שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רשות המקרקעין נגד ארקיע: "עושה שימוש ציני בתושבי אילת"
    צחי דוד, מנהל מרחב עסקי תל אביב ברמ"י, מצטרף לעמדת רשות התעופה האזרחית: "נתב"ג מוכן לקלוט את הפעילות משדה דב"

    סאגת פינוי שדה דב, הצפוי ביולי הקרוב, ממשיכה לעורר הדים: במכתב ששלח אתמול (ד') צחי דוד, מנהל מרחב עסקי תל אביב ברשות מקרקעי ישראל, לבא כוחה של חברת ארקיע, עו"ד אייל בר אליעזר ממשרד בלטר, גוט, אלוני ושות', כי הוא מצטרף לעמדה לפיה נתב"ג מוכן לקלוט את הפעילות משדה דב וטוען לשימוש ציני של החברה בתושבי העיר אילת.

     

    רשות שדות התעופה נגד ארקיע: גוררת רגליים ומפרה החלטות ממשלה ובג"צ

    הסוף של שדה דב: פעילות שדה התעופה תופסק ביולי השנה

    תוכנית שדה דב: גובה המגדלים הקרובים לים יוגבל ל-25 קומות

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    המכתב מגיע בהמשך למכתב ששלחה חברת ארקיע לפני כשבועיים לרשות התעופה האזרחית, בו נאמר כי אינה מכירה בהחלטתה על הפסקת פעילות התעופה האזרחית בשדה החל מ-1 ביולי 2019. זאת, בהמשך למכתב ששלח מנהל שדה דב, עודד אזולאי, מלפני כשבועיים וחצי, לחברות התעופה המסחריות המפעילות טיסות משדה דב, בו הורה להן להיערך לפינוי מהמקום לקראת הפסקת פעילות התעופה האזרחית ביולי הקרוב.

    שדה דב (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
    שדה דב(צילום: יריב כץ)

    ארקיע טענה במכתב ש"המכתב נכתב בחוסר סמכות - ולכן אינו תקף". עוד נטען, כי נתב"ג לא ערוך לקלוט את מלוא הפעילות המבוצעת כיום בשדה דב, דבר שעלול לעורר קשיי נגישות לשירותי רפואה עבור תושבי אילת.

      

    במכתב מצוין כי הרשות מצטרפת באופן מלא לעמדתו של היועץ המשפטי של רשות שדות התעופה, לפיה היא עמדה בלוחות הזמנים להפסקת הפעילות האזרחית משדה דב, לאחר שפעלה במימון רשות מקרקעי ישראל בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

     

    עוד מודגש כי "כל טענותיכם בדבר חוסר המוכנות להעתקת הפעילות לנתב"ג נדחות מאחר ועובדת הפינוי ידועה לכם מזה שנים, בהן בחרה מרשתך שלא לשתף פעולה עם רשות שדות התעופה לצורך השלמת ההיערכות תוך גרימת נזק לאינטרס הציבורי".

     

    באשר לטענותיה של החברה לפגיעה פוטנציאלית בתושבי העיר אילת כתוצאה מהפסקת פעילותו של שדה דב, מציין דוד כי "אינני מוצא לנכון להתייחס לאמירותיך בדבר הפגיעה לכאורה בתושבי העיר אילת, ונושא זה יידון בין גורמי הממשלה לבין עיריית אילת. עוד הוא מוסיף, כי "השימוש הציני שלכם בתושבי אילת והערבוב בין האינטרסים העסקיים של מרשתך לבין רמת השירות שתינתן לתושבי אילת אינה בריאה וראויה בלשון המעטה, וכל תכליתה להמשיך ולהסתיר את האמת הנעוצה באינטרסים הכלכליים של חברת ארקיע, הא ותו לא".

     

    עוד מצוין במכתב, כי לארקיע אין זכויות בקרקע עליה פועל השדה וכי כעת, משהתקבל פסק הדין של ביהמ"ש העליון בסוגיית השימוש, בכוונת הרשות לקדם את תביעת הפינוי כנגד ארקיע. כן מבוהר, כי המכתב מתואם עם פרקליטות המדינה.

     

    מארקיע נמסר בתגובה: "לאחר שרשות מקרקעי ישראל הפסידה בתביעה הכספית שהוגשה כנגד ארקיע, היא מנסה להצדיק את חיסול התעופה האזרחית הפנים ארצית ואת התחנה המרכזית לאילת באמצעות שיווק קרקעות לעשירים בתל אביב. טענת רשות מקרקעי ישראל כי נתב״ג ערוך לקלוט את הפעילות התעופתית בשדה דב אינה בתחום המקצוע של רמ״י והיא מופרכת לחלוטין. אופי השדה הבינ״ל וסביבתו אינם מתאים לקליטת פעילות שדה דב וכל גורמי התעופה בישראל מכירים בחשיבות השארת שדה דב פתוח למען תחבורה ציבורית עם כנפיים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים