שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הכי מטוקבקות
      קנס של 2.25 מיליון שקל לדיסקונט ולאומי קארד על פרסומת להלוואה
      הפיקוח על הבנקים הטיל עיצומים כספיים על הבנק ועל חברת כרטיסי האשראי בעקבות פרסומות להלוואות שאינן עומדות בדרישות החוק. "שיווק אשראי מגלם סיכונים למשקי הבית - שעלולים להתפתות ליטול אשראי בהיקף גבוה מידי ביחס ליכולתם"

      בנק ישראל הטיל קנסות בסכום מצטבר של 2.25 מיליון שקל על בנק דיסקונט ועל חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, בעקבות הפרת הוראות בנוגע לפרסום הלוואות לציבור. בביקורת שערך הפיקוח נמצא כי שני הגופים הפיננסיים פרסמו סרטונים שיווקיים, המעודדים נטילת הלוואות, ללא צירוף אזהרה הקובעת כי אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל, כנדרש.

       

      רוצים לקבל הנחה על עמלת כרטיס האשראי שלכם? תצטרכו לקנות יותר

      עשרות מיליוני שקלים מתבזבזים על כרטיסי אשראי שאינם בשימוש

      הפתרון של סרבני הבנקים? כרטיס החיוב הנטען

       

      בהתאם לחוק, סכום העיצום הכספי המקסימלי שניתן להטיל בגין הפרה מסוג זה עומד על 750 אלף שקל. בשני הגופים, מדובר בסרטוני פרסומות שהועלו ליוטיוב וזכו ללא מעט צפיות. בבנק דיסקונט הסכום מתייחס להפרה אחת, בגין פרסומת אחת ובחברת לאומי קארד - שתי הפרות בגין שתי פרסומות (סה"כ 1.5 מיליון שקל), כאשר אחד משני הסרטונים זכה ללא פחות מ-1.15 מיליון צפיות, מה שחיזק את החלטת הפיקוח להטיל קנס כפול. בשני המקרים הוטל עיצום כספי בסכום המקסימלי שאפשרי לפי החוק.

       

       

      החוק נועד לגרום לצרכנים, שלא כולם בעלי ידע והבנה פיננסיים, לשקול את יכולתם לפרוע את ההלוואה - ולהגביר את המודעות להשלכות הכלכליות שעלולות להתרחש כתוצאה מאי עמידה בהחזר ההלוואה. חשיבות החוק מתחדדת לנוכח הגידול המהיר באשראי הצרכני שחל בשנים האחרונות מבנקים ומגופים חוץ-בנקאיים, אשר מגדיל את הסיכון למשקי הבית בתחום זה.

       

      לדברי חדוה בר, המפקחת על הבנקים, "העיצומים נועדו להעביר מסר ברור לכל המלווים, שעליהם להבטיח שיווק אחראי של אשראי למשקי בית. בעוד שהתחרות והזמינות של אשראי צרכני גדלים, ויש בכך יתרונות למשקי בית, שיווק פרו-אקטיבי של אשראי מגלם גם סיכונים למשקי הבית, ובפרט למשקי בית בעלי יכולת כלכלית מוגבלת, שעלולים להתפתות ליטול אשראי בהיקף גבוה מידי ביחס ליכולתם".

       

      מלאומי קארד נמסר בתגובה: "מדובר בשני סרטוני יוטיוב בהם לא הופיעה האזהרה בתוך הסרטון עצמו אך הוצגה באופן ברור בקישור ההמשך. אנחנו מקפידים מאוד על כללי הפרסום הנדרשים ופעלנו לביצוע התיקונים באופן מידי".

       

      מדיסקונט נמסר בתגובה: "מכבדים את החלטת הפיקוח, ויחד עם זאת חשוב להבהיר כי מדובר במקרה יחיד בו ניתנה פרשנות לחוק שנכנס לתוקף רק לאחרונה, לפיה יש לכלול את חובת האזהרה גם בקדימון ולא רק בפרסום המלא, כפי שנהג הבנק במקרה זה".

      לפנייה לכתב/ת
       תגובה חדשה
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      מומלצים