שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הכי מטוקבקות
      בנק ישראל: גידול בשיעור הפעולות שנעשות בערוצים הישירים בבנקים
      שיעור הפעולות שביצעו משקי הבית בערוצים הישירים בכלל המערכות, עמד על 60% בשנת 2018 לעומת 55% בשנת 2017 ו-45% בשנת 2016. הגידול בולט בעיקר בפעולות כגון תשלומים והעברות, אולם שיעור ביצוע פעולות אחרות, כגון אשראי ופיקדונות בערוצים ישירים, עדיין נותר נמוך
      נמשך הגידול בשיעור הפעולות שנעשות על ידי משקי בית בערוצים ישירים. כך עולה מסקירת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל לסיכום שנת 2018. שיעור הפעולות שביצעו משקי הבית בערוצים הישירים בכלל המערכת, עמד על 60% בשנת 2018 לעומת 55% בשנת 2017 ו-45% בשנת 2016.

       

      >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו   

       

      למרות החקירות: רווחי הבנקים עלו ל-9.45 מיליון שקל

      בנק ישראל: לא ניתן לגבות מלקוח עמלה יקרה יותר על העברת מט"ח לחו"ל

      הצ'קים שלכם חוזרים - והבנקים מרוויחים בגדול

       

      הבנק בו מתבצעות הכי הרבה פעולות באמצעים הישירים הוא לאומי (64%) ואילו במזרחי טפחות רק 50% מהפעולות מתבצעות בדרך זו.

       (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
      (צילום: רויטרס)
       

      מהנתונים עולה כי אחוז המשתמשים בערוצים הישירים (אתר אינטרנט, אפליקציה, עמדות שירות עצמי ומוקד טלפוני) בתחומי העברות ותשלומים עומד על 84% בשנת 2018, לעומת 70% בשנת 2016.

       

      בקניה ומכירה של ניירות ערך, 65% מהפעולות מתבצעות באמצעים ישירים ושיעור דומה בהזמנת פנקסי צ'קים ובהפקדות צ'קים.

       

      למרות הגידול הכללי בהיקפי ביצוע הפעולות אונליין, הדבר בולט בעיקר בפעולות כגון תשלומים והעברות, אולם שיעור ביצוע פעולות אחרות, כגון אשראי ופיקדונות בערוצים ישירים עדיין נותר נמוך יחסית. בפיקוח על הבנקים מציינים כי ייתכן שהסיבה למיעוט הפעולות בערוצים הישירים, בתחום הפקדונות, נובעת מהעובדה שבשל הריבית הנמוכה במערכת הבנקאית, הלקוחות מפקידים יותר פיקדונות לאחר אינטראקציה אישית עם הבנקאי בסניף.

         (מקור: דיווח חמשת הבנקים הגדולים לפיקוח על הבנקים)
      (מקור: דיווח חמשת הבנקים הגדולים לפיקוח על הבנקים)
       

       

      מעל גיל 50 - מעדיפים אתר על פני אפליקציה

      בפילוח לפי גילאים, עולה כי מבין הערוצים הישירים (אתר אינטרנט ואפליקציה) לקוחות עד גיל 49 מעדיפים לקבל מידע ולבצע פעולות באפליקציה ואילו לקוחות מעל גיל 50 מעדיפים את אתר האינטרנט. השנה חל גידול משמעותי אצל לקוחות עד גיל 29 שמעדיפים לקבל מידע או לבצע פעולה באמצעות האפליקציה לעומת אמצעים אחרים.

       

      עוד ניתן לראות, כי גם בקרב האוכלוסייה המבוגרת יותר (מעל גיל 50), שיעור השימוש בערוצים הישירים הינו גבוה. למרות זאת, עדיין כ- 40% מהפעולות נעשות על ידי הפקידים בסניף בעיקר בגילאים 50 ומעלה.

       

      החלה הסטה לערוצים הישירים גם בעסקים

      על פי הדו"ח, מרבית הבנקים מתמקדים בהסטה לערוצים הישירים בקרב משקי הבית, כאשר בשנת 2018 החלה גם תשומת הלב להסטה דומה בקרב העסקים, תהליך מורכב יותר עקב סל השירותים הרחב והייעודי שהעסקים מקבלים היום בסניפים.

       

      מהנתונים עולה כי שיעורי השימוש של העסקים בערוצים הישירים, נמוכים בהשוואה למשקי הבית, בעיקר בגלל הצורך בפתרונות ייעודיים לעסקים.

       

      בכלל בבנקים נרשמה עלייה קלה בשיעור השימוש של עסקים קטנים בערוצים הישירים (למעט בנק הפועלים), כאשר בבנק לאומי נרשמה עלייה חדה בעיקר בתחום הפקדות שיקים והזמנות פנקסי שיקים.
      לפנייה לכתב/ת
       תגובה חדשה
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      מומלצים