שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בואינג מפתחת מטוס מנהלים על-קולי
    יצרנית המטוסים, יחד עם חברת אריון (Aerion), ישתפו פעולה בפיתוח מטוס מנהלים על-קולי ראשון. צפי לטיסה הראשונה: 2023

     

    כך ייראה המטוס העל-קולי של בואינג    (Aerion)

    כך ייראה המטוס העל-קולי של בואינג    (Aerion)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    אנשי עסקים שיש להם הרבה כסף וממהרים לפגישות ברחבי העולם ישמחו לדעת כי בעוד כמה שנים הם יוכלו לעשות זאת במטוסים שיטוסו במהירות הגבוהה ב-70 אחוזים ממהירות המטוסים הקיימים היום.

     

    אוטונומיה בשמיים: מטוס נוסעים ללא טייס

     

    יצרנית המטוסים בואינג וחברת אריון (Aerion), שעוסקת בפיתוח טכנולוגיות אווירודינמיות למטוסים על-קוליים, הכריזו היום (ד') על שיתוף פעולה בפיתוחו של מטוס המנהלים העל-קולי הראשון שצפוי לבצע את טיסתו הראשונה בשנת 2023 ולבצע טיסות טרנסאטלנטיות בכ-3 שעות, כפי שביצע בזמנו מטוס הקונקורד האגדי.

     

    על פי הודעת חברת בואינג, היא תעניק סיוע כלכלי, הנדסי ומכני לייצור המטוס. מדובר במטוס שכיום נושא את השם AS2 ויטוס במהירות של 1.4 מאך (כאלף מיילים בשעה). במטוס יהיו 12 מושבים, הוא יעמוד בכל התקנות הסביבתיות וכאמור טיסתו הראשונה אמורה להתבצע בעוד כשלוש שנים.

    מטוס על קולי של בואינג ו-Aerion (Aerion)
    כך ייראה המטוס העל-קולי של בואינג ו-Aerion(Aerion)

    מטוס על קולי של בואינג ו-Aerion (Aerion)
    ומזווית נוספת(Aerion)
     

    חברת Aerion הוקמה בשנת 2003 כדי לייעל טכנולוגיות אווירודינמיות למטוסים על-קוליים. לפני כארבע שנים היא הציגה את עיצובו של המטוס החדש ובשנה שעברה חשפה את מנוע הסילון של ג'נרל אלקטריק, אשר ישמש את המטוס.

     

    "מטוס מהיר יותר ומחובר יותר"

    סגן נשיא חברת בואינג ומנהל פרויקט NeXt, סטיב נורדלוד, מסר כי שיתוף הפעולה בין שתי החברות ישפר את תחום הטיסה העל-קולי וכי מבחינת בואינג מדובר בהחלטה אסטרטגית חשובה.

     

    יו"ר ונשיא חברת Aerion, טום וייס, ציין כי החברה מגדירה מחדש את התעופה העל-קולית עם החזקתו המוצלחת והבטוחה של מטוס על-קולי שיהווה תו-תקן עתידי בתחום הטיסות העל-קוליות. "זה יהיה מטוס מהיר יותר ומחובר יותר", אמר.

     

    יצוין כי מטוס זה יהיה מטוס למנהלים, אולם בתעשיית התעופה כבר הופעל מטוס על-קולי, מטוס הקונקורד האגדי, שהיה פרי שיתוף פעולה בריטי וצרפתי ונחל כישלון מסחרי.

    מטוס קונקורד (צילום: shutterstock)
    מטוס קונקורד של חברת בריטיש איירוויז, 1996(צילום: shutterstock)

    מטוס טופולב 144 (צילום: shutterstock)
    מטוס טופולב 144(צילום: shutterstock)
     

    במטוס היו 120 מושבים והוא טס במהירות של 2.04 מאך. המטוס פעל כמה שנים, בין היתר, בחברת בריטיש איירוויז ואייר פרנס. בשנת 2000 התרסק מטוס של אייר פרנס לאחר ההמראה וכל נוסעיו ואנשי הצוות נהרגו. שלוש שנים מאוחר יותר הופסקו כל הטיסות של מטוס זה.

     

    מטוס על-קולי אחר, טופולב 144, יוצר על ידי הרוסים וגם הוא לא זכה להצלחה. בשנת 1973 התרסק אחד המטוסים מסוג זה במהלך טיסת ראווה בסלון האווירי בפריז וכל ארבעת אנשי הצוות שלו ניספו. ב-1978 הופסקו הטיסות של המטוס.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים