שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הקטנה זוחלת: תוך 5 שנים ג'ל הכביסה אריאל התכווץ ב-25%
    פרוקטר אנד גמבל שוב הקטינה את מכל ג'ל הכביסה בעד 6% והמחיר לא השתנה - כך שהמוצר שוב התייקר. מ-2014, החברה מכווצת את המוצר בהדרגה: הג'ל שנמכר אז ב-5 ו-3 ליטרים נמכר כיום במכלים של 3.74 ליטרים ו-2.365 ליטרים. הפעם לפחות יש סיבה: לפי החברה הנוסחה שונתה כך שניתן להשתמש בג'ל ליותר כביסות
    ההקטנה הזוחלת של ג'ל הכביסה אריאל: ב-2014 החברה מכרה את הג'ל במכלים של שלושה ליטרים וחמישה ליטרים, שהם גדלים סטנדרטים בשוק גם היום, אבל מאז החליטה לצאת במסע כיווצים והמוצר הוקטן לפחות שלוש פעמים.

     

    קימברלי קלארק מפחיתה מספר חיתולים ומגבונים באריזות האגיס וטיטולים ומקצרת נייר טואלט

     

    מכל שנמכר ב-2014 בנפח של חמישה ליטרים, נמכר כיום ב-3.74 ליטרים, כלומר השיל מנפחו 25% בחמש שנים. מכל שנמכר אז בנפח של שלושה ליטרים, נמכר כיום במכל של 2.365 ליטרים - הפחתה של 21% תוך חמש שנים.

     

    >> לסיפורים הכי חמים במדור כלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

    אריאל ג'ל כביסה (צילום: מירב קריסטל)
    אריאל ג'ל כביסה(צילום: מירב קריסטל)
     

    ההקטנה האחרונה קרתה בימים אלה ממש. לפי מדבקות שהודבקו על המוצרים (החוק מחייב את החברה להודיע על הקטנת אריזות), המכל הגדול הוקטן מ-3.965 ליטרים עד לאחרונה, ל-3.74 ליטרים - הקטנה של קרוב ל-6%. המכל הקטן יותר הוקטן מ-2.47 ליטרים ל-2.365 ליטרים הקטנה של כ-4% וג'ל המיועד לכביסת בגדי תינוקות הוקטן מ-2.275 ליטרים ל-2.255 ליטרים, הקטנה של פחות מאחוז.

     

    בעוד שההקטנות הקודמות היו לרוב ללא כל תועלת לצרכן ומטרתן היתה, ככל ההקטנות - דרך לטשטש העלאת מחירים, הפעם יש סיבה להקטנה. לפי החברה הג'ל הפך מרוכז יותר ולכן הוא מספיק ליותר כביסות. גודל 3.74 ליטרים מספיק לשבע כביסות יותר מגודל 3.965 ליטרים שקדם לו וגודל 2.365 ליטרים מספיק לחמש כביסות יותר מגודל 2.47 ליטרים שקדם לו. כרגע נראה שברשתות המחירים נותרו כשהיו, כלומר: עלו.

     

    במדף נוזלי הכביסה ניתן לראות מותגים שהלכו בדרכו של אריאל כמו פרסיל ג'ל של חברת הנקד סוד, שהוקטן ב-2016 מחמישה ליטרים ל-4.5 ליטרים ומשלושה

    ליטרים ל-2.7 ליטרים, הפחתה של 10% בטענה לשיפור המוצר. ב-2018 הוקטן המוצר שוב, כשהפעם היצרנית שוב טוענת לשיפור והפיכת הנוסחה ל"עוצמתית". העוצמה הזאת גרמה למוצר להתכווץ מ-4.5 ליטרים לארבעה ליטרים ומ-2.7 ליטרים ל-2.5 ליטרים - הקטנה של 11%. מה קרה למחירים על המדף? עלו. גם טייד של פרוקטר אנד גמבל משווק בגודל קטן יחסית לשאר המותגים: מקסימה, קולון, מותגים פרטיים ואחרים שנמכרים בגדלי שלושה ליטרים וחמישה ליטרים.

     

    גם באריזת הקפסולות לכביסה של אריאל - חלה הפחתה

    פרוקטר אנד גמבל כבר הקטינה בסוף 2018 מוצר אחר תחת המותג אריאל: את טבליות כביסה אריאל קפסולות ג'ל 3 ב-1, שמספרן הופחת מ-28 ל-27 יחידות ומ-42 ל-40 יחידות באריזה הגדולה יותר, הפחתה של 5%-3.5%. משקל קפסולה הוא 27 גרם, כך שמשקל אריזת 40 יחידות למשל, הוא כעת 1.08 ק"ג, לעומת 1.134 ק"ג לפני כן. מה קרה למחירים על המדף? ברוב המוחץ של המקרים: עלו.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים