלף מכוניות חדשות בכל שנה, אם כי יש לזכור כי ב-2017 זכתה היבואנית לתוספת מבורכת של כ-1,000 מכוניות מהמותג ג'יפ. השנה הנוכחית תציג כנראה ירידה חדה והיבואנית צפויה לסיים אותה עם מכירות של כ-10,000 מכוניות חדשות. בשנה החולפת והיא התשיעית מבחינת סך המכירות בשוק הרכב הפרטי, אחרי מכשירי תנועה.

 

כדאי לציין כי בחודשים האחרונים עברה סמל"ת לא מעט שינויים, חלקם מפתיעים. כך למשל נסגרה חטיבת השיווק אשר בראשה עמדה שלי שפילמן, פחות משנה לאחר שהוקמה. מפתיעות עוד יותר היו ההודעות על פיטוריהם של מנהלי מותגי ג'יפ ואלפא רומיאו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
אורי להב - ביקש לעזוב
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים