שתף קטע נבחר

פשרה בייצוגית: הראל תשיב ריבית שגבתה שלא כדין

בעקבות תביעה יצוגית שהוגשה כנגדה, הראל תשיב לאלפי לקוחות המבוטחים בפוליסת ביטוח חיים, ריבית שגבתה מהם על תשלומי פרמיית הביטוח. עם זאת, ההחזר מותנה בתשלום הפרמיה מראש

חברת הביטוח הראל תשיב למבוטחי ביטוח חיים תשלומי ריבית  שגבתה מהם במהלך השנתיים האחרונות, ללא ידיעתם. כך קבע לאחרונה בית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת הסדר פשרה.

 

לא רק מחירים: השינויים שייכנסו לתוקף ב-2019 וישפיעו על הכיס שלכם

רעידת אדמה במגדל: היו"ר מתפטר ומצהיר שאינו "יכול לשאת באחריות לכספי המבוטחים"

 

על פי כתב התביעה, החברה חייבה מאז יוני 2016 את משלמי פוליסת ביטוח החיים שלה ב- 4% מראש מהתשלום השנתי, עבור מה שחברת הביטוח כינתה בשם "תת שנתיות" שמשמעותו היא ריבית. תשלום זה מייצג בפועל ריבית שנתית אפקטיבית גבוהה מאוד, של 7.3% צמודה למדד, כך שהראל חייבה בסכום לא מבוטל אלפי לקוחות שבחרו לשלם את פרמיית הביטוח בתשלומים וזאת כאמור ללא ידיעתם.

 

זכוכית מגדלת (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

בהתאם לפסק הדין  שאושר במסגרת של הסדר פשרה, הפיצה הראל מכתבים לאלפי לקוחות, המציעה להם לשלם את הפרמיה במתכונת של תשלום שנתי אחד עבור כל השנה ולא באופן חודשי. אפשרות זו תקנה למבוטח הן את ההחזר של הריבית שנגבתה ממנו מאז חודש יוני 2016 והן הטבה - חסכון בריבית גבוהה שלא תיגבה מהמבוטח מעתה ואילך.

 

מדובר בסכום שיכול להגיע למאות שקלים. עם זאת, מי שירצה להמשיך ולשלם בתשלומים, לא יקבל את ההחזר.

 

על פי הנוהל שנקבע, כדי  לקבל את ההחזר האמור, המבוטח צריך הודיע על כך בדוא"ל (Hain.prjrts@harel-ins.co.il) בתוך 90 יום מקבלת המכתב.

 

התביעה הוגשה על ידי עו"ד אמיר שושני ואת הראל יצגו עו"ד ברק טל ועידו חיטמן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים