שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    תאגיד המים חייב במשך 6 שנים - למרות שהתושב מכר את הדירה

    צבי התגורר באזור גדרה עד 2013 ובאותה השנה מכר את דירתו ועבר ליישוב אחר. הוא אפילו העביר את הבעלות לרוכש - אבל זה לא מנע מתאגיד המים המקומי להמשיך לחייב אותו ולעקל את חשבונו. ואז דני שדה נכנס לתמונה

    צבי היה עד 2013 תושב אזור גדרה שבו פעל תאגיד המים "באר", אשר טיפל בגביית התשלומים עבור מים וביוב והעברתם לעירייה. באותה השנה הוא מכר את דירתו ועבר ליישוב אחר. הוא העביר את הבעלות לרוכש, ושניהם העבירו בצורה מסודרת את הטפסים גם לתאגיד "באר".

     

    חוב על פינוי באמבולנס - שלא היה

    הנפילה של ילנה מלישבה ישראל: יש לקוחות שעוד לא קיבלו זיכוי

    סירב לקבל משלוח מהסופר: "אתה ערבי? אל תבוא"

     

    לפני מספר שבועות הוא הופתע כשקיבל הודעה מהבנק כי חשבונו עוקל, משום שהצטברו בו חובות של 2,700 שקל לתאגיד "מי תמר" בגדרה. התאגיד הופנה אל הבנק באמצעות תאגיד הביוב ברמלה (במקור הגבייה נעשתה על ידי תאגיד אחד, ואחר כך פוצלה לשניים, אחד לביוב ואחד למים). אף לא אחד משני התאגידים טרח ליצור עם צבי קשר אפילו פעם אחת קודם לכן.

     

    זאת ועוד, כתב לנו צבי: "מעניין שהם עיקלו את חשבון הבנק שלי, כאשר כל חיובי המים והביוב בכלל היו רשומים על שמה של אשתי בלבד. אתם לא מבינים מה זה שפתאום כל החשבונות שלכם חסומים ואתם לא יכולים לעשות כלום".

    ברז (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

     

    רשות המים: "מבצעים רפורמה שתצמצם את מספר תאגידי המים"

    בירור קצר שעשה צבי, לאחר שאולץ להגיע פיזית ולא הסכימו לברר איתו את הנושא בטלפון, העלה כי לאחר שעזב את גדרה הוקם שם תאגיד ביוב חדש בשם "מי תמר". לא כל תיאום איתו, חייב אותו התאגיד בתשלום המים על הדירה, החל מחודשיים לאחר שנמכרה ולאורך שנים, אף שבדירה היה דייר חדש. גם הדייר החדש, מצידו, לא ידע שלא מחייבים אותו, שכן החשבונות שולמו בהוראת קבע. "לא הוא ולא אני לא קיבלנו אף הודעה בכתב", כתב לנו צבי.

     

    לדבריו, כשנודע הדבר לדייר החדש הוא קיבל על עצמו את החוב ושילם אותו, ושבוע אחר כך בוטל העיקול על חשבונו של צבי; אבל אז, לתדהמתו, הוא קיבל הודעה מהבנק כי עוקל חשבונה של אשתו. "פשוט מזעזע עד כמה קל בלחיצת כפתור לעקל חשבון של אזרח", כתב לנו והוסיף: "אחרי שהקמתי קול צעקה בתאגיד המרכזי ברמלה, הם הבינו את הטעות ואז בוטל גם העיקול הזה. איש לא טרח להתנצל".

     

    פנינו לתאגיד "מי תמר" לקבלת תגובה ב-17 במרץ ושלחנו עוד שתי תזכורות. התאגיד, בינתיים, ממלא פיו מים. מרשות המים הממשלתית נמסר בתגובה כי

    זה לחלוטין לא תקין שהתאגיד אינו משיב: "הנושא נמצא בבדיקה של רשות המים במטרה למנוע הישנות מקרים מסוג זה. חשוב לציין בהקשר זה כי בימים אלה מתבצעת רפורמה שתצמצם את מספר תאגידי המים מ-56 ל-30, דבר שייתן יתרון לגודל, ייעל את התפקוד וכמובן את השירות לצרכן".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    צילום: shutterstock
    לשימוש מקומונים בלבד! אילוסמיינט כיור ברז מטפטף
    צילום: shutterstock
    מומלצים