שתף קטע נבחר

רגע, מה? אייטיונס מגיע לטלוויזיות של סמסונג

אפל נערכת להשקת שירות הסטרימינג שלה ונעזרת במתחרה הגדולה, שתמכור טלוויזיות עם אפליקציית iTunes מובנית. על הכוונת: נטפליקס ואמזון

שיתוף פעולה בין שתי המתחרות: סמסונג הודיעה אמש (יום א') כי הטלוויזיות החדשות שלה - וכן דגמי 2018 אחרי עדכון תוכנה - יכללו אפליקציית iTunes מובנית, שתאפשר לרכוש ולשכור תוכן משירות המדיה של אפל. השירות יהיה זמין בכ-100 מדינות. בנוסף, המסכים גם יתמכו בתקן הסטרימינג של אפל, Airplay 2. נכון לעכשיו, מדובר בהסכם בלעדי.

 

טלוויזיה של סמסונג עם אייטיונס (צילום: יח
טלוויזיה של סמסונג עם אייטיונס(צילום: יח"צ)
 

אם זה נשמע לכם מוזר שאפל משיקה שירות תוכן על חומרה שאיננה שלה, אתם צודקים - זה מצב ייחודי למדי. כיום, תכני אייטיונס זמינים רק על חומרה של אפל ובמחשבי PC. רוב התוכנות של אפל זמינות אך ורק על החומרה שלה. רק שירות המוזיקה Apple Music זוכה לתפוצה רחבה, הכוללת את אנדרואיד ורמקולים חכמים של אמזון.

 

אז מה קורה פה? שינוי תפיסה מבחינת אפל. לאורך שנים ארוכות, אפל הייתה קודם כל יצרנית חומרה. ככזו, היא ניסתה להפוך את מכשיריה לאטרקטיביים ביותר לא רק דרך העיצוב והשימושיות, אלא גם באמצעות שירותים בלעדיים. רוצים iOS? קנו אפל. מתים להשתמש באפל Watch? סליחה, האפליקציה שלו עובדת רק על אייפון. אך לאחרונה, יש כמה איתותים לכך שאפל רוצה להיות חברת שירותים - למכור תכנים גם לאנשים שלא מוכנים לרכוש את החומרה שלה.

 

ראש בראש עם נטפליקס 

על פי האסטרטגיה הישנה של אפל, תכני הווידאו של אייטיונס הם דרך למכור אייפדים, אייפונים וקופסאות AppleTV. על פי זו החדשה, התכנים שלה הם מתחרים בנטפליקס והולו. רק שזו עדיין לא המציאות, היות ולאפל אין כיום שירות במנוי חודשי. אך הפלא ופלא, בחודשים האחרונים מתגברות השמועות על כך שהחברה תשיק במהלך 2019 שירות שכזה, ואפילו תפיק עבורו תוכן בלעדי.

 

בקונטקסט של שירות כזה, ההחלטה של אפל שלא לסמוך על הפצה באמצעות מוצריה בלבד היא הגיונית - נתח השוק של AppleTV אינו גדול. למעשה, יהיה מפתיע אם יצרנים נוספים לא יקפצו על ההזדמנות בתקופה הקרובה, ויפתחו גם הם אפליקציית אייטיונס. עבור אפל, תהיה זו דרך להרוויח יותר כסף אפילו כשהצמיחה במכירות אייפונים נעצרת, בלי הימורים מסוכנים כמו פיתוח מסך טלוויזיה משלה.

 

בו בזמן, השוק שאליו אפל צפויה להיכנס נהיה עמוס יותר מחודש לחודש. גם אם נתעלם מהשירותים המקומיים שיש בכל מדינה (בישראל בלבד יש לא מעט כאלה), אפל תצטרך להתחרות בשירותים עולמיים דוגמת נטפליקס ואמזון. נזכיר כי גם דיסני צפויה להיכנס לזירה הזו השנה, אם כי לא ברור מה תהיה מידת זמינות השירות שלה ברחבי העולם.

 

רק אל תצפו לכך שאפל תפתח כעת את כל שירותיה ומוצרי התוכנה שלה. כל עוד אפל Watch עובד רק עם אייפון, הוא נועל את בעליו לאקוסיסטם של אפל, אלא אם החברה רוצה להחליף את השעון החכם שלה. את אותו הדבר ניתן להגיד על יישומי iOS של אפל - וזה לא הולך להשתנות בקרוב.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
שיתוף פעולה נדיר
צילום: יח"צ
מומלצים