שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    סוף לכרטיסים על האוטובוס: כך תיראה הרפורמה בגוש דן

    באילו ערים יעבוד המיזם החדש, איפה אפשר יהיה לקנות "רב קו" ומה יעשו התיירים? במשרד התחבורה טוענים כי ביטול רכישת הכרטיסים אצל נהגי האוטובוס בירושלים הוכתר בהצלחה, אך הרחבת הרפורמה לגוש דן הותירה את הנוסעים מבולבלים. התשובות לשאלות הפתוחות על הרפורמה

    אוטובוס של דן. ארכיון (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
    אוטובוס של דן. ארכיון(צילום: ירון ברנר)
     

    במשרד התחבורה טוענים כי ההודעה שפורסמה אתמול (שני) על הפסקת מכירת כרטיסים באוטובוסים של "דן" במרכז הארץ, ובהמשך גם בשאר המדינה, נבעה מהצלחת הפרויקט בירושלים. עם זאת, רבים ממשתמשי התחבורה הציבורית נותרו עם שאלות בנושא - ופנו גם למייל האדום בניסיון להבין את השינויים הצפויים. היכן יוצבו עמדות ההטענה? באילו ערים יפעל הפרויקט? כיצד זה עובד בירושלים? כל התשובות - בכתבה שלפניכם.

     

    מתי תתחיל הרפורמה?

    מ-21 בדצמבר לא ניתן יהיה לשלם עוד לנהג באוטובוסים של "דן", והחל מ-18 בינואר יצטרפו לרפורמה יתר חברות התחבורה הציבורית בגוש דן.

     

    כיצד יקנו תיירים או נוסעים מזדמנים כרטיסי נסיעה?

    כל נוסע יכול להנפיק כרטיס רב-קו באמצעות אתר האינטרנט ובמרכזי השירות "על הקו" הפרוסים ברחבי הארץ, וגם בנמל התעופה בן גוריון. בנוסף, ציבור הנוסעים יכול לרכוש אצל כל נהגי האוטובוס רב-קו אנונימי, בעלות של 5 שקלים.

    אלפי עמדות הטענה בגוש דן (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    אלפי עמדות הטענה בגוש דן(צילום: רועי צוקרמן)
     

    אלפי עמדות הטענה הוקמו לטובת הנוסעים ברחבי גוש דן בפרט, וברחבי הארץ בכלל. מלבד העמדות העצמאיות, יהיה ניתן לרכוש הסדרי נסיעה בעמדות תל-אופן, נקודות קמעוניות, מרכזי "על הקו" וברשתות שונות. בנוסף ניתן להטעין את כרטיסי הרב-קו באמצעות יישומונים בטלפונים ניידים או במחשב ביתי עם קורא כרטיסים ייעודי.

     

    האם עמדות הרכישה יהיו רק במקומות מרכזיים בעיר או לצד כל תחנה?

    ציבור הנוסעים יכול להנפיק את הרב-קו בחינם בעמדות הפזורות ברחבי הארץ, לרבות תחנות מרכזיות ובאתר האינטרנט. כמו כן, ניתן לרכוש רב-קו אנונימי אצל כל נהגי האוטובוס בישראל.

     

    באילו ערים בגוש דן יעבוד המיזם?

    המיזם יחל בערים המרכזיות של גוש דן ויכלול את תל אביב-יפו, רמת גן, ראשון לציון, פתח תקווה, אור יהודה, גבעתיים, בני ברק, באר יעקב, חולון, בת ים, קריית אונו, גבעת שמואל, מקווה ישראל, אזור, משמר השבעה, בית דגן, גנות, כפר חב"ד, יהוד-מונוסון, סביון, גני תקווה, גת-רימון, מעש וכפר סירקין.

     

    האם אדם ששכח להטעין את הרב-קו יוכל להטעינו באוטובוס?

    בשלב ההסתגלות, מי ששכח להטעין את הכרטיס יוכל לרכוש אצל נהג האוטובוס מנוי חופשי יומי או נסיעה בודדת. עם הטמעת הרפורמה, ניתן יהיה לרכוש אצל הנהג כרטיס רב-קו אנונימי מוטען בנסיעה בודדת בלבד.

    רב-קו קווים רב קו ()
    כך זה ייראה גם בתל אביב?
     

     

    כך הגיבו הירושלמים להפסקת התשלום לנהג    (צילום: גיל יוחנן)

    כך הגיבו הירושלמים להפסקת התשלום לנהג    (צילום: גיל יוחנן)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    האם במשרד התחבורה מתכננים שכך יעבדו קווי האוטובוס בפרויקט מהיר לעיר בעתיד?

    משרד התחבורה מקדם את הרפורמה בשלב זה בשירות קווי האוטובוסים העירוניים, ובכלל זה בקווים שייסעו במסגרת פרויקט "מהיר לעיר".

     

    האם כרטיס אנונימי יכול לעבור מנוסע לנוסע?

    רב-קו אנונימי יכול לעבור מנוסע לנוסע (לא באותה הנסיעה), שכן אינו משויך לאף אדם. משרד התחבורה ממליץ לנוסעי התחבורה הציבורית להצטייד ללא עלות בכרטיס אישי כדי לבטח את הכסף שהוטען על הכרטיס במקרה של אובדן או גניבה, וליהנות מההנחות הגלומות בפרופיל האישי שלהם ובמנויים חודשיים ושנתיים שניתן לרכוש רק ברב-קו אישי.

     

    "המבוגרים יתקשו עם הטכנולוגיה"

    הפיילוט של הכרטוס החכם החל במרץ השנה בירושלים, ומוגדר על ידי משרד התחבורה כהצלחה. במשרד טענו הבוקר כי הלקחים מהפרויקט בבירה הופקו, וכי קיימת התייעלות לקראת הטמעתו בגוש דן. עם זאת, הלקוחות קצת פחות מחמיאים לפרויקט הכרטוס החכם. רעות, בת 35 מירושלים, טענה כי הדבר עלול להפוך למטרד.

    סדרנים בירושלים מסבירים על הפעלת המכונה (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
    סדרנים בירושלים מסבירים על הפעלת המכונה(צילום: גיל יוחנן)
      

    "מהרגע שזה נכנס הנהגים פשוט לא נותנים לשלם אצלם, וזה יוצר בעיות. זה לא שיש עמדות תשלום בכל מקום בעיר, אלא רק במקומות ספציפיים. איך אגיע אליהם בלי הרב-קו?", תהתה. לדבריה, הבעיה ניכרת בעיקר בקרב תושבים מבוגרים יותר שמתקשים עם הפתרון הטכנולוגי. "אם אני שוכחת להטעין, אני אעשה זאת ביישומון, אבל הוא נתמך רק במכשירים תומכי אנרואיד ולא באייפון. זה מתאים לפלח מאוד קטן באוכלוסייה".

     

    ענבר, בת 20 שמשתמשת בתחבורה הציבורית מדי יום, טוענת כי האוטובוסים כלל לא ערוכים לרפורמה. "בחלק מהאוטובוסים אפשר לכרטס גם בכניסה אחורית וגם אצל הנהג, מה שמקצר את הנסיעה ולבטח יותר בטיחותי - אך לא כל האוטובוסים התקינו סורקים גם מאחור".

     

    אך לא רק האוטובוסים נטולי הסורקים עלולים להפריע. אסתר, בת 28, טוענת כי בקו 19 של "דן" חלק מהסורקים מקולקלים, והנוסעים נאלצים להתהלך באופן מסוכן באוטובוס כדי לכרטס את הנסיעה.

     

    גם חוסר האפשרות להעביר כרטיסים בין חברים מטריד את הנוסעים. אייל בן ה-21 אמר ל-ynet כי "המשימה הפכה להיות קשה יותר משום שניתן לעשות את ההעברה רק במקומות ספציפיים בעיר".

     

    המהלך לביטול התשלום באוטובוסים נועד לשתי מטרות עיקריות: שחרור הנהגים מתפקיד הקופאי, מה שפוגע בבטיחות הנוסעים ומאריך את זמן הנסיעה בגלל העיכוב בתחנות; בנוסף יוכלו הנוסעים לעלות גם מהדלתות האחוריות - ובכך לקצר עוד יותר את משך השהייה בתחנות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים