שתף קטע נבחר

לפני החג: עליות מחירים בעשרות מוצרים בסופר

בדיקת "ממון" ו-ynet מגלה: המחירים זינקו במאות אחוזים בשבוע הקניות הכי חשוב של השנה. גם סופר-פארם ו-Be בחגיגת ההתייקרויות. הרשתות: "המחירונים ארציים, לפעמים מבצעים נמשכים כי נותר מלאי"

 

 

מחר ליל הסדר, עם ישראל מציף את רשתות השיווק, ודווקא השבוע התייקרו עשרות מוצרים פופולריים. כך עולה מבדיקת "ממון" ו-ynet.

 

יש לכם תלונה? שמתם לב למחיר שעלה? כתבו לנו >>

 

>>לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

שר האוצר חתם על צו לייבוא תירוש - מאוחר מדי לפסח

פירות וירקות זולים לכבוד החג? תלוי איפה אתם גרים

סל של תרגילים: מה חשוב לבדוק כשעושים קניות לחג?

 

השווינו מחירים של כ-70 מוצרים, ב-16 באפריל מול 7 באפריל, וגילינו התייקרות של עשרות ואף מאות אחוזים במוצרים מסוימים, ברוב הרשתות. ספקים אמרו ל-ynet שמדובר במאות מוצרים.

 

 

קופאית ולקוח בסופרמרקט אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
לקראת ליל הסדר: התייקרות של עשרות ואף מאות אחוזים במוצרים מסוימים, ברוב הרשתות(צילום: Shutterstock)

 

יש רשתות שמוציאות את רוב התקציב לחג על מבצעים בתחילת החודש

באחת הרשתות, שדווקא לא העלתה מחירים, אמרו ל"ממון": "למה לשנות מבצע רגע לפני החג לרעת הצרכן? מי שמתכונן מראש, דואג שהמבצעים יהיו תקפים לכל התקופה שלפני החג, מהראשון באפריל ועד ליל הסדר לפחות". לעומת זאת יש רשתות שטוענות: "רוב הקניות לחג הן לא בשבוע שלפני החג, כי מי שמארח קונה לפני כן". אם כי - רוב הציבור לא מארח אלא מתארח.

 

נראה שיש שני סוגים של רשתות: אלה שמקבלות תקציב למבצע מהיצרנים והיבואנים ומנצלות את כולו שבועות לפני החג כדי להציג מחירים נמוכים באופן מיוחד לקראת בדיקות המחירים, או משום ש"רוב הקניות לא נעשות בשבוע שלפני החג" ולעומתן יש רשתות ששומרות על קו מבצעים אחיד במשך שלושת השבועות שלפני ליל הסדר, משום שהן מפזרות את התקציב למבצעים בצורה שונה. לפעמים שני הקווים האלה ננקטים באותה רשת, לגבי מוצרים שונים. אנחנו בדקנו בכוונה את המוצרים הכי פופולריים לחג, אלה שנמצאים בחזית בדיקות המחירים.

 

מצאנו גם מחירים שלא השתנו, חלק אפילו ירדו, אבל המגמה המובהקת היא של התייקרות. בראש המגמה: רמי לוי, שייקרה עשרות מוצרים (אם כי מחיריה עדיין נמוכים מרוב הרשתות); ויקטורי; ואחריהן יינות ביתן ושופרסל. כמה מהמוצרים, שנמכרים גם ברשתות הפארם, התייקרו גם בהן. הנה כמה דוגמאות - רשימה חלקית בלבד.

רשת רמי לוי ייקרה עשרות מוצרים אך מחיריה עדיין נמוכים מרוב הרשתות ()
רשת רמי לוי ייקרה עשרות מוצרים אך מחיריה עדיין נמוכים מרוב הרשתות
 

מה התייקר?

שישיית נביעות 1.5 ליטר ברמי לוי עלתה בשביעי באפריל 3.90 שקלים (מותנה בקנייה ב-75 שקל ולמימוש אחד בלבד). מחירה עלה ל-6.80 שקלים, זינוק של 74%. בחלק מהסניפים היא נמכרת ב-10.90 שקלים. בוויקטורי שישייה נמכרה ב-9.90 במבצע שאמור היה להסתיים ב-17 באפריל, אך מחיר המבצע עלה עוד קודם ל-10.90 (בקנייה ב-100 שקל). בשופרסל דיל היה מבצע: שתי שישיות ב-14 (בקנייה ב-75 שקל). כעת המוצר עולה 9.90, זינוק של 41%.

 

גם השחר העולה (500 גרם) התייקר. בוויקטורי היה מבצע עד 17 באפריל ב-8.90 (בקנייה ב-100 שקל), אך נראה שהמבצע השתנה לפני הזמן והמחיר קפץ ב-22% ל-10.90. בשוק מהדרין היה מבצע ב-6.5 שקלים שהובטח עד 19 באפריל ונעלם קודם, והמחיר חזר ל-13.90, זינוק של 113%. ברמי לוי עלה הממרח 4.80 שקלים בשביעי באפריל והמחיר קפץ השבוע ב-62%, ל-7.80 שקלים. במיעוט סניפים (כמו רמת החייל, רעננה, נתיבות וירושלים בשכונה), המחיר עלה ל-11.80.

 

מעדיפים נוטלה? גם זה התייקר. אריזות 350 גרם התייקרו בשופרסל דיל ורמי לוי, כשהאחרון ייקר גם נוטלה 750 גרם ב-100% - מ-9.9 שקלים במבצע ל-19.8 שקל.

   ()
 

אצל רמי לוי התייקרו גם שלל מוצרי סנפרוסט: למשל, מחיר אפונה קפואה 800 גרם טיפס מ-4.50 שקלים ל-4.80-12.90, תלוי בסניף. שעועית לבנה עלתה מ-8.90 ל-12.90 ולעיתים גם ל-18.90, מעל 100%. תפרחות ברוקולי עלו מ-10.60 ל-13.90 או 25 שקל, ולא מצאנו אף התייקרות של המוצר הזה בשאר הרשתות.

 

ויקטורי ייקרה אפונת סנפרוסט ב-147%, מ-4.80 ל-11.90. בשופרסל שלי הזניקו את המחיר שלה בכ-123%, מ-8.90 שקלים ל-19.90 שקל. יינות ביתן אמנם הוזילה את המוצר מ-6.90 לחמישה שקלים, אך במגה בעיר היא העלתה את המחיר כמעט פי שתיים, מ-6.90 ל-13.27.

 

גם העוף יותר יקר

התייקרות גם בעוף טרי במשקל. רמי לוי ייקר קילוגרם ירכיים פי שניים, מ-12.90 (במבצע) ל-24.90. ביינות ביתן המחיר עלה מ-10 שקלים (מבצע) ל-26.90. ברוב סניפי שופרסל דיל המחיר עלה ב-75% (מ-15.90 ל-27.90). בתשעה סניפי אושר עד המחיר טיפס בשיעור משתנה. בסניף כנות למשל הוצעו שני ק"ג ב-40, כלומר 20 שקל לק"ג, ואחרי כשבוע ב-29.90 שקל לק"ג ללא מבצע.

 

גם סופר דוש העלתה מחירים מ-27.90 שקל ל-28.90 שקל ושוק העיר ייקרה את המוצר מ-23.90 שקל ל-25 שקל.

 

ויקטורי העלתה את המחיר מ-19.90 שקל ל-13.90 שקל, אבל יצאה במבצע: קנו ב-100 שקל מוצרים שאינם במבצע וקבלו ירכי עוף ב-14.90 שקל.

 

בק"ג כרעיים עוף, המבצע בוויקטורי השתנה השבוע מ-25.90 שקל ל-26.90 שקל ברוב הסניפים, כשבחלק קטן מהסניפים המחיר היה ונשאר 22.90 שקל לק"ג.

גם רשת ויקטורי העלתה את מחיר העוף (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
גם רשת ויקטורי העלתה את מחיר העוף(צילום: עידו ארז)
 

 

התייקרות של פי 5

רמי לוי גם ייקר חלק ממוצרי ניקול שהוצעו ב-90 אגורות. ספוגית הקסם שש יחידות זינקה ל-4.80 שקלים, התייקרות של 433%. זה עדיין המחיר הנמוך בשוק (באושר עד הוא 4.90 שקלים), אבל מכירה ב-90 אגורות רגע לפני סקרי המחירים עזרה ללוי להציג סל זול בהרבה מהאחרים. גם בסופר-פארם הפריט התייקר: מ-10 שקלים ל-12.90.

 

אחד מכוכבי הסל לפסח, קפה נמס טייסטרס צ'ויס 200 גרם התייקר בויקטורי מ-22-22.5 מחיר מבצע ל-29.90 שקל או 30.50 שקל תלוי בסניף.

 

ברמי לוי המוצר התייקר מ-19.90 שקל בשבוע שעבר, ל-24.90 שקל השבוע בקנייה מעל 75 שקל ממוצרי הרשת שאינם במבצע.

 

יש רשתות שהורידו מחירים על טייסטרס צ'ויס: חצי חינם הורידו את המחיר מ-29.90 שקל ל-27.90 שקל והמבצע השבוע העמיק: 24.90 שקל (מוגבל לשני מימושים). גם ביוחננוף המחיר ירד ל-26.90 שקל במבצע.

 

מה עוד התייקר

מה עוד התייקר? מחיר נוזל לניקוי כלים 18% לימון פלמוליב 1 ליטר, עלה ברמי לוי מ-8.40 שקלים ל-9.89 שקלים או ל-12.90 שקל.

 

יין אדום יבש סגל 750 מ"ל התייקר בוויקטורי מ-9.30-8.50 שקלים למבצע פחות משתלם: שלוש יחידות ב-50 שקל. 16.67 שקל ליחידה.

 

אצל רמי לוי שמפו הוואי התייקר מ-5.30 שקלים ליחידה ל-6.50 שקלים או 8.90 שקלים.

 

מחיר משחת שיניים קולגייט 100 מ"ל זינק בוויקטורי פי שניים, מ-3.50-4.10 ל-7.90 ומעלה. לחגיגה הצטרפו רשתות הפארם - ב-Be המחיר עלה מ-8.90 ל-9.90, וברוב סניפי סופר-פארם המוצר התייקר מ-9.90 שקלים ל-10.90 שקלים.

BE בי ניו פארם ניופארם החדשה שופרסל סניפים רגילים (צילום: מירב קריסטל)
גם ברשת Be נרשמו עליות מחירים(צילום: מירב קריסטל)
 

יש גם התייקרויות רבות בפירות וירקות. לדוגמא: שופרסל דיל ייקרה את תפוחי סטארקינס: מ-5.90-7.90 שקלים לק"ג ל-9.90-6.90 שקלים לק"ג.

 

התייקרויות נוספות מצאנו בק"ג אורז סוגת (ויקטורי), כרוב אדום צבר 400 גרם (רמי לוי), וטל חרקים זוחלים תיקנים קיי 333 סנו 750 מ"ל (רמי לוי), רוטב עגבניות 22° יכין 100 גרם (ויקטורי, רמי לוי). אקונומיקה בריח לימון סנו ז'אוול 4 ליטר (יינות ביתן), סבון כדוריות לאסלה בניחוח אורנים סוד יחידה (רמי לוי) בונבוניירה ספלנדיד מיקס עלית 9 * 24 גרם (רמי לוי).

  

תגובות הרשתות

רמי לוי מסר: "אלה לא מחירים שעלו, אלה מבצעים שהסתיימו. המבצעים שלנו מוגבלים בתאריך ופרסמנו אותו מראש. חלק גדול מהמבצעים ממשיכים כי נשאר לנו מלאי ואחרים הסתיימו והמחירים עדיין נמוכים ומתאימים לחג. בנוסף אנו מקפידים שהסל שלנו יהיה הזול ביותר בכל אזור שאנו נמצאים ולפי כל הסקרים יצאנו הסל הזול ביותר. אם לא היינו קיימים מחירי המזון היו בשמיים".

 

משופרסל נמסר כי "שופרסל שומרת על מחירים הוגנים והמוצרים שנבדקו הינם חלק ממבצעי הרשת שמתחלפים מעת לעת״.

 

בויקטורי אמרו: "במוצרים מסוימים נגמר המבצע. אין הבדלי מחירים למעט תחרות נקודתית או טעות מקומית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים