שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לביבי יש הודעה דרמטית גם באינסטגרם
    "שוחד בלי כסף זה כמו... חביתה בלי ביצה", כתב רה"מ בסטורי - והעוקבים שלחו לו עוד ועוד רעיונות. למשל: "כמו סטטיק בלי בן-אל", "כמו פורטנייט בלי לאגים", "כמו דימונה בלי מפעל טקסטיל" וכו'. מופע מביך ומופרך? לא נכחיש

     

     

    דקות אחרי הפתיחה הרשמית של שנת 2019, עמוד הפייסבוק של עיריית תל-אביב פצח במהלך רשת-חברתית קלאסי, שגרר אחוזי מעורבות מטורפים: עשרות אלפי תגובות, לייקים ושיתופים. בקיצור, שבר את הרשת. סוד ההצלחה של מהלך מהסוג הזה הוא בגישה הבלתי אמצעית של מוסדות, ארגונים ובעלי עסקים, שבדרך כלל נדרשים לתקשורת רשמית, ארכאית ויבשה. אבל את זה אנחנו כבר יודעים. עידן הרשתות החברתיות סיפק הזדמנות של ממש בגישה חדשה למשתמשים, לצרכנים, לאזרחים וכן - גם למצביעים. זו הסיבה שנוכחות ברשתות החברתיות היא כל כך חיונית.

     

    הסטורי של נתניהו ()

    הסטורי של נתניהו ()

     

    אותה גישה בלתי אמצעית יכולה למנף דימוי ציבורי של אישיות, מוסד או מותג, והיא יכולה גם למוטט אותה. החכמה הגדולה היא להצליח לשמור על ערך המותג הקיים, אבל גם לתת לו טוויסט מעודכן וחדשני שמסוגל להתכתב עם קהלים אחרים. מה שעבד למנהלי הדיגיטל של עיריית תל-אביב, הפך למחזה עצוב במיוחד מטעם מנהלי הדיגיטל של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלא השכילו לשמר ולו טיפת ממלכתיות במחזה המופרך שהציג הסטורי של נתניהו באינסטגרם.

     

    קצת אחרי ה"הודעה הדרמטית" אתמול, זה התחיל: "שוחד בלי כסף זה כמו… חביתה בלי ביצה", נכתב בסטורי של נתניהו, בתוספת סטיקר של ביצת עין על מחבת ובקשה מיוחדת מהעוקבים: "שלחו לי עוד רעיונות מוזרים כאלה!", זאת באמצעות שימוש בפיצ'ר ייעודי של הסטורי, שמאפשר לקבל מהעוקבים הערות, לשתף אותן ולהגיב עליהן. ה"רעיונות" החלו להגיע בשצף: "שוחד בלי כסף זה כמו שלישי בלי קוסקוס", "זה כמו סטטיק בלי בן-אל", "זה כמו מטבוחה בלי חריף", "זה כמו פורטנייט בלי לאגים" ו"זה כמו דימונה בלי מפעל טקסטיל". כל אחת מהתגובות זכתה גם לעיצוב ויזואלי מקיף ולכיתובים צבעוניים. כיאה לאינסטגרם.

     

     

    מצד אחד, אי אפשר להגיד שמנהלי הדיגיטל של נתניהו לא מבינים את הפלטפורמה: אינסטגרם היא רשת חברתית צעירה ופרסונלית במיוחד, שחצתה
    רק לפני חצי שנה את רף מיליארד המשתמשים, כשהסטורי הוא אחד הכלים הבולטים ביותר בה. היא הופכת יותר ויותר רלוונטית בזכות הפופולריות שלה, אבל הרבה מהפוליטיקאים הישראלים עוד לא לגמרי יודעים מה אפשר ומה נכון לעשות בה. רק לפני שבוע הצגנו ניתוח של התנהלות הפוליטיקאים באינסטגרם, ולפיו נתניהו שולט ברשת החברתית הצעירה - עם הכי הרבה עוקבים שמייצרים גם מעורבות גבוהה.

     

    ומנגד, יש תחושה שנשברו כל המחיצות. הדיאלוג המדומה שמוצג בסטורי של נתניהו, לכאורה בינו לבין העוקבים שלו, הוא מחזה מופרך ומביך, אבל כזה שלחלוטין עושה שימוש בכללי המשחק שמוכתבים על ידי הפלטפורמה. כן, נתניהו וצוות הדיגיטל שלו לגמרי מבינים את הפלטפורמה. כרגיל, הם דווקא פחות מבינים את הפונקציה שאמור למלא ראש ממשלה. אם ככה מתחילה מערכת בחירות, הדרך קצרה במיוחד לעוד סיבוב של "הערבים נוהרים לקלפיות".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים