שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הריקוד האחרון של מרשה בלרינה: רשת הנעליים נשארה עם שלושה דוכנים בלבד

    רשת הנעליים שהראל ויזל ציפה ש"תגלגל מיליונים" ונכנס בה שותף - מצמצמת פעילות; קבוצת פוקס מכרה את חלקה כבר לפני שנתיים, כשהחל הקיפאון בצמיחה. הבעלים: "שכר הדירה בקניונים מטורף". עכשיו כל התקוות מופנות למכירות באינטרנט ולחו"ל

    המשבר באופנה לא פוסח על עסקי ההנעלה: מרשה בלרינה, רשת דוכני נעלי הנשים ב־100 שקל שזכתה להצלחה גדולה עם פתיחתה לפני 5 שנים, התקשתה להתרומם. הרשת, שקבוצת פוקס נכנסה לשותפות בה (66.7%) ואחרי שלוש שנים מכרה את חלקה, יוצאת מהקניונים, מצמצמת פעילות ושוקלת המשך פעילותה בארץ. לדברי המייסדת והבעלים של הרשת, שרי מלמוד: "העתיד לא פה".

     

    דיל שמן הזית: המדינה חילקה 90% ממכסת שמן הזית המוזל לרשת אושר עד

    מפלגת העצמאים והעסקים החדשה: "הפכנו להיות פח האשפה של סדר העדיפויות"

    ארקפה מכוונת לחו"ל: בדרך לפתוח סניף בשנגחאי

     

    בשיאה הרשת הפעילה 15 דוכנים בקניונים המובילים בארץ. לאחרונה סגרה דוכנים בשבעת הכוכבים, בקניון עזריאלי ובקניון הזהב. "שכר הדירה בקניונים מטורף", אמרה מלמוד. "אני מעדיפה להתרכז בפיתוח הפעילות בעולם, באמצעות חברה מהונג־קונג שרכשה את הזכויות לחו"ל, ובמקביל להשקיע באתר המכירות באינטרנט. כיום יותר רווחי למכור באתר מאשר להפעיל דוכן".

    דוכן מרשה בלרינה (צילום: יאיר שגיא)
    דוכן מרשה בלרינה(צילום: יאיר שגיא)
     

    "הקניונים לא עוזרים"

    דוכני מרשה בלרינה שבבעלות מלמוד ימשיכו לפעול בשלושה מקומות בלבד: ג'י כפר־סבא, דיזנגוף סנטר וקניון אונו, ומלמוד אומרת שגם המשך פעילותם ייבחן בתום החוזה. במגזר הדתי, תימשך פעילות באמצעות זכיין שמפעיל חנויות רחוב ודוכנים בירושלים ובבני־ברק. "כיזמית זה מאוד מתסכל, אבל אם עלות דוכן של 15 מטר בשבעת הכוכבים עולה לי 30 אלף שקל, ובעזריאלי כ־25 אלף שקל כולל דמי ניהול וחניה וכו', אז אין כדאיות", היא אומרת, ומוסיפה ש"הקניונים לא עוזרים לקטנים, ואם אני רוצה להמשיך למכור במאה שקל - בעלויות האלה אין סיכוי".

     

    מרשה בלרינה הושקה ב־2012 בקונספט של דוכן־חנות בקניונים. הרשת מכרה נעלי סירה שיוצרו במיוחד עבורה בסין בשלל צבעים. המחיר פיקס: מאה שקל לזוג. הרשת זכתה להצלחה גדולה וחוזרה על ידי כל הקניונים, בהמשך גדל המגוון גם לנעלי חורף ועוד. בשנת 2013 הגיעו המכירות ליותר מ־10 מיליון שקל, ובמקביל ניתנו זיכיונות בחו"ל. הצפי היה פתיחת 35 סניפים תוך שנתיים.

     

    נפגעה מאתרים סיניים

    העתיד של הרשת בהחלט נראה היה ורוד, וגם הראל ויזל, בעל השליטה בפוקס, האמין בה מאוד. כשהקבוצה רכשה 66.7% מהמניות ויזל אמר: "זה עסק מדהים, חלום. הוא יכול לגלגל הרבה מיליונים".

     

    בשנת 2016, במקביל לקיפאון בצמיחה של הרשת, מכר ויזל את חלקו למלמוד ואמר כי בכוונתו להתרכז בהקמת אתר קניות מקוון לכל מותגי פוקס, שכיום כבר מוכר כ"טרמינל איקס".

     

    גורם בענף הקניונים אמר למערכת שהרשת נפגעה מהצמיחה המואצת של קניות באתרים, ובמיוחד האתרים הסיניים, שמציעים נעליים זולות. עוד הוסיף, שאחת הסיבות היא שקשה לשרוד לאורך זמן עם מוצר אחד. "עם הזמן, החידוש בקונספט פג בעיני הקהל, במיוחד הצעיר שמחפש ריגושים תמידיים ואופנות חדשות", אמר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים