שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צוקרברג רוצה להמציא מחדש את פייסבוק
    מייסד הרשת החברתית משנה כיוון ומצהיר שהודעות פרטיות ומוצפנות הן העתיד של האינטרנט - וגם של האימפריה שבנה דווקא על בסיס שיתוף פומבי של תוכן. "אין לנו מוניטין טוב בכל הנוגע לבניית שירותים השומרים על פרטיות", הודה, "אבל הראינו שוב ושוב שאנחנו יכולים להתפתח"

    פייסבוק בדרך לשנות כיוון? בפוסט שאורכו יותר מ-3,000 מילה שרטט אמש (יום ד') מארק צוקרברג, המייסד והמנכ"ל של הרשת החברתית, את החזון העתידי שלו לאימפריה שבנה. התוכנית: מעבר מהפלטפורמה הפתוחה של פייסבוק כמו שאנו מכירים אותה לפלטפורמה שתאפשר שיחות פרטיות ומוצפנות.

     

    מארק צוקרברג (צילום: AP)
    אביר הפרטיות. מארק צוקרברג (צילום: AP)

     

    "כשאני חושב על העתיד של האינטרנט, אני מאמין שפלטפורמות תקשורת שמתמקדות בפרטיות יהפכו לחשובות יותר מאשר הפלטפורמות הפתוחות של היום", כתב צוקרברג ב"פתק פייסבוק" שפרסם בפרופיל האישי שלו, "כבר היום אנחנו רואים שהודעות פרטיות, סטוריז שנעלמים וקבוצות קטנות הם התחומים שצומחים הכי מהר, בהפרש גדול, בעולם התקשורת המקוונת".

     

    צוקרברג כותב כי הוא מאמין שהעתיד של התקשורת הדיגיטלית יעבור לשירותים פרטיים ומוצפנים, "שבהם אנשים יכולים להיות בטוחים שמה שהם אומרים אחד לשני נשאר מוגן, וההודעות והתוכן שלהם לא יישארו לנצח. זה העתיד שאני מקווה שנעזור להגשים". עם זאת, פייסבוק כרשת חברתית לא צפויה להיעלם לשום מקום בינתיים. פייסבוק כחברה תתמקד יותר ויותר בשירותים האחרים שלה.

     

    העקרונות החדשים של צוקרברג ()

     

    וואטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר (צילום: shutterstock)
    תשתית מאוחדת. וואטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר(צילום: shutterstock)

     

    מדובר בשינוי שנשמע על פניו דרמטי עבור פייסבוק, שהפכה לאימפריה בזכות הרשת החברתית הפתוחה שצוקרברג מכנה "כיכר העיר" של העולם הדיגיטלי. לפייסבוק כידוע אין מוניטין טוב במיוחד בכל הקשור לשמירה על פרטיות המשתמשים שלה - כפי שיעידו פרשת קיימברידג' אנליטיקה ו פרצת האבטחה החמורה בשנה שעברה - ולא דיברנו עוד על מודל ההכנסות שלה, שמבוסס על פרסום ממוקד בהתאם לפעילות של המשתמשים ברשת החברתית.

     

    שישה עקרונות 

    צוקרברג הציג שישה עקרונות שינחו את פייסבוק בדרך להגשמת החזון החדש - שמירה על פרטיות, הצפנה מקצה לקצה, השארת התוכן באוויר לזמן מוגבל, בטיחות, שיתוף בין אפליקציות ואחסון מאובטח. "בשנים הקרובות אנחנו מתכננים לבנות מחדש את השירותים שלנו סביב הרעיונות האלה", כתב צוקרברג.  

     

     

    אחת הדרכים להגשים את החזון הזה היא איחוד התשתיות של שירותי המסרים של האפליקציות שבבעלות פייסבוק - אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר - כפי שפורסם ב"ניו יורק טיימס" מוקדם יותר השנה. האיחוד הזה יאפשר למשתמש בוואטסאפ לשלוח הודעה מוצפנת למשתמש באינסטגרם, דבר שאינו אפשרי כרגע.

     

    השאלה המרכזית סביב ההצהרה הדרמטית של צוקרברג נוגעת למודל הכלכלי של פייסבוק, שנשען על הפומביות שבשיתוף המידע של המשתמשים והנגשתו למפרסמים. צוקרברג רמז כי תשלומים, מסחר וחשבונות עסקיים בפלטפורמה העתידית יניבו רווחים לחברה. הצפנה של כל השירותים תפגע ביכולת של פייסבוק להציע פרסומות ממוקדות, ויהיה מעניין לראות כיצד היא תתמודד עם הסוגייה הזאת.

    נראה שמייסד פייסבוק מודע לספקנות שבה המהלך החדש עשוי להתקבל. "אני מבין שאנשים רבים לא חושבים שפייסבוק יכולה או בכלל רוצה לבנות פלטפורמה שמבוססת על פרטיות, בגלל שבכנות אין לנו מוניטין טוב בכל הנוגע לבניית שירותים השומרים על פרטיות, ובעבר התמקדנו בכלים לשיתוף פומבי. אבל הראינו שוב ושוב שאנחנו יכולים להתפתח ולבנות שירותים שאנשים באמת רוצים, כולל שירותי הודעות פרטיות וסטורי".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים