שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מותגי האיפור שחייבים להגיע לישראל

    הביוטרית מדובאי, המוצרים של היוטיובר המתאפר, המותג של ריהאנה, או של קיילי ג'נר? בעולם, "מותגי הרשתות החברתיות" מייצרים זיקוקים בחנויות ובאינטרנט. בישראל: כמעט שלא היה להם זכר עד לאחרונה. רשתות הפארם החלו להתחרות על חובבות האיפור. "נמצאות במסע חימוש". מי יהיה המותג הבא?

    חדי קרן, משבשי שוק, "מותגי הרשתות החברתיות": שמות וכינויים רבים  הודבקו למותגי האיפור הצעירים (יחסית לחברות הענק הוותיקות) שמשנים את שוק הקוסמטיקה בשנים האחרונות ומשרטטים מפת עולם חדשה של איפור, עולם שעבור חובבי איפור ישראלים מתקיים מעבר לגבולות הסופר-פארם והמשביר.

     

    מכירים מותגים יותר שווים? כיתבו לנו >>

     

     

    איפור (צילום מסך)
    תמונה מתוך אתר האינטרנט של כוכב היוטיוב הבלתי מעורער ג'פרי סטאר, מאופר במוצרי האיפור שלו ומביט לאחת המראות של המותג שלו(צילום מסך)

     

    מוצרי משפיעני רשת וסלבס ומותגי אינדי שהפכו לחביבי ההמונים הם אלה שמובילים בשנים האחרונות את שוק האיפור העולמי וישראליות רבות מכירות אותם רק בזכות טיסות לחו"ל או קניות אונליין מחו"ל.

     

    הסגמנט הזה של מותגים "אחרים" ועצמאיים (עד שהם נקנים על-ידי חברת ענק), מתנהל לפי קודים שונים מאלה שהכתיב שוק האיפור המסורתי. הוא מחבק בטבעיות השקה של מוצרים ברשתות החברתיות או באתר המותג בלבד, שימוש בדוגמנים לא מושלמים, דוגמניות בעלות עור כהה מאוד וגברים שמתאפרים וזה מחלחל גם למותגים הגדולים ובעיקר: לצרכנים.

     

    שימו לב מה קורה באינסטגרם: לרבלון הוותיק יש 1.9 מיליון עוקבים ואילו למותג Tarte הצעיר יש 9.3 מיליון עוקבים. למותג העצמאי אנסטסיה בוורלי הילס (ABH), יש 19.1 מיליון עוקבים: יותר ממייבלין ו-Cover Girl ביחד. ללוריאל הענקית 6.2 מיליון עוקבים ואילו לקיילי קוסמטיקס 19.9 מיליון עוקבים כשלקיילי עצמה 129 מיליון עוקבים. ברור שהמותגים הותיקים עדיין מוכרים יותר, אבל למספרים האלה יש משמעות קריטית. שם נמצאים צרכני העתיד. עובדה: אינסטגרם בחרה בקיילי להיות בין המותגים הבודדים שמציעים קנייה ישירה דרך אינסטגרם, מבלי לצאת מהאפליקציה.

    איפור (צילום מסך)
    50 גוונים של מייק אפ. פנטי ביוטי של ריאהנה(צילום מסך)

    איפור (צילום מסך)
    קיילי ג'נר. שווה מיליארד דולר ממכירות אונליין בעיקר. לאחרונה חברה ל-ULTA, כך שמוצרי קיילי קוסמטיקס נמכרים באופן קבוע לראשונה בחנויות(צילום מסך)

     

    ואיפה ישראל? מאחור

    בישראל כמעט שלא היה לכל זה זכר - עד לאחרונה. רוב המותגים שנמכרים בארץ שייכים לקונגלומרטים כמו לוריאל, אסתי לאודר, קוטי, פרוקטר אנד גמבל, יוניליוור, LVMH ושייסדו. עד לא מזמן, רק מעטים הבחינו בנחיל הולך וגדל של משלוחים שמכורות איפור הזמינו מאתרים כמו cult beauty, אייהרב, ביוטי ביי, סטרוברי נט וכמובן "האתר הפולני" (ליידי מייקאפ)

     

    הבנות (והבנים) שרוצות להיות חלק מהעולם, לא חיכו ליבואנים ולרשתות המקומיות: הן נעזרות במדריכי יוטיוב או מכינות כאלה בעצמן, מקנטרות (עושות קונטור), מאירות ומצלילות, עושות סווטשים (מריחה על היד לבחינת ביצועים), משתמשות בטכניקת bake (אפיית שכבה לחה של מייק אפ מתחת לפודרה, עבור עמידות), מחפשות דיופים (תחלופות זולות ודי זהות למותגים יקרים) ויודעות באיזו שעה קיילי ג'נר או ג'פרי סטאר מוציאים פאלטה חדשה.

     

    כשביוטריות כמו אשלי וקסמן בקשי, יאנה פרוביז ואחרות החלו לקבל את הבמה שמגיעה להן, זה גרם לשופרסל להעתיר תשומת לב מיוחדת לסוג הזה של משפיעניות וצרכניות מלומדות בעת השקת רשת Be. החברה הכירה מותגים דרכן, יבאה אותם לארץ בזכותן ושמרה על המחירים עבורן. כך, היא האירה את הדרך לתנועה הנוכחית של מותגים שהחלו לטפטף ארצה וצפויים לשצוף את רשתות הפארם בישראל ולסלול דרך לארנקים של צרכניות האיפור החדשות.
    איפור (צילום מסך)
    אחד האתרים הפופולריים על יחובבי איפור מישראל: ביוטי ביי, לצד קאלט ביוטי , איי הרב ו"האתר הפולני"(צילום מסך)

    איפור (צילום מסך)
    סווטש: בדיקת הגוונים על העור כדי לבדוק את צפיפות הפיגמנט, אפקט המריחה, מידת האבקתיות או הקרמיות של המוצר ועד כמה הוא מנצנץ. הצרכניות החדשות חכמות יותר(צילום מסך)
     

    "הרשתות נמצאות במירוץ חימוש"

    ב-Be אמרו ל-ynet שהרשת נמצאת במו"מ עם מותגים נוספים שיגיעו לארץ בקרוב. אם כי במותגים האלה "הרשת צריכה להשקיע בעצמה בפרסום, בעוד שבמותגי האיפור של החברות הגדולות - אני מביא פרסומות מחו"ל", כך לפי המנכ"ל אורי וטרמן. סמנכ"לית אפריל מירב אליהו, אמרה ל-ynet שהרשת מתכוונת להביא ארצה 3 מותגים חדשים מז'אנר האינדי שהפך למיין סטרים.

     

    גם סופר-פארם משחקת חזק במשחק "הבלעדיות" וזה כולל הכנסת מותגי איפור כמו המותג נעים המחירים NYX של לוריאל שנוסד על-ידי קוריאנית אמריקנית בת 25. סופר-פארם החלה לקלוט שיש פה דור חדש של מותגים וצרכנים אחרי שהכניסה לסניפים את אסנס המוזל, שהפך להצלחה ואז הגתה את מילוקה, מותג שמחקה את מותגי הדראגסטור הזולים והטרנדיים בארה"ב.

     

    "הרשתות נמצאות במרוץ חימוש", מצהירה מיכל גייטו אלבז מייסדת האתר הישראלי גילטי (Guilty). גם בגילטי, שהביאו לארץ את OFRA בין היתר, מתכוונים להגדיל את מצבת המותגים שהאתר מוכר. "התחרות שלנו היא לא Be וסופר פארם, אלא 'האתר הפולני' שמאפשר לקנות מותגים ללא מסים וללא אישור משרד הבריאות", היא טוענת. "הם גם עורכים מבצעים במיוחד לקהל הישראלי. כשיצאתי במבצעי עומק עם לוריאל הם נתנו לנו קונטרה והורידו את המחיר. גולשים שם 50 אלף ישראלים בחודש, קהל מאוד איכותי וממוקד קנייה.

    איפור (צילום מסך)
    מורפי. למי אכפת מה משקל הדוגמנית אם היא מציגה מדהים את הלוק?(צילום מסך)

     

    קאמבק לפאלטות. "לא כל המותגים יצליחו"

    לטענתה, הטרנד התחיל בספורה, רשת שחובבות האיפור ישמחו שתעשה עלייה. "ספורה מאמצת בשנה 80 מותגים חדשים ומשאירה 70 בסופה. מותגי האיפור החדשים פועלים אחרת לגמרי מהוותיקים. למשל, הם החזירו בענק את הפאלטות, מוצר שהיה בשנות ה-80 של המאה ה-20 והחברות הגדולות לא מייצרות. הם עורכים שת"פים עם בלוגרים מוציאים מוצרים עם יוטיוברים. הקהל של הרשת מחפשות את האקשן, אני צופה שיגיעו לארץ הרבה מותגים חדשים, כולל קוריאניים".

     

    זה בטח פוגע במותגי האיפור הוותיקים. מה עם איפור ישראלי? יש מקום לאיפור ישראלי?

    "המותגים הבינלאומיים הוותיקים נלחמים באמצעות מבצעים ובולטות בעמוד הראשי אצלנו. קרליין הישראלית עשתה מתיחת פנים. ג'ייד עשו קפיצה מאוד גדולה ולקחו את המותג רחוק יותר מכל מותג ישראלי. זה פוגע בהם, אבל לא כל המותגים שיגיעו לארץ יצליחו: מייקאפ פוראבר לא הצליח בארץ, אינגלוט שהוא מותג מעולה נכשל".

    איפור (צילום מסך)
    המותגים הקטנים קימבקו את הפאלטות שהחברות הוותיקות זנחו. בתמונה: הפאלטה החדשה של הוולוגר והיוטיובר ג'יימס צ'ארלס למורפי(צילום מסך)

     

    רשימת המותגים: "שלא יבואו אם המחירים גבוהים מחו"ל"

    אז מה כדאי לרשתות להביא לארץ? כששאלנו בקבוצת הפייסבוק "האתר הפולני וכל מה שחם ברשת" אלו מותגי איפור היו רוצות הבנות שיפריחו את שממת ארצנו, קיבלנו רשימות שלופות ויעד נרחב והרבה מרירות לגבי המחירים בישראל. הן מעדיפות להמשיך לקנות מחו"ל.

     

    "את קטריס הביאו לארץ בזכותנו", אמרה ל-ynet הבלוגרית Beauty in Between, שמנהלת את הקבוצה. "הוא וקיקו הם בין היחידים שנמכרים בארץ במחירים דומים לחו"ל. אנחנו שמחים גם על הגעת דה באלם ו-OFRA, אבל הגיעו לארץ מותגים כמו טוני מולי הקוריאני, שמאוד יקר לעומת קנייה באייהרב. אם מביאים לארץ מותג מוכר, תהיו בטוחים שאנחנו חיות ברשת ומכירות גם את המחירים שלו. הפרש בגובה המע"מ עובר בגרון בקלות. הפרש של 200% פחות.

     

    "אנחנו קונות את קולור סטיי של רבלון באתר הפולני ב-28 שקל ובארץ במבצע הוא עולה 80 שקל, אז משתלם לי להזמין ב-30 שקל ואף אחת לא קונה רק מוצר אחד. האתר הפולני הוסיף מטבע שקלי, תרגם את עצמו לאנגלית, מקזז לנו את המע"מ הפולני. שידאגו למחיר ולשירות לקוחות ברמת חו"ל, כי היום אין מניעה להביא כל מוצר לארץ בייבוא אישי".

    איפור (צילום מסך)
    האריזות של מותג האינדי Beauty Bakerie נראות כמו גלידות וחומרי אפייה(צילום מסך)

     

    אם המחירים יהיו דומים למחירי חו"ל, הנה כמה מהמותגים שישראליות היו שמחות לקנות בארץ:

     

    TARTE

    המותג הפופולרי, שנקנה לאחרונה על-ידי תאגיד קוסמטיקה יפני, מציע מוצרים עם שמות כמו חימר אמזוני וקלאש אוף לאש. מוצר הדגל של המותג הוא השייפ טייפ קונסילר שרבים מהללים וסוגדים לו. לאחרונה השיק גם פאונדסילר טבעוני. המוצרים של המותג הם ללא גלוטן או ניסויים בבע"ח ומכילים רכיבים מעניינים כמו שמן פסיפלורה, מיצוי גוג'י ברי,ויטמיני A, E ו-C. האתר הרשמי שולח לארץ.

     

    למה שיגיע לארץ? כי זה פשוט מותג חמוד, לא יקר, שמתאים לישראליות

     

    ג'פרי סטאר

    בעבר סינגר-סונגרייטר וכוכב מיי ספייס המנוחה. בהווה: אחד הביוטרים-יוטיוברים הכי מצליחים בתחום האיפור, עם מעל 12 מיליון עוקבים ביוטיוב ובאינסטגרם ולמעלה מ-2 מיליארד צפיות. הוא מאפר את עצמו במוצריו ובעיקר במוצרים של מתחרים ולא בוחל בריבים ובקעקועים, כולל על הפנים. הוא נראה כמו גבר מאוד גברי ומאוד נשי בו זמנית ומוביל את הטרנד הזה של גברים שמתאפרים (כמו ג'יימס צ'אלרס ומני MUS). הוא בעיקר מאפר מוכשר, דוגמן איפור מוצלח ויצרן תוכן יצירתי ונערץ.

     

    מותג האיפור שלו ידוע בזכות אריזות מוגזמות בוורוד (וכרגע בכחול) עם כוכבים, בהיילייטרים שלו (עם שמות כמו סו פאקינג גולד ורג'ינה ג'ורג'), בפאלטה בצורת חיזר עם עיניים בולטות ובמראה בלתי נשכחת בצורת כוכב. המוצרים נמכרים במחירי אמצע באתר האינטרנט של ג'פרי ובחנויות המותג.

     

    האם יגיע לארץ? סיכוי קטן כנראה בשל האריזות, שהן קצת דרמטיות מדי בשביל רוב הישראליות, אבל נשמח.

    איפור (צילום מסך)
    משיק בקרוב קולקצייה כחולה. ג'פרי סטאר(צילום מסך)
     

    הודא ביוטי

    כ-140 מוצרים יש לאחת הביוטריות הגדולות בעולם, אולי הגדולה מכולן, הודא קטן. החברה שלה צמחה ממכירת ריסים מלאכותיים. הודא ממוצבת בדובאי אבל נולדה בארה"ב להורים מעירק ופעילה בכל זירות המדיה החברתית. היא מתמחה גם ב-DIY (סרטוני עשה זאת בעצמך. למשל: מסכת בננה וביצה להרמת החזה וצביעת שיער בנוטלה).

     

    הודא הוא מותג הקוסמטיקה מספר 1 בספורה באיחוד האמירויות ובסעודיה. המחירים לא נמוכים, האיכות מעולה בדרך כלל, אם כי החברה הואשמה לא פעם בהעתקה.

    הישראליות קונות אותה בקאלט ביוטי הבריטי למרות השאלה המנקרת תמידית בקבוצות הפייסבוק: "האם היא שונאת את ישראל או לא?"

     

    למ שיגיע לארץ? הסיכוי קטן, אבל יש להודא קהל נאמן גם כאן.

    איפור (צילום מסך)
    הודא קטן. בלוגרית, וולוגרית, יוטיוברית, אלופת DIY ובעלת מותג האיפור הנמכר ביותר בספורה במפרץ הפרסי(צילום מסך)

     

    קיילי ג'נר

    קיילי עברה מ-E! לאי קומרס והפכה למיליארדרית הצעירה ביותר לפי פורבס, שהשיגה את הונה בכוחות עצמה. אחרי שהגדילה את השפתיים היא הפכה חולשה לאימפריה כשיצרה את קיילי קוסמטיקס שהייחודיות שלה היתה מכירת ערכות של עיפרון שפתיים וליפסטיק נוזלי באותו הצבע - אונליין. כעת החברה מוכרת מגוון מוצרי איפור כולל גלוסים, קיילייטרס (היילייטרים), מברשות (שעוררו כעס בשל מחיריהן הגבוהים), פאלטות של צלליות ופודרות.

     

    שיטת השיווק שלה היא להשיק אונליין (עם הרבה טיזרים באינסטגרם וסנפצ'אט), מלאי קטן שאוזל מיד ויוצר נחשקות אדירה, גם בזכות הפרסונה המאוד

    פוטוגנית וכריזמטית שלה. היא גם מפרגנת לאחיותיה למשפחת קרדשיאן בקולקציות משותפות. עד לאחרונה מכרה באתר שלה בלבד ובחנויות פופ אפ ולאחרונה החלה למכור ב-Ulta, רשת שיש לה יותר מ-400 חנויות בארה"ב. המחירים שלה אגב ירדו בהדרגה למחירי אמצע. הם לא נמוכים כמו מחירי קולור פופ, מותג מוזל ונחשק גם הוא שמיוצר כמו קיילי על-ידי חברת Seed Beauty, שמייצרת גם את מותג האיפור של קים קרדשיאן, אחותה הגדולה (KKB).

     

    למה שיימכר בארץ? כי מי שיביא אותו יזכה בפרסום ומכירות חלומיות. ואם לא היא אז תביאו את קולור פופ הזולה והמעולה.

    איפור (צילום מסך)
    קיילי. השם מוסיףך עלות למותג, שמיוצר במפעל של קולור פופ המוזל והחביב(צילום מסך)

     

    פנטי ביוטי

    אם בעבר סלבריטאיות השיקו בשמים, היום הן מקימות חברת איפור או קוסמטיקה. זה מה שעשתה ריהאנה שהדהימה את השוק שיצאה עם 40 גווני מייק אפ בעת השקת המותג שלה פנטי ביוטי (על שם שם משפחתה פנטי) ב-2017. מאז מספר הגוונים עלה ל-50 ולמרות שהיו מותגים עתירי גווני מייק אפ לפניה, זו ריהאנה שקבעה סטנדרט חדש לתעשייה.

     

    היא משתמשת בדוגמניות בשלל גווני וצבעי עור, היא מעלה מדריכי איפור בכיכובה ומוכרת גם מוצרים כמו בודי לבה (גליטר לגוף) וליין שלם של מוצרי איפור שונים, כולל קונסילרים קונטורים , שימרים, וצבעי שפתיים. המותג, שנמכר בספורה ובהאווי ניקולדס. שייך בעצם לתאגיד הענק LVMH.ממש כמו קאט וון די, בנפיט, מארק ג'ייקובס ומייק אפ פוראבר.

     

    למה שתימכר בארץ? כי גם פה יש נשים במגוון רב של צבעי וגווני עור.

    איפור (צילום מסך)
    רירי בבודי לבה. בשנים האחרונות: סלב או סלב רשת כריזמטי הוא מקדם המכירות מספר 1 למותג איפור שנקרא על שמו ונברא בצלמו(צילום מסך)

     

    NARS

    את נארס הקים פרנסיס נארס בוגר קריטה בצרפת ותושב ניו יורק בהווה, מאפר, צלם וחבר של דוגמניות נחשבות. ישראליות קונות אותו דרך קאלט ביוטי ואוהבות מאוד את המוצרים שמגיעים באריזות יפות עם כיתוב בולט, אך דקיק. בין הבסט סלרים אפשר למצוא פאלטות סמקים ופריימרים.ועוד נקודה לזכותו: נעמי קמפבל היא הפנים של המותג.בגיל 48. למרבה הטירוף זה קמפיין הביוטי הגדול הראשון שלה.

     

    למה שיגיע לארץ? כי הוא סולידי ואיכותי.

    איפור (צילום מסך)
    נארס. נעמי קמפבל בת 48. אז מה(צילום מסך)

     

     

    קאט וואן די

    המותג הזה שייך לאמנית קעקועים בשם קתרין וון דרכנברג, שכיכבה בסדרת ריאלטי על מקעקעים ויצרה ליין איפור לספורה שצמח מאז לממדים די ענקיים. למוצרים שלה היא מדביקה שמות של מכשפות, קוסמים, ערפדים, גולגלות, גלימות ונשיקות עם ניטים. האריזות: גותיות. היא ידועה בעיקר בזכות האייליינר שלה טאטו, עפרונות העיניים החדשים cake, פיגמנטים חזקים ומנצנצים (בעיקר כחול קובלט) וכן בזכות הגליטר ג'ל הזהוב שלה: current crush. כל המוצרים: טבעוניים. המחירים: סבירים.

     

    המוצרים שלה נמכרים ב-35 מדינות. למה לא בישראל?

     

    אנסטסיה בוורלי הילס

    אנסטסיה הגשימה את החלום הלוס אנג'לסי, אחרי שעברה לארה"ב מרומניה ושכללה שיטה לעיצוב גבות, היא הקימה את אחת מחברות האיפור הכי מדוברות בסצנת היוטיוברים. תחום הגבות הוא הקרקע עליו צמחה החברה והמוצרים הטובים ביותר שלה הם אלה שמיועדים לטיפוח גבות: איפור גבות, ג'ל לגבות ומברשות לגבות. האינסטגרם של החברה הוא אחד האהודים ופאלטות הצלליות שלה נחשבות למעולות בדרך כלל. המחירים לא נמוכים, אבל אם היא נמכרת בלמעלה מאלפיים חנויות, כול נורדסטרום, אולטה וספורה – למה לא בארץ.

    איפור (צילום מסך)
    מרומניה לבוורלי הילס. אחד המותגים "הקטנים" האהובים ביותר על מובילי דעת הקהל בתחום האיפור במדיה החברתית(צילום מסך)

    איפור (צילום מסך)
    ההתמחות של אנסטסיה: גבות. בתמונה: 11 גווני ג'ל גבות(צילום מסך)

     

    שרלוט טילברי

    מותג לא זול, פופולרי מאוד, של מאפרת בריטית מצליחה עם הרבה dupes (תחליפים זולים). כמו כל מותגי המאפרות המחוננות (הי לנטשה דנונה הישראלית שמצליחה מעבר לים), גם פה התמחור גבוה - אך התוצאה מוצלחת כנראה לפי התגובות למוצריה. העובדה שחלקם יושמו על דוגמניות ויסטוריה סיקרט לא הזיקה. היא מוכרת בעיקר בזכות האנטי אייג'ינג מייקאפ, רביעיות צלליות נמכרות בטירוף, צלליות אייקון ו-pillow talk והיילייטר במחיר מופרך של 42 דולר. נמכרת בבתי הכלבו הבריטיים, בספורה וב-67 מדינות אונליין.

     

    למה בישראל? כי ההייפ מוצדק, אם כי המחירים פחות.

     

    איפור (צילום מסך)
    יקר אבל מבוקש. שרלוט טילברי(צילום מסך)

     

    מורפי

    יותר זול מקולור פופ, יותר יקר ממייבלין, מורפי הוא אחד המותגים האהובים ביותר על ביוטרים, במיוחד בזכות מברשות האיפור של המותג ושיתופי הפעולה שלו. לאחרונה הוציא פאלטה עם 39 צבעים שהגה היוטיובר ג'יימס צ'ארלס, שנמכרת ב-32 דולר.

     

    למה שיגיע לארץ? כי המחירים והמברשות – טובים.

    איפור (צילום מסך)
    מברשות זולות ואהובות. מורפי(צילום מסך)

     

    אורבן דיקיי

    המייק אפ העמיד, הפריימרים, מוצרי הגבות פופולאריים וכמובן: ספריי ייצוב האיפור שלהם שמקבל תשבוחות בערימות. מותג אהוב על-ידי ישראליות וגם על ידי יוטיוברים כמו נימה טאנג שבודקת מוצרים שמתאימים לעור כהה מאוד. אמנם נמצא כעת בבעלות לוריאל אבל שומר על האסטרטגיה העצמאית שלו.

     

    למה? כי הוא חביב על ישראליות, המחירים לא גבוהים ויהיה קל לייבא אותו.

    איפור (צילום מסך)
    אורבן דיקיי. נקנה על-ידי תאגיד אבל שומר על רוח עצמאית(צילום מסך)

     

    עוד מותגים מומלצים על ידי חובבות איפור: benefit, The Ordinary, too faced, LA SPLASH, Becca, לורה מרסייה, glossier (מכרים רק אונליין), Beauty Bakerie (לכהות עור), e.l.f ו-Phisicians Formula. 

     

    Beauty in Between ממליצה גם על Juvia's place, "מותג שמיועד לכהות עור לכן יש לו פיגמנט מטורף שגם בהירות עור יכולות ליהנות ממנו".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים