שתף קטע נבחר

למי אכפת מהנוסעים? ועד הרכבת מונע הקלה בצפיפות

מהלך שיוסיף רכבות דו-קומתיות בקו חיפה-תל אביב נבלם על-ידי ועד עובדי הרכבת המנהל קרב על תנאי שכר מול ההנהלה. דרישת הוועד: עוד פקח ב-750 אלף שקל בשנה

השערוריות סביב רכבת ישראל אינן פוסקות. כעת מתברר כי ועד עובדי הרכבת והנהלת החברה נפגשו אמנם לדיון על סכסוכי העבודה שפוגעים בתפקוד רכבת ישראל שבועות ארוכים, והמסר בעקבות הפגישה היה חיובי. אולם בניגוד להצהרת הוועד בראשו עומדת גילה אדרעי כי הוא נמנע מלנהל את הקרב על גב הנוסעים, אלה האחרונים בכל זאת סובלים. 

 

 

פרסום ראשון: עוד אירוע כמעט-תאונה ברכבת

רכבת ישראל מציגה חודש שחור: ביטולים, איחורים ומחלות

נהג הקטר עצר להתפנות וגרם לשיבושים בכל הארץ

סיבה אפשרית לאיחורי הרכבת: נהגים מאבדים מפתחות לקטרים

 

שכן ועד העובדים ממשיך להתנגד ליוזמת ההנהלה שמטרתה הקטנת מצוקת המושבים והצפיפות ברכבות בקו החוף בין חיפה ותל אביב, באמצעות החלפת רכבות חד-קומתיות מתוצרת סימנס שמשמשות בקו כיום, ברכבות דו-קומתיות שמשמשות את הקו הפרברי כרמיאל-חיפה ואינן עמוסות.

 

הרכבת עמוסה? הוועד פחות מוטרד (צילום: ניצן רון) (צילום: ניצן רון)
הרכבת עמוסה? הוועד פחות מוטרד(צילום: ניצן רון)

 

לפי נתוני הרכבת, בקו הצפוני נוסעים 5,100 איש בממוצע ביום, בעוד בקו חיפה-תל אביב העמוס ביותר נוסעים למעלה מ-36 אלף איש מדי יום. בהנהלת החברה אומרים כי החלפת הרכבות לא תפגע בשירות לכרמיאל, אך תוסיף מושבים ושטח נדרשים לנוסעים לאורך החוף. הבעיה: לרכבות סימנס אין עדיין אישור הפעלה ממשרד התחבורה לקו הצפוני שתוואי הנסיעה בו אינו שטוח. ברכבת מבקשים לבצע ניסוי שיבחן את יכולתן לעלות במנהרת גילון במטרה לקבל את האישור, אולם בוועד העובדים מתנגדים לכך.

 

לטענת הוועד, רכבות סימנס לכרמיאל יהיו ארוכות מאורך הרציף במקום, ולכן יחויבו פקחים לכוון את הנוסעים לירידה (רק) מהקרונות הצמודים לרציף. בוועד מתעקשים כי מספר העובדים הנוכחי לא יוכל לבצע זאת, ודורשים עובד נוסף בתפקיד סייען-פקח. עוד טוענים בוועד כי פער הגובה בין הרציפים בכרמיאל יחייב נוסעים לעלות ולרדת מדרגה נוספת, ויגדיל סיכון לנפילות.

 

בהנהלת הרכבת אומרים כי ממילא, הכוונת נוסעים לקרון מתאים היא חלק מתפקידו של הפקח, וכי תוספת עובד נוסף תעלה לה 750 אלף שקל בשנה, זאת בתקופה של קיצוצים וצמצומים לאור הפסדי הרכבת. יש לציין כי עלות השכר השנתית בה נקבה הנהלת הרכבת לעוזר-פקח מחושבת לפי כ-62.5 אלף שקלים בחודש.

 

בהנהלה ציינו עוד כי לא בטוח שלאור מספר הנוסעים בקו יהיה צורך ברכבות ארוכות, ובכל לא יהיה צורך בפקח שיכוון את הנוסעים. בכל מקרה, כך בהנהלה, תחנת כרמיאל היא ראשונה או אחרונה בקו, כך שהרכבות המגיעות לרציפיה אינן עמוסות. "בעיית הבדלי הגובה בין הרציפים מוכרת ואינה ייחודית לתחנת כרמיאל. זו אינה סיבה לעכב את שיפור השירות לנוסעים", אמרו שם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צילום: עפרה משה-מגל
עומס ברכבת
צילום: צילום: עפרה משה-מגל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים