שתף קטע נבחר

המשחק הזה יכול היה להיות הרבה יותר טוב

Anthem מגיע מחברה עם קבלות בעולם הגיימינג, אבל היא לא מצליחה לתרגם את ההצלחה בז'אנר שבו קיים המשחק. העולם המעניין שנוצר במשחק לא מצליח לחפות על חוויית משתמש לא מוצלחת ועיצוב משימות לא אחיד

Anthem הוא המשחק הגרוע האיכותי ביותר שתוכלו לרכוש היום. עם ערכי הפקה גבוהים, אקשן לא רע בכלל וכמה מערכות משחק כיפיות להפליא - כמו היכולת של הדמות שלכם לעוף ברחבי עולם המשחק, למשל, יש לא מעט רגעים בהם הוא מצליח להיות מהנה. אבל זה לא מספיק. אם כבר, הרגעים האלה מספקים תזכורת לפספוס של המשחק הזה.

 

 

הוא פותח על-ידי Bioware, אחת המפתחות המוערכות בתעשיית המשחקים. זו החברה שהביאה לנו את Baldur's Gate, את Star Wars: Knights of the Old Republic, את Mass Effect ואת Dragon Age. ואם יש משהו ש-Bioware ידעו לעשות לאורך השנים זה משחקים עם עלילה מצוינת ודמויות מעניינות. היו נפילות פה ושם, כש-Mass Effect: Andromeda הוא הדוגמה הבולטת מהשנים האחרונות. אבל עדיין, לחברה יש גם כיום מוניטין מצוין.

 

הבעיה היא שהכישורים של Bioware לא מיתרגמים היטב לז'אנר שבו פועל Anthem - משחק פעולה דמוי Destiny, שמבוסס על עולם כיפי הרבה יותר משהוא מבוסס על סיפור. דסטיני הצליח בזכות זה שהוא נתן לאנשים מאות שעות של פעילויות, רפטטיביות אבל כיפיות, עם אתגרים יומיים ושבועיים. הוא הצליח כי זה היה משחק פעולה אידיאלי לשחק "סתם" עם חברים, בלי להתאמץ יותר מדי, תוך שכולם מדברים בשיחת ועידה והורגים עוד ועוד רעים. את השגיאות שאנת'ם עושה, הוא עושה בדיוק במקומות האלה.

מתוך Anthem (צילום מסך)
מתוך Anthem(צילום מסך)

העולם שבנו ב-Bioware דווקא מסקרן. עלילת המשחק מתרחשת על כוכב לכת שגזע חייזרי נטש באמצע בנייה, תוך שהוא משאיר מאחוריו את המכונות שהיו אמורות להשלים את המלאכה. רק שבלי המפעילים שלהן, המכונות יוצאות משליטה. הן עדיין מחוברות לכוח שהיה אמור לבנות את העולם, אבל לא מצליחות להשתלט עליו. כתוצאה, כוכב הלכת משתנה באופן תדיר ובצורה אלימה, אירועים אפוקליפטיים קורים כל שני וחמישי, ובני האדם נעולים במאבק הישרדות. את חליפות הטיסה המשוריינות שבהן תבלו חלק ניכר מהמשחק הם יצרו כביכול כדי לשרוד, אבל בואו נודה באמת - חליפות טיסה זה פשוט מגניב ממש.

 

זה מביא אותנו לאחת הנקודות הבעייתיות ביותר במשחק: חוויית המשחק לא משתנה לאורכו. אתם אמנם פותחים חליפות טיסה חדשות - יש ארבע בסך הכול - ומשדרגים את כלי הנשק, אבל זה לא מאוד מהותי. יש מבחר מוגבל של כלי נשק וכוחות, והטובים יותר פשוט עושים יותר נזק. אתם לא פותחים יכולות חדשות, לא עובדים לטובת תגמול כלשהו, לא משדרגים את הדמות שלכם בצורה שמשנה את המשחקיות מספיק. אז בשעות הראשונות מאוד כיף לטוס ולירות, אבל אחר כך מתחילים לחפש עוד משהו. והמשהו הזה בינתיים לא הגיע.

 

אולי ב-Bioware חשבו שהסיפוק יגיע מהחלק העלילתי, אבל יש כל כך הרבה דיסוננס בין האקשן לבין העלילה עד שהחלקים האלה מרגישים מנותקים כמעט. האקשן קליל ומלא בדיאלוגים מתחכמים, העלילה כבדה יותר. המשחק גם לא מתמודד בצורה טובה עם העובדה שבעיר אתם מסתובבים לבד, כשבתוך העולם הפתוח אתם כמעט תמיד עם עוד שחקנים. אין לזה ביטוי עלילתי, והמשחק אפילו מפריע לכם ליהנות עם חברים.

מתוך Anthem (צילום מסך)
מתוך Anthem(צילום מסך)
 

קחו תסריט סטנדרטי של משחקים דמויי דסטיני - נכנסתם לשחק עם חברים, התחברתם לצ'אט קולי, אתם רוצים לירות קצת ולשדרג את הדמות. מה שאתם לא רוצים, זה אינספור דיבורים של דמויות בתוך המשחק, שמפריעות לכם לשמוע את החברים שלכם. כן, חייבים קטעי דיבור, אבל למה כל כך הרבה? כי Bioware, זה למה. אבל שוב, כאן זה לא עובד.

 

זה משתקף גם בעיצוב חוויית המשתמש. בהחלטה תמוהה להפליא, מפתחי המשחק לא מאפשרים לכם להחליף כלי נשק בזמן השוטטות שלכם בעולם. כדי לנסות כלי נשק או כוחות חדשים, תצטרכו לחזור לבסיס, להיכנס לממשק שינוי הדמות שלכם ולהרכיב את הציוד החדש.

מתוך Anthem (צילום מסך)
מתוך Anthem(צילום מסך)
 

גם עיצוב המשימות לא אחיד ברמתו. יש כאן משימות סטנדרטיות לז'אנר, אבל יש גם פאזלים. פאזל זה נחמד כשאתם משחקים עם חברים, ויעידו על כך מי ששיחקו בפשיטות של דסטיני, אבל כשהמשחק מצוות אתכם עם אנשים רנדומליים, פאזלים שדורשים שיתוף פעולה הם לא הרעיון ההגיוני ביותר. ועוד לא הגענו בכלל לעובדה שיש במשחק לא מעט באגים: פעילויות שלא מתחילות, אירועים עלילתיים שמסרבים להתרחש, משימות שלא מסתיימות.

 

כל זה מתסכל כפליים כי יש פה גרעין של משהו כיפי. התעופה, כאמור, מהנה מאוד. ההבדלים שכן קיימים בין החליפות השונות גם משנים בצורה מעניינת את המשחק והעולם הזה גם נראה יפהפה. כלי הנשק והכוחות המיוחדים פחות מהנים, אבל לא מספיק כדי שזו תהיה בעיה.

מתוך Anthem (צילום מסך)
מתוך Anthem(צילום מסך)
 

השאלה היא האם ל-Bioware תהיה הזדמנות לתקן את אנת'ם? אחרי הכל, זה משחק שההשקה שלו אמורה להיות רק יריית הפתיחה למגוון של אירועים ושינויים בעולם, שאמורים לתחזק אותו עבור שחקנים שמסיימים את העלילה (הלא-ארוכה, כ-12-10 שעות אורכה). אבל כדי לתקן את המשחק יידרש זמן ומשאבים ש-EA, בעלת הבית של Bioware, אולי לא תרצה להשקיע. וגם אם כן, לא ברור כמה מהשחקנים יישארו כדי לראות את השינויים האלה מתרחשים.

 

*נכון לכתיבת שורות אלה עדיין קיים באג קריטי בגרסת PS4 שגורם למשחק לקרוס. בשבוע הבא צפויה החברה לשחרר תיקון לבאג.

 

המשחק זמין למחשב, פלייסטיישן 4 ואקס-בוקס וואן

מחיר: 329 שקלים

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים