שתף קטע נבחר

צנזורה ברכבת הקלה: מסרבים להעלות קמפיין נישואים אזרחיים

קמפיין נישואים אזרחיים נפסל לפרסום ברכבת הקלה בטענה ל"וונדליזם שמתרחש בקמפיינים המציגים דמויות נשים". ב"סיטיפס" הכחישו את הטענה - אך אישרו את פסילת הקמפיין מטעמים של "פרובוקציה": "לא נאפשר להשתמש בפלטפורמה הפרסומית של החברה באופן שפוגע בקבוצה אחרת"

זכיינית הפרסום בתחנות הרכבת הקלה בירושלים, סירבה לפרסם קמפיין הקורא להסדרת נישואים אזרחיים בישראל, בגלל שלטענת זכיינית הפרסום הוא כולל נשים – ואילו לטענת "סיטיפס" הוא "פוגע בקבוצה אחרת".

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >> 

 

כשתכננו את הרכבת הקלה בירושלים, היזמים חשבו על כל פרט בעיר המאתגרת: מחישוב השיפוע של העליות בבירה ועד חלונות חסינים לזריקת אבנים. אבל מסתבר שעם פרסום של נשים מתקשים להתמודד ברכבת הקלה.

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

מחאה עולמית נגד האנטישמיות: 60 עצרות המוניות

 

לקראת הבחירות הקרובות מתכננות התנועה הרפורמית, התנועה המסורתית ו"ישראל חופשית" לצאת בקמפיין משותף הקורא להסדרת לנישואים אזרחיים בישראל למאות-אלפי אזרחים שלא יכולים, או לא רוצים להתחתן דרך מונופול הרבנות.

 

"נבצר מאתנו לעלות קמפיינים כאלה"

במסגרת הקמפיין יפורסמו בשבוע הבא שלטי חוצות בערים חיפה, תל אביב וירושלים, ובתחנות רכבת ברחבי הארץ, ובו יוצגו זוגות שנישאו מחוץ לרבנות. אך משפנו לחברת JCDecaux Israel, בכדי לפרסם ברכבת הקלה בירושלים, שבה עוברים מידי יום כ-170 אלף נוסעים – נענו מתכנני הקמפיין בשלילה.

 

הקמפיין שנפסל (סטודיו רן לוצקי)
הקמפיין שנפסל(סטודיו רן לוצקי)

 

נציג החברה אף נימק את הסירוב בהשחתת השלטים: "יש לנו אחריות כלפי המתקנים שלנו, ולאור הוונדליזם שמתרחש בקמפיינים המציגים דמויות של נשים - נבצר מאתנו לעלות קמפיינים כאלה".

 

תופעת השחתת השלטים בירושלים איננה חדשה, ואף בג"ץ נדרש לנושא בשנת 2008, כשקיבל עתירה שהגישה ח"כ רחל עזריה שדרשה לחייב את "כנען", הזכיינית המפרסמת על גבי האוטובוסים בירושלים, לפרסם את קמפיין הבחירות שלה. במהלך הבחירות האחרונות התמודדה עזריה על ראשות העיר, ולאחר ששלטיה הושחתו בתוך מספר ימים, חברת הפרסום פיצתה אותה בקמפיין לרגל יום האישה שבו כיכבו פעילות פמיניסטיות.

 

  ()
מכתב התגובה מטעם נציג חברת JCDecaux Israel

 

"הרכבת הקלה ירדה מהפסים. לא לפרסם תמונות נשים במרחב הציבורי? באיזה עולם אתם חיים?" זעם ד"ר יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית. "אני קורא ליו"ר החברה לקרוא לסדר את חברת הפרסום, ומפציר בשר התחבורה לצאת בקריאה חד-משמעית שתאסור הדרת נשים ברכבת הקלה.

 

"שלטי פרסומת הם חלק מהשפה האורבנית שבה משוחחת החברה המודרנית. דרישה כזו היא לא רק שערורייתית, היא גם מסוכנת. מובן שלא ניכנע. אם יש צורך נקבל גם צו שיפוטי ונתבע נזיקין. מי שמפלה או מדיר – ישלם!"

 

"מדובר בפרובוקציה מתוכננת מראש"

מסיטיפס נמסר בתגובה: "אין ולא הייתה מטעמנו שום הנחייה כזו, ואף חידדנו את הנושא עם זכיין הפרסום. אנו מעלים בשוטף פרסומים שונים ובהם ניתן למצוא גם דמויות של גברים, נשים, ילדים ומבוגרים מכל האוכלוסיות והמגזרים בירושלים".

 

עם זאת, הם מוסיפים כי "במקרה זה, מדובר בפרובוקציה מתוכננת ומתוזמרת מראש שנועדה לעשות רעש סביב הקמפיין. סיטיפס מעניקה שירות לכל הקבוצות והמגזרים באוכלוסייה, ולכן לא תאפשר לקבוצה כלשהי להשתמש בפלטפורמה הפרסומית של החברה באופן שפוגע בקבוצה אחרת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סטודיו רן לוצקי
מתוך הקמפיין
סטודיו רן לוצקי
מומלצים