שתף קטע נבחר

"פורטנייט משמש עבריינים להלבנת כספים"

חברת סייבר ישראלית טוענת כי עבריינים מהדארקנט הפכו את להיט הגיימינג ל"מערכת עבריינית משגשגת". השיטה: יצירת דמויות עם תוספות רבות באמצעות כרטיסי אשראי גנובים - ומכירתן באתרים לגיטימיים כמו "איביי"

עבריינים בדארקנט הופכים את סנסציית הגיימינג פורטנייט , על כל 200 מיליון המשתמשים שלה, לקרקע פורייה להלבנת כספים מכרטיסי אשראי גנובים - כך טוענת חברת הסייבר הישראלית SixGill.

 

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
"קרקע פורייה להלבנת כספים גנובים"(צילום: shutterstock)
 

בדו"ח שפרסמה החברה בנושא נכתב כי "המשחק הפופולרי תפס את עינם של עברייני הרשת, מה שהוביל להפיכתו למערכת עבריינית משגשגת. ככל שגדלה הפופולריות של המשחק, והמערכת הכלכלית סביבו הופכת למגוונת יותר – ההונאה במשחקים מסוג זה צפויה להיות נוכחת יותר".

 

הדו"ח מפרט כיצד נראה תהליך הלבנת הכספים מכרטיסי אשראי גנובים באמצעות פורטנייט: תחילה, העבריין פותח חשבון חינמי במשחק ואז משתמש בכרטיסי האשראי הגנובים כדי לקנות כמויות גדולה של המטבע הפנימי של המשחק ו"סקינים" (חליפות משחק).

 

פורטנייט (צילום: shutterstock)
פורטנייט(צילום: shutterstock)

 

בשלב הבא, פונה העבריין לאתרים כמו "איביי" ו-G2G (אתר מכירות בין גיימרים) ומנסה למכור את הדמויות שהעמיס בכל טוב וירטואלי, אך בסכום זעום לעומת ההשקעה הראשונית. בדו"ח הוצג מקרה שבו העבריין השקיע 100 דולר בדמות, אך מכר אותה ב-25 דולר בלבד. אחרי שנמצא קונה, העבריין מקבל כסף "נקי" באמצעות שירותי תשלום כמו "פייפאל" ומעביר את כל פרטי ההתחברות לקונה.

 

המשחק הפך למטרה מועדפת 

"עם עליית קרנו של המשחק, עברייני הרשת נהרו אליו והחלו לנצל אותו לטובת הונאות כלכליות", נכתב בדו"ח. בנג'מין פרמינגר, אנליסט מטעם SixGill, אמר כי ההונאה המפורטת בדו"ח אינה בלעדית לפורטנייט, אך הדגיש כי המשחק הפך למטרה מועדפת.

 

"הפופולריות של המשחק, כמות השחקנים, הגיוון שלהם והשוני במצבם הסוציו-אקונומי העניק למשחק את מקומו בהיכל התהילה של ההונאה. נתח השוק הענקי הזה נותן לעבריינים את ההזדמנות להגיע למגוון רחב של קורבנות – בין אם אלו ילדים עם גישה לכרטיסי האשראי של הוריהם או מבוגרים בעלי מודעות מועטה לסכנות הפשע הממוחשב", אומר פרמינגר.

  

 

לדבריו, המשחק מבוסס על עונות קצובות בזמן, מה שמייצר חפצים נדירים יותר ובעלי ערך רב. "ההוספה של אופציות רכישה חדשות כל כמה חודשים הגבירה את הביקוש לחפצים נדירים, המוגבלים בזמן. האופציה הזו, שיצרה החברה כדי להפוך את המשחק למעניין, הובילה להקמת שוק ב'דארקנט' לסחורה הדיגיטלית שבמשחק".

 

פרמינגר אמר כי העלייה בזמינות של מטבעות קריפטוגרפיים השתלבה עם הצמיחה המטאורית של המשחק. "עליית קרנם של המטבעות הקריפטוגרפיים פתחה אפשרויות חדשות להעברת כסף אנונימית ומהירה, ונתנה לעבריינים דרך קלה להפיכת המטבע של המשחק למטבע קריפטוגרפי ואחר כך לכסף מזומן".

 

חברת Epic Games, יוצרת המשחק, מסרה בתגובה לדו"ח: "החברה בוחנת נושאים מסוג זה, הפוגעים בשחקנים שלנו ובעסק שלנו, בכובד ראש. אנו מעודדים את השחקנים להגן על חשבונם באמצעות שימוש בהזדהות בשני שלבים, שימוש בסיסמאות חזקות והימנעות משיתוף פרטי החשבון שלהם עם אנשים אחרים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים