שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    יותר מקוטג' וגבנ"צ: טרנד החלבון הזניק את מכירות היוגורטים ליותר ממיליארד ש'

    אחרי תנובה ושטראוס: גם טרה מתחילה לשווק יוגורטים מועשרים בחלבון בשם "מולר אקטיב". ב-2018 הישראלים הוציאו 1.185 מיליארד שקל על יוגורטים, פי 2 מההוצאה על קוטג'. בארה"ב הלהיט של השנה החולפת היה יוגורט איסלנדי. וגם: באיזה יוגורט מועשר יש הכי הרבה סוכר?

    עוד יוגורט מועשר בחלבון נכנס למקררי החלב: טרה מצטרפת באיחור לטרנד החלבון - החלה למכור יוגורטים בשם "מולר אקטיב" שמכילים 20 גרם חלבון בגביע של 200 גרם ויוגורטי פירות תחת אותו מותג, בגביעים של 150 גרם המכילים 12 גרם חלבון. יוגורט מועשר בחלבון זה התחום הצומח ביותר במדף היוגורטים עם גידול של 139% ב-2018 לעומת 2017.

     

    בלי פלסטיק - עם הנחה: האנשים שמביאים את כוס הקפה והקשית מהבית

    נסגר מפעל ספירל זכוכיות המעסיק 70 עובדים בברקן

    נאמני הקואופ לביהמ"ש: לאשר כבר היום את מכירתה

     

    שטראוס היתה חלוצת התחום בישראל, עם דנונה פרו שהושק ב-2016 ומחזיק כיום כ-70% מקטגוריית היוגורטים מועשרי החלבון. תנובה הצטרפה עם יופלה גו (go) ב-2017 והגיעה ל-30% נתח שוק וכעת גם טרה, המחלבה שנמצאת בבעלות החברה המרכזית למשקאות קלים, מבקשת לנגוס נתח מהסגמנט הלוהט ביותר במקרר החלב. 

     

    >> לסיפורים הכי חמים במדור כלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

      ()
    טרה הצטרפה באיחור לטרנד הלוהט: מולר אקטיב עם 20 גרם חלבון

      (צילום: מירב קריסטל)
    יש גם יוגורט פירות אך עם 12 גרם חלבון בלבד לעומת 20 גרם של המתחרות. בנוסף, כמות הסוכר לא מפורטת על גבי האריזה(צילום: מירב קריסטל)

    לטרה יש אתגר קשה: שטראוס ותנובה מציעות מבחר גדול של יוגורטים מועשרי חלבון (לשטראוס יש כ-23 מוצרי יוגורט מועשרי חלבון למשל, ותנובה כבר השיקה לאחרונה מוצר עם 30 גרם חלבון) ומבחר של משקאות חלב מועשרי חלבון (תנובה נכנסה לעולם החלבון עם משקאות ורק אחרי זה השיקה יוגורט. שטראוס מוכרת משקאות מועשרי חלבון גם תחת יטבתה וגם תחת דנונה).

     

    טרה החלה כרגע למכור יוגורט בלבד. כך או כך, מדובר ביוגורט יקר מיוגורט "רגיל" והחברות גובות עליו פרמיה יפה. זו נטיה של כל שוק המזון: להשיק מוצרים "יקרים" יותר לצרכנים.

      

    לשאלה מדוע טרה נכנסת באיחור לתחום היוגורטים מועשרי החלבון, אמרה ל-ynet סמנכ"לית השיווק של טרה אילנית רוט: "לקחנו קצת יותר זמן, כדי להביא סטנדרט אחר לשוק. יוגורט חלבון הוא הלהיט הנוכחי בעולם הזה של מזונות פונקציונאליים ובמזונות כאלה יש נטייה לחשוב שתהיה פשרה צרכנית על הטעם. המותג מולר מתקשר לחוויית טעם מפנק והבנו שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שהטעם לא יהיה כזה גם ביוגורט מועשר בחלבון. התחרות תגדיל את השוק עוד יותר".


      (צילום: מירב קריסטל)
    יופלה גו. היוגורטים המועשרים בחלבון יקרים יותר, אך לעיתים קרובות נמכרים במבצעים ששוחקים את הפרמיה שגובות עליהם החברות(צילום: מירב קריסטל)

      (צילום: מירב קריסטל)
    לדנונה כ-23 מוצרי יוגורט מועשרים בחלבון. המותג אקטיביה לעומת זאת - הולך ומתכווץ(צילום: מירב קריסטל)

      (צילום: מירב קריסטל)
    טרה עוד לא נכנסה לתחום משקאות החלבון, שתנובה ושטראוס כבר ביססו את אחיזתן בו(צילום: מירב קריסטל)
     

      

    צריכת היוגורטים בישראל: יותר מקוטג' וגבנ"צ, שנייה רק לחלב ניגר

    תחום החלבון הביא לזינוק בצריכת היוגורטים בישראל. ב-2018, הצרכנים בישראל הוציאו סכום אסטרונומי על יוגורט: 1 מיליארד ו-185 מיליון שקל. מדובר בסכום הגבוה פי שניים מהסכום שאנחנו מוציאים על גבינת קוטג' (564 מיליון שקל בשנה) – מוצר הנמצא בכל בית בישראל.

      

    יוגורטים הפכו למוצר החלב השני הנמכר ביותר בישראל אחרי החלב הניגר והן עקפו אפילו את מכירות הגבינות הצהובות (1 מיליארד ו-12 מיליון שקל). ואם לא די בכך, מכירות היוגורט הן הצומחות ביותר בשוק החלב (עלייה של 6.2% בשנה החולפת). אשתקד הוסיפו הצרכנים בישראל 70 מיליון שקל על ההוצאות על יוגורט.

     

    יוגורטים מועשרי חלבון מהווים עדיין חלק קטן מאוד מקטגוריית היוגורטים: 128 מיליון שקל (כשכל עולם מוצרי החלב מועשרי החלבון גלגל 181 מיליון שקל ב-2018), אך הם כאמור מנוע הצמיחה שהזניק את מדף היוגורטים במכירות, עד כדי כך שחברות כמו שטראוס משקיעות ביוגורטים מועשרי חלבון על חשבון יוגורטים "רגילים".

     

    שטראוס היא שליטת תחום היוגורטים עם 40.1% נתח שוק לדנונה + אקטיביה, לעומת 26.7% ליופלה של תנובה ו-17.2% למולר. לעומת המותג מועשר החלבון "דנונה פרו", המותג אקטיביה של החברה נמצא בירידה מתמשכת מ-7.9% נתח שוק ב-2015 ל-4.4% ב-2018.

      (צילום: מירב קריסטל)
    יש גם יוגורטי לייט אך כמות השומן פחות מעניינת צרכנים כיום, אחרי ששנים מוצרי הלייט והדיאט היו סגמנט מוביל ביוגורטים(צילום: מירב קריסטל)
      

    לא רק חלבון: הרכיבים והערכים התזונתיים ביוגורטים "הלבנים" של 3 המחלבות

    יוגורטים מועשרים בחלבון פונים לצרכנים שעוסקים בספורט ורוצים לבנות מסת שריר. צריכת יוגורט מועשר בחלבון בתום האימון, מסייעת לכך. יוגורטים כאלה גם תורמים לתחושת שובע ומתאימים לצרכנים שמעוניינים להגדיל את צריכת החלבון שלהם, על חשבון צריכת הפחמימות. יחד עם זאת, צריכה עודפת של חלבון (מעל 56 גרם ליממה לגברים ומעל 46 גרם ליממה לנשים) עלולה לגרום לבעיות בריאותיות.

      

    בגביע יוגורט מולר אקטיב 2% שומן 200 גרם שנמכר ב-5.90-3.90 שקלים, יש 144 קלוריות, 20 גרם חלבון, 7 גרם פחמימות, 4.6 גרם סיבים תזונתיים, 4 גרם שומן, 80 מ"ג נתרן ו-380 מ"ג סידן.

     

    רכיבים: חלב מפוסטר, רכיבי חלב, סיבים תזונתיים אינולין וחיידקי ביו.

     

    גביע יוגורט יופלה גו 2.9% שומן 200 גרם שנמכר ב-6.50-4.90 שקלים (מחירו נמוך יותר במארז של שישייה ובמבצעי כמות שונים מגיע לכשלושה שקלים) מכיל 162 קלוריות, 20 גרם חלבון, 3.8 גרם פחמימות מתוכן 3.8 גרם סוכרים, 5.8 גרם שומן מתוכם שומן רווי 1.7 גרם, 8.7 מ"ג כולסטרול, 62 מ"ג נתרן ו-150 מ"ג סידן.

     

    רכיבים: חלב, חלבוני חלב, אבקת חלב

     

    גביע יוגורט דנונה פרו 1.5% שומן 200 גרם שנמכר ב-4.4-6.50 שקלים, מכיל 151 קלוריות, 20 גרם חלבון.7.2 פחמימות, 3 גרם שומן, 80 מ"ג נתרן ו-220 מ"ג סידן.

     

    רכיבים: חלב מפוסטר, חלבוני חלב, חומרי טעם וריח ,חיידקי יוגורט.

     

    בשורה התחתונה: יופלה הוא המוביל בכמות הפחמימות והנתרן הנמוכה. מולר עדיף על יופלה ודנונה בכמות הקלוריות המעט נמוכה יותר ובכמות הסידן

    הגבוהה. תנובה גם מקבלת ציון לשבח על שהיא היחידה שמציינת את כמות הסוכר ביוגורט הלבן.

     

    יוגורטי הפירות: ביופלה יש יותר חלבון וטרה לא מציינת את כמות הסוכר

    הנהירה אחר חלבון, שהפך להיות הרכיב המבוקש ביותר במוצרי חלב, גורמת למחלבות להדגיש אותו בענק על גבי המוצרים, אך מנגד הן לא תמיד טורחות לציין את כמות הסוכר במוצרים. טרה, למשל, לא מפרטת את הכמות ביוגורטים החדשים שלה.

     

    במולר אקטיב פירות יער 1.6% שומן שנמכר במשקל 150 גרם ועולה 3.90-5.90 שקלים, יש 161 קלוריות לגביע, 8% פירות יער, 12 גרם חלבון, 23 גרם פחמימות (רובן סוכר אך אין איזכור לכך על גבי האריזה), 3.2 גרם סיבים תזונתיים (אינולין), 2.4 גרם שומן, 83 מ"ג נתרן ו-225 מ"ג סידן.

     

    לשם השוואה בגביע 200 גרם יוגורט יופלה גו של תנובה עם אפרסק 2% שומן, שנמכר ב-4.5-6.5 שקלים, יש 189 קלוריות לגביע, 20 גרם חלבון, 20.6 גרם פחמימות מתוכן 19.9 גרם סוכרים, 4 גרם שומן (2 גרם ל-100 גרם), 12 מ"ג כולסטרול, 102 מ"ג נתרן ו-220 מ"ג סידן.

     

    גביע 150 גרם דנונה פרו סופר קרמי עם אפרסק 3% שומן, שנמכר ב-3.3-5.40 שקלים, מכיל 149 קלוריות לגביע, 12 גרם חלבון, 14 גרם פחמימות, 13.9 גרם סוכר, 4.5 גרם שומן מתוכו 3 גרם שומן רווי, 27 מ"ג כולסטרול, 53 מ"ג נתרן ו-255 מ"ג סידן.

     

    בשורה התחתונה: ביוגורט הפירות של יופלה יש יותר חלבון לעומת יוגורטי הפירות של מולר ודנונה גם ל-100 גרם (10.3 גרם לתנובה לעומת 8 של מולר ודנונה, אם כי לדנונה יש גם מוצר עם 20 גרם חלבון), אך גם מעט פחות סידן. דנונה מנצח בכמות הסידן ובכמות הסוכר המעטה.

     

    לעומת ישראל, בארה"ב צריכת היוגורטים הציגה ירידה ב-2018, בעיקר בגלל ירידה בצריכת יוגורט יווני - להיט חזק כבר מספר שנים. הכוכב העולה של 2018 היה דווקא יוגורט איסלנדי, skyr (סקיר), מוצר חלב מסורתי שמוספת לו תרבית חיידקים וגם הוא, לא במפתיע, עשיר בחלבון.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים