שתף קטע נבחר

הרפורמה ב"דן": כל הדרכים להטעין את הרב-קו

בקיוסק או בכספומט, מהמחשב האישי או מהטלפון הנייד: רפורמת "טעינה ללא נהג" באוטובוסים של "דן" תתרחב בקרוב לשאר החברות במרכז - הנה כל האמצעים שעומדים לרשות הרב-קו שלכם. מדריך

רפורמת ה"טעינה ללא נהג " של כרטיסי רב-קו, שהגיעה לאזור גוש דן לפני כשבועיים, התקבלה ברגשות מעורבים: המצדדים ברפורמה לוקחים דוגמה ממערכות תחבורה ציבורית מתקדמות בערים הגדולות והמתויירות בעולם - בהן לנוסעים אין שום אינטראקציה עם נהגי האוטובוס, וגם אל תחנות הרכבת התחתית והקלה דואגים להגיע עם כרטיסי נסיעה טעונים מראש. ההיגיון הפשוט העומד מאחורי השיטה הזו הוא שחרור של הנהגים מאינטראקציה עם הנוסעים והתמקדות בנהיגה עצמה. המתנגדים לרפורמה מזכירים כי תחבורה ציבורית אמורה להיות ספונטנית ונגישה לכולם - גם ואולי בעיקר לאוכלוסיות שמתקשות להתמודד עם האתגר הטכנולוגי שבטעינה עצמאית.

 

הכרזה עלה האוטובוס שאומרת שאין אפשרות לטעון את כרטיס הרב- קו אצל הנהג (צילום: איתי שיקמן)
אין אפשרות לטעון את כרטיס הרב-קו אצל הנהג(צילום: איתי שיקמן)

 

כך או אחרת - הרפורמה כבר יצאה לדרך, וב-18 בינואר היא צפויה להתרחב ולכלול מלבד חברת "דן" גם את יתר מפעילות התחבורה הציבורית באזור גוש דן. בינתיים, בתחנות האוטובוס המרכזיות אפשר למצוא את לובשי האפודים הצהובים שמדריכים את הנוסעים בנוגע לרפורמה, ומסבירים כיצד אפשר לטעון את הכרטיס הירוק. במשרד התחבורה מבטיחים כי מנעד האפשרויות העומדות לרשות הנוסעים רק ילך ויתרחב, אבל בינתיים הוא כולל מספר אמצעי טעינה שכדאי להכיר מקרוב - לפני שרצים להספיק את האוטובוס. אם עוד אין לכן כרטיס רב-קו, מומלץ למהר ולהנפיק אחד, ורצוי כרטיס שאינו אנונימי - כלומר כזה שמכיל פרטים ותמונה. למה? מפני שכרטיסים אנונימיים הם פחות יעילים - לא ניתן לטעון עליהם הסדרים מיוחדים כמו "חופשי חודשי", הסדרי סטודנטים, בני נוער ואזרחים ותיקים. היתרון הנוסף הוא שכרטיס מזוהה שאבד יוחלף בקלות ואת הכסף שהוטען עליו תוכלו לקבל בחזרה.

 

הדרך הקלה: עמדות טעינה

הרפורמה החדשה יצאה לדרך עם פרישה רחבה יותר של עמדות לטעינה עצמאית של הרב-קו. בנוסף, תוכלו לבצע טעינה גם בקיוסקים שונים - שבדרך כלל מתקשטים בשילוט ברור שלפיו במקום מתאפשרת טעינת רב-קו, ובמכונות "כספונט" - לטעינה באמצעות כרטיס אשראי בלבד. באתר רב-קו אונליין אפשר למצוא מפה ובה פרישת עמדות הטעינה. כדאי כבר עכשיו להיכנס ולאתר את העמדות הקרובות ביותר אליכם.

 

 

על הדרך: טעינה באמצעות הטלפון החכם

כדי לטעון את כרטיס הרב-קו באמצעות הסמארטפון, מוכרחים לעמוד בשני תנאים: המכשיר שלכם צריך להיות אנדרואיד, והוא מוכרח לתמוך בטכנולוגיית התשלומים NFC. לגבי החלק הראשון רובנו מכוסים. כדי לבדוק אם האנדרואיד שלכם מאפשר טעינה, היכנסו להגדרות המכשיר ומשם להגדרות הרשתות. חפשו את חלונית ה-NFC, ואם היא קיימת אפשרו לה לפעול.

 

NFC (עיבוד תמונה)
חפשו את ה-NFC(עיבוד תמונה)

 

טעינה באמצעות הטלפון מתאפשרת באמצעות הצמדה של כרטיס הרב-קו למכשיר עצמו. כל מה שצריך לעשות הוא לבחור באחת משתי אפליקציות - זו של רב-קו אונליין, או זו של Hop On. שתיהן פועלות פחות או יותר באותה הדרך. בהופ און תוכלו להשתמש גם אם עליתם לאוטובוס וגיליתם שהרב-קו נשכח בבית, שכן האפליקציה מאפשרת גם תשלום חד פעמי עבור נסיעה בודדת.

 

דרך המלך: טעינה באמצעות המחשב האישי

משתמשי רב-קו כבדים מוזמנים לבצע בעצמם טעינה של הכרטיס מהמחשב האישי: במקרה הזה תצטרכו רב-קו עם שבב מגנטי (כלומר - לא כרטיס אנונימי), וכן תצטרכו לרכוש קורא כרטיסים במחיר של 10 שקלים. התהליך מחייב הורדה של תוכנה ייעודית למחשב, חיבור של קורא הכרטיסים אליו וטעינה מאתר האינטרנט של רב-קו אונליין או בזה של הופ און. אם תדירות הטעינה שלכם גבוהה במיוחד - ייתכן שזו אפשרות שתקל עליכם במקצת את המרדף אחר עמדה נגישה. אבל זו בכל זאת האופציה הפחות נגישה, שכן היא מחייבת גם מחשב, גם קורא כרטיסים וגם תוכנה ייעודית.

 

תיירים, נוסעים מזדמנים וכאלה שסתם שכחו את הרב-קו בבית, יוכלו לרכוש מהנהגים את הכרטיס האנונימי במחיר של 5 שקלים, כשעליו מוטענת נסיעה בודדת במחיר של 5.90 שקלים (סך הכל 10.90 שקלים). אזרחים ותיקים יוכלו להמשיך ולרכוש כרטיסי נייר מהנהגים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים