שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מוי כיף: התחליב הוקטן המחיר עלה - גל הקטנות מוצרי פארם
    תחליב הרחצה כיף הוקטן מ-750 מ"ל ל-700 מ"ל והיצרנית הורידה את המחיר בהתאם - אך ברשתות הוא דווקא התייקר. עוד הקטנות והתייקרויות: קרם גוף וזלין, שמפו סיוס ושמפו ומרכך אלביב של לוריאל. כך הקטנת מוצרים גורמת לעליית מחירים

    המוצרים הוקטנו, המחירים לצרכן ברוב המקרים עלו: השנה רק החלה וגל של הקטנות מוצרים שוטף את מדפי מוצרי הטיפוח.

     

    טבעול, פנטן ואריאל: מבול של הקטנות מוצרים - כך מסתירים העלאות מחירים

    קימברלי קלארק מפחיתה מספר חיתולים ומגבונים באריזות האגיס וטיטולים ומקצרת נייר טואלט

    האריזות התכווצו: הצרכנים משלמים ביוקר

     

    "עברנו מ-750 מ"ל ל-700 מ"ל", כך מיידעת חברת קוסמופארם את צרכני תחליב הרחצה "כיף", והיא לא לבד. גם לוריאל הקטינה את שמפו ומרכך אלביב מ-600 מ"ל ל-550 מ"ל ויוניליוור כיווצה את קרם הגוף וזלין מ-725 מ"ל ל-600 מ"ל. הנקל סוד הקטינה משמעותית את שמפו סיוס מ-750 מ"ל ל-600 מ"ל וקימברלי קלארק החליטה להפחית שתי יחידות משני סוגי אריזות של תחבושות קוטקס ומאריזה אחת הפחיתה 4 יחידות. היא החברה היחידה שגם הגדילה ארבעה מוצרים ב-4-2 יחידות (בשל מעבר למכונה חדשה במפעל).

       (צילום: מירב קריסטל)
    (צילום: מירב קריסטל)
      

    למעט קימברלי קלארק, כל החברות אמרו לנו שהן הורידו מחירים לקמעונאים בהתאם להקטנה וברשתות אישרו את הדבר. כלומר מוצר שהוקטן ב-20% אמור להיות מוזל לצרכן ב-20%, כך של-100 מ"ל מחירו נשאר זהה. למרות זאת, מבדיקה שערכנו, בה השווינו את מחירי הגודל הישן בנובמבר 2018 לגודל החדש כעת, עולה כי ברוב המקרים, המחירים לצרכן של המוצרים המוקטנים לעומת הגרסה הקודמת שלהם - עלו.

       (צילום: מירב קריסטל)
    (צילום: מירב קריסטל)

    כיף הוקטן - המחיר שלו קפץ

    תחליבי הרחצה של כיף הוקטנו ב-6.66% ואמורים היו להיות מוזלים בהתאם לצרכנים. מבדיקה שערכנו באתרי השוואות המחירים, עולה שהם דווקא התייקרו.

     

    ביינות ביתן, המוצר בגודל 750 מ"ל נמכר ב-9.90 שקלים (1.32 שקלים ל-100 מ"ל). כעת הוא קטן יותר ויקר יותר: גודל 700 מ"ל נמכר בעשרה שקלים (1.43 שקלים ל-100 מ"ל): התייקרות של 8.2% במקום הוזלה, שכן המחיר אחרי הקטנה אמור היה להיות 9.24 שקל.

     

    יינות ביתן היא לא היחידה שניצלה את ההקטנה כדי להעלות מחיר במקום להוזיל את המוצר. רמי לוי ייקר את המוצר המוקטן ב-39% לעומת הגודל הקודם ומחירו במבצע זינק ב-60% (אם כי המבצע הקודם היה מבצע שהכריח צרכנים לקנות 3 יחידות). גם שופרסל דיל, מוכרת את המוצר שהוקטן ב-27% יותר ומציעה עליו מבצע יקר יותר ב-18%.

     

    באושר עד מוכרים את הגודל הישן והחדש באותו מחיר: התייקרות של 6.8%. ברשת Be המוצר המוקטן הוזל ב-13% לעומת המוצר הקודם, אך המחיר במבצע דווקא עלה ב-9%, שכן במבצע הוא נמכר באותו מחיר בדיוק: 9.90 שקלים.

    מחיר קרם גוף וזלין היה אמור לרדת לצרכן ב-17%. זה לא קרה

    מה שקרה לכיף זו לא מעידה חד פעמית. שמפו ומרכך אלביב קולור פרוטקט, הוקטנו ב-8.3% כך שמחיריהם היו אמורים לרדת בהתאם, אך בטיב טעם ובסופר-פארם מחירי המוצר נשארו זהים גם אחרי ההקטנה, מה שמהווה התייקרות של 9%.

       (צילום: מירב קריסטל)
    (צילום: מירב קריסטל)
      

    קרמי הגוף של וזלין אמורים היו להיות מוזלים ב-17% בשל הפחתה של 125 מ"ל בנפח המוצר. ברם, לא מצאנו ברשתות שדגמנו הוזלות בהתאם להקטנה.

     

    בסניף קדימה של סופר-פארם המוצר בגודל הקודם עלה 24.90 שקל והמוצר החדש, בגודל 600 מ"ל, עולה כעת 26.90 שקל. מבדיקה ל-100 מ"ל עולה שהמוצר התייקר בסניף ב-30%.

     

    ברשת שוק מהדרין (של יינות ביתן) המוצר החדש עולה 25.9 שקל והישן 725 מ"ל עולה 32.90 שקל. לכאורה נראה שפה יש צדיקה שהוזילה את המוצר, אבל המחיר ברשת ירד ב-4.9% בלבד ולא ב-17% התאם להקטנה, משמע - התייקרות ולא הוזלה.

       (צילום: מירב קריסטל)
    (צילום: מירב קריסטל)

    שמפו סיוס הוקטן ב-20% מ-750 ל-600 מ"ל. בחברת הייבוא אמרו ל-ynet שהספק בטורקיה הקטין את המוצר משום ששערי המטבע השתנו לרעתו. בכמה מוכרים אותו הקמעונאים? סופר-פארם מוכרת ב-18.90 שקל את המוצר הישן את החדש היא מוכרת ב-15.90 שקל. כלומר, במקום הוזלה של 20% - התייקרות של 5%. יחד עם זאת במבצע (השני ב-5 שקלים, כלומר 10.45 שקל ליחידה) היא מעניקה הנחה של 30%. ברשת פרש מרקט שמפו סיוס נמכר ב-13.90 שקל בגודלו הקודם וכעת ב-12.90 שקל התייקרות של 16%.

     

     

       (צילום: מירב קריסטל)
    (צילום: מירב קריסטל)
       

    בתחבושות קוטקס כאמור היתה הפחתה של יחידות מחלק מהאריזות והוספה באריזות אחרות. החברה לא שינתה את המחיר כלומר המוצרים שהוקטנו התייקרו ואלה שהוגדלו הוזלו. מה קרה למחיר לצרכן? מבדיקה של שני מוצרי קוטקס בכמה רשתות עולה שבמוצרים שהוקטנו אתם מקבלים פחות תחבושות ומשלמים יותר.

     

    בחלק מסניפי אושר עד, המחיר למוצר שהוקטן קפץ ב-52% מ-14.90 שקל ל-18.90 שקל או ב-44% מ-12.90 שקל ל-16.90 שקל. מצאנו התייקרות גם אצל רמי לוי וכן התייקרות של המוצר במבצע ברשת Be. בויקטורי המוצרים דווקא הוזלו.  

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים