שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אופל תפסיק למכור בישראל את האסטרה והאינסיגניה
    היבואן החדש יתמקד בשיווק דגמי אופל הזהים לדגמי פיג'ו וסיטרואן: קרוסלנד-X, גרנד-לנד X וישיק בארץ את הטנדרון החדש קומבו

    אופל מחליפה יבואנית בישראל ומשנה אסטרטגיית דגמים: עם העברת זיכיון ייבוא היצרן הגרמני ממשפחת שמלצר לחברת לובינסקי שבשליטת משפחת מנור, יופסק שיווקם בארץ של שני דגמי אופל מרכזיים, אסטרה המשפחתית ואינסיגניה למנהלים. כך נודע ל-ynet.

     

    אופל אינסיגניה - נעלמת (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    אופל אינסיגניה - נעלמת(צילום: ניר בן זקן)

     

    קבלו הצצה: כך תיראה אופל בעתיד

     

     

    לפני חודשיים הוכרז על מכירת הזיכיון, תמורת כ-100 מיליון שקל, צעד שהיה צפוי מאז נרכשה ב-2017 אופל על ידי פיז'ו-סיטרואן מידי ג'נרל מוטורס תמורת 1.3 מיליארד יורו. העברת הזיכיון אושרה לאחרונה בידי הממונה על ההגבלים העסקיים, וממתינה כעת לאישור משרד התחבורה.

     

    אופל החלה בשיתוף פעולה עם פיז'ו סיטרואן עוד לפני שנרכשה על ידה, וכך כבר היום חולקים כמה מדגמיה מכלולים עם אלה של היצרן הצרפתי. הקרוסאובר הקטן, קרוסלנד-X, מבוסס על פיז'ו 2008-סיטרואן C3 איירקרוס, גרנדלנד-X מבוסס על פיז'ו 3008-סיטרואן C5 איירקרוס והדור החדש של הטנדרון קומבו מבוסס על סיטרואן ברלינגו-פיז'ו פרטנר. השנה יושק הדור הבא של מכונית הסופר-מיני קורסה, שיהיה דגם תאום לפיז'ו 208 החדשה.

     

    בלובינסקי הוחלט לוותר על ייבוא דגמים שאינם מבוססים רכיבי פיז'ו-סיטרואן, ושעבורם יש לחברה כבר תשתית לוגיסטית וטכנית. וכך, דגמי אופל שעדיין מבוססים על רכיבי ג'נרל מוטורס, לא יגיעו עוד.

     

    אופל אסטרה, דגם תאום לשברולט קרוז, הגיעה לארץ רק ב-2011, שנתיים אחרי השקתה בעולם, ולא זכתה להצלחה גדולה. ב-2018 נמכרו בישראל רק 750 דגמי אסטרה מכל הגרסאות, כשליש ממכירות המתחרה הגדולה פולקסווגן גולף. המכוניות האחרונות, עם מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין ותיבה אוטומטית, נמכרות כעת במבצעי "0 ק"מ" בהנחות ענק, 92 אלף שקל במקום 132 אלף שקל שעלו כחדשות.

     

    אופל אינסיגניה, דגם תאום לביואיק ריגל, הושקה גם היא בארץ ב-2011 עם ההשקה המחודשת של אופל בידי משפחת שמלצר. הדור הקודם זכה לדחיפה בידי

    חברת הליסינג של הקבוצה, שלמה סיקסט, והיה בעבר הרכב הפופולרי בקרב חברי הכנסת. אך הדור הנוכחי התייקר וזכה להצלחה פחותה. בשנה שעברה נמכרו בישראל רק 123 דגמי אינסיגניה, כ-5% ממכירות מובילות הקבוצה, סקודה סופרב ויונדאי סונטה. דגמי אינסינגיה האחרונים נמכרים גם הם בהנחות גדולות במכירות "0 ק"מ", החל מ-147 אלף שקל לדגם ה-1.5 ליטר טורבו האוטומטי הבסיסי, שמחיר המחירון שלו עומד על 170 אלף שקל.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים