שתף קטע נבחר

סוזוקי ג'ימני סוף סוף בישראל. מחיר הידני: 125 אלף שקל

רכב השטח הקומפקטי שהוצג לפני מספר חודשים הגיע ארצה ושיווקו מתחיל כעת. המחיר פחות ידידותי מבעבר אך יש כעת מערכות בטיחות מתקדמות. גם הוויטארה מתחדש - אך גם בעתיד לא יציע מערכות בטיחות אקטיביות

סוזוקי מתחילה לשווק בארץ את הג'ימני החדש, דור שני לרכב השטח של המותג ומחליפו של אחד מרכבי השטח האהובים והמוערכים ששווקו אצלנו במשך שני עשורים. תג המחיר מתחיל ב-125 אלף שקל לגרסה עם תיבת הילוכים ידנית או 137 אלף שקל כשהוא מצויד בתיבה אוטומטית - מחיר כניסה גבוה בכ-20 אלף שקלים מהג'ימני היוצא.

 

 

הג'ימני החדש מחליף את המראה הרך ועגלגל יחסית של הדגם היוצא בקווים זוויתיים המזכירים את הסמוראי וכנראה שלא במקרה, גם את אלה של מרצדס G קלאס, רכב שטח ותיק והיקר בתעשייה. גם תא הנוסעים עבר שדרוג של ממש ומציע כעת לוח מחוונים חדש לרבות צג דיגיטאלי למחשב הדרך. יש גם בקרת אקלים אלקטרונית אבל מסך המגע מותקן בישראל ואינו מאפשר צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto כפי שהוא מוצע באירופה.

 

חשוב מכך הוא השיפור הדרמטי באבזור הבטיחות. הג'ימני החדש ישווק עם שש כריות אוויר (לעומת שתיים בלבד בדגם היוצא) ויכלול מערכות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, תאורה דינמית והתראה על סטייה מנתיב וערנות נהג. למרות זאת, במבחן הריסוק שעבר זכה הג'ימני החדש בשלושה כוכבי בטיחות בלבד.

 

סוזוקי ג'ימני (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

הג'ימני שומר על בסיס גלגלים זהה (225 ס"מ) לדגם היוצא, אבל הוא רחב ממנו ב-4.5 ס"מ (164.5 ס"מ) וגבוה בחצי ס"מ (172.5 ס"מ). הוא קצר ב-5 ס"מ (364.5 ס"מ) ובשל כך הצטמק תא המטען הזעיר בעבר (113 ליטר) ל-85 ליטר בלבד של נפח כשהמושב האחורי בשימוש. עם זאת ובניגוד לעבר, קיפול המושב האחורי מאפשר רצפה חלקה והגדלת התא ל-377 ליטר יותר.

 

מנוע בנזין חדש בנפח 1.5 ליטר מפיק כעת 102 כ"ס ו-13.2 קג"מ (17 כ"ס ו-2.1 קג"מ יותר מה-1.3 ליטר בדגם היוצא) ומחובר כבעבר לתיבת חמישה הילוכים ידנית או ארבעה אוטומטית. לתיבת ההעברה תפעול ידני באמצעות ידית במקום חשמלי בג'ימני היוצא. ההנעה: אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח. סוזוקי לא מפרסמת את נתוני התאוצה ל-100 קמ"ש, אבל נתון המהירות המרבית עלה ב-5 קמ"ש: 140 קמ"ש לאוטומטי, 145 קמ"ש לידני.


סוזוקי ג'ימני (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

הג'ימני ממשיך להתבסס על תצורת מכלולים דומה אם כי עבר שינויים וחיזוקים. שלדת הסולם הנפרדת קשיחה יותר, לסרנים (חיים) מפסק רחב יותר, יש קפיצי סליל ובולמי זעזועים חדשים ומוט מייצב קדמי עבה מבעבר, מגבר בלם חדש והגה בתגבור חשמלי. גם מרווח הגחון שופר (עוד 2 ס"מ, 21 ס"מ בסך הכל) וזוויות הגישה והנטישה גדלו (49-37 בהתאמה).

סוזוקי ויטרה ()

בנוסף תתחיל סוזוקי לשווק גם את הויטרה המעודכן שיצויד כעת במנועי טורבו בנזין מודרניים: שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם 110 כ"ס (ב-120 אלף שקל) ו-1.4 ליטר עם 140 כ"ס (ב-130 אלף שקל). שני המנועים, המחליפים את יחידת 1.6 ליטר הוותיקה וישודכו לתיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. במפתיע, רק למנוע הקטן תוצמד גם הנעה כפולה-קבועה כאופציה (127 אלף שקל).


סוזוקי ויטרה ()

העדכון העיצובי צנוע ומסתכם ביחידות תאורה משולבות לד מלפנים ומאחור, סבכה שונה ועיטורי ניקל בקצות הפגוש הקדמי. יש כעת מסך תצוגת נתונים צבעוני בלוח המחוונים, אבל מסך המגע עדיין בהתקנה מקומית בניגוד למערכת המקורית שמשווקת באירופה עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto.

 

חשוב מכך, מערכות הבטיחות המתקדמות הכוללות בלימה אוטונומית במצבי חירום, התראה על סטייה מנתיב, שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור) וזיהוי תמרורים לא ישווקו כאן. במקומם תוצע כבעבר מערכת התראה בהתקנה מקומית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים