שתף קטע נבחר

מרצדס CLA (נהיגה ראשונה) - עידן הלייף-סטייל

נראית כמו קופה, אבל יש לה ארבע דלתות. גדולה כמו C קלאס, אבל מבוססת על ה-A הקטנה יותר. נהגנו ב-CLA החדשה של מרצדס וחזרנו כדי לספר לכם איך זה מרגיש

במה נהגנו: מרצדס CLA (דור 2)

מתחרים: אודי A5 ספורטבק

מתי אצלנו: רבעון שלישי

מחיר משוער (CLA 200): החל מ-280 אלף שקל

 

 

בעד: עיצוב, איכות תא נוסעים

נגד: יחידות הנעה (מנוע-גיר)

 

בגדול: מרצדס CLA הראשונה נולדה כחלק משינוי אסטרטגי שעברה יצרנית מכוניות היוקרה בתחילת העשור, שמטרתו הייתה פנייה לקהל לקוחות צעיר יותר - במקביל לשמירה על קהל ותיק, מבוגר ו"שבוי" שירכוש מרצדס גם אם תיוצר באפגניסטן. האמצעים: השקעה ניכרת בעיצוב דינמי-אגרסיבי-דומיננטי מבעבר, לצד הגדלת ארסנל הדגמים בעיקר באזורים הבסיסיים (יחסית) יותר של המותג. עם דגש על ה-A קלאס הפחות יקרה. המטרה: חזרה לראש טבלת יצרניות היוקרה.

 

מרצדס CLA (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

וה-CLA היא דוגמה טובה לכיוון החדש המבוסס על המכונית הצנועה יותר בהיצע והמעמיד את נושא העיצוב גבוה מאוד בסדרי העדיפויות. תקראו לה מכונית לייף-סטייל, זה בסדר. עם תצורת כמו-קופה למרכב ארבע דלתות על בסיס סדרה A הקומפקטית, סגנון שמרצדס ייסדה עם ה-CLS הראשונה, היא לא מסתירה שקודם עיצוב, אחר כך שימושיות.

 

מאז הושקה ה-CLA הראשונה ב-2013, כך מרצדס, לא פחות מ-70% מרוכשיה היו לקוחות מותג חדשים - אחוז כמעט חסר תקדים בשוק הרכב ולא פחות מ-750 אלף רוכשים.

 

הצלחה שיווקית לחוד, ה-CLA לא הפכה לנושאת הדגל של מרצדס בכל הנוגע לאיכות-בלתי-מתפשרת המזוהה עם המותג. המראה היה מוצלח, תא הנוסעים על כל היבטיו ובעיקר נוחות הנסיעה, הותירו לא מעט לשאוף אליו.

 

ה-CLA החדשה שדרגה עוד יותר את הפנייה לצעירים והושקה באופן יוצא דופן דווקא בתערוכה טכנולוגית - ה-CES בלאס ווגאס - ולא באופן סטנדרטי באחת מתערוכות הרכב הגדולות. בין היתר כדי להדגיש את הגוון המתקדם של מערכותיה.

 

מרצדס CLA ()
 

עיצוב ותא נוסעים: ה-CLA החדשה שומרת על הקווים המנחים של הקודמת עם מוטיבים מה-CLS הנוכחית, אך מקצינה אותם יותר. המראה עבר שדרוג במטרה לפשט את הצללית על מגוון הקווים שלאורכה, ובמקביל להפוך אותה למעודנת ומסקרנת יותר. זה עובד בחלק הקדמי שנראה כעת מצוין, זה עובד פחות מאחור עם מראה אנמי ופחות מחמיא הכולל יחידות תאורה גדולות ומראה "חלק" מדי, המשתפל לכיוון צמד יחידות מפלט גדולות ומדומות. בסך הכל היא נאה, אבל לא תסובב ראשים.

 

מרצדס CLA ()
 

תא הנוסעים מיישר כעת קו עם ה-A קלאס הנוכחית והמתקדמת, כולל אלמנטים מוכרים משלל דגמי מרצדס וחומרים איכותיים ומגוונים יותר. גם כאן יש צמד מסכי "10.25 - לוח מחוונים ומסך מגע שמייצרים פס-מסך ארוך ואופייני, לרבות מערכת ההפעלה הקולית "Hey Mercedes" השולטת ברכב ומזכירה (לא במקרה) את Siri של אפל. בניגוד לזו האחרונה, כאן ניתן ליהנות = אם זה מה שעושה לכם את זה - ממערכת תמיכה רגשית המתאימה את מערכות תא הנוסעים השונות למצב הרוח הנבחר ואף לקצב הלב באמצעות שעון יד ייעודי.

 

מרצדס CLA ()
 

ה-CLA ארוכה ורחבה ב-5 ס"מ (469 ס"מ ו-183 ס"מ בהתאמה) מקודמתה. ממד הגובה נותר זהה (144 ס"מ) ובסיס הגלגלים צמח ב-3 ס"מ (273 ס"מ). היא גדולה כך אפילו מ-C קלאס, באופן מעט תמוה. ההשפעה על מרחב המחייה לנוסעים מאחור אינו דרמטית, אך הוא טוב במעט מבעבר. עדיין, בשם העיצוב, קו התקרה הנמוך יהפוך את הישיבה למעט בעייתית אפילו לממוצעי קומה. תא המטען סובל כבעבר ממפתח צר יחסית, אך הוא גדול ב-40 ליטר מה-A סדאן.

 

מרצדס CLA ()
 

ה-CLA מצוידת בכל ארסנל המערכות המוכרות והמתקדמות של היצרנית (לרבות סיוע כנגד סטיה מנתיב שפעל מספר פעמיים שלא לצורך. מבהיל ליושבי הרכב, פניקה לנהגים מאחור), כולל מערכת לנהיגה חצי-אוטונומית (אפשרות מעבר נתיב באמצעות איתות). יש מערכת התרעה מפני פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי לרבות זיהוי רוכבי אופניים. מערכת הניווט מתהדרת גם כאן באופציה המכוונת את הנהג באמצעות חץ מאוייר על תמונת מצלמת החזית. זה עובד מעולה.

 

מרצדס CLA (צילום: הלל פוסק)
החץ מעדכן: "בדיוק לכאן" (צילום: הלל פוסק)

 

יחידות הנעה וביצועים: ה-CLA תשווק בישראל - לפחות בתחילת הדרך - עם צמד מנועי טורבו-בנזין בעלי ארבעה צילינדרים בנפח 1.33 ליטר - פרי פיתוח משותף עם רנו - המפיקים 136 כ"ס בגרסת 180 או 163 כ"ס ב-200. מרצדס תשווק בשאר העולם גם את ה-220 עם מנוע 2.0 ליטר (190 כ"ס) ואת ה-250 (224 כ"ס). כל המנועים משודכים לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית, לצד אופציה של הנעה כפולה במנועי ה-2.0 ליטר.

 

ה-250 החזקה מכולן (בינתיים, לפני ה-35 וה-45 שבדרך) וכפולת ההנעה הייתה בת לוויה ראשונה לאורך כ-150 ק"מ של נהיגה בכבישים שונים, מאוטוסטרדה לא מוגבלת-מהירות ועד כבישים כפריים רטובים. היא מרשימה בזינוק מהמקום (לפחות על הנייר, עם 6.3 שניות ל-100 קמ"ש) ויש לה תאוצות ביניים ראויות, אבל היא מרגישה פחות חזקה מדף הנתונים ובעיקר סובלת מקשר לא משכנע עם תיבת ההילוכים.

 

מרצדס מתהדרת ובצדק בתיבות אוטומטיות מעולות, אך היחידה כפולת המצמד במכונית המבחן אינה סיבה לגאווה. התגובה לבקשת האצה חזקה אינה מיידית אפילו במצב נהיגה ספורטיבי, ובתנאים מסוימים - בעיקר מהירות איטית ודווקא במצב נוחות - משמיעה רעשים מיותרים.

 

מרצדס CLA ()
 

יחידת ההנעה ב-CLA 200 פחות מרשימה, ולמרות שהיא חזקה מהדגם היוצא (ב-7 כ"ס), היא נשמעת לעיתים "עסוקה" מדי. אם ב-250 צליל המנוע אינו מהמרשימים, כאן הוא נשמע אפילו פחות טוב. ובכלל, נראה כי מנועי הארבעה צילינדרים של מרצדס סובלים מתשומת לב לקויה של מהנדסי קול לעומת אחיהם המגודלים.

 

מעבר לכך, המנוע הזה משודך לתיבת הילוכים מבית Getrag (במקום של מרצדס בדגם היוצא) ואופי פעולתו עוד פחות משכנע ועוד יותר מחוספס. אפילו במצב "נוחות" האמור לשכך את פעולת התיבה, קשה לשמור על תאוצה חלקה מעמידה.

 

מרצדס CLA ()
 

בשני המנועים ניתן להתנהל באופן נטול מאמץ, שכן פעולתם חלקה ובניית הכוח לינארית. אך בשום שלב אין הרגשה של "יחידת יוקרה", בהתאם למעמד המחייב של המותג. במפתיע, סל"ד נמוך אינו עושה חסד עם ה-CLA שמרגישה לעיתים כבדה מכפי שהיא באמת והאצות ביניים - ללא קשר לתגובת התיבה המהוססת - מותירות את הנהג תוהה מעט.

 

נוחות והתנהגות: בשונה מה-A קלאס, כל גרסאות ה-CLA משווקות עם מתלה אחורי רב-חיבורי מודרני בעל אפשרות לבחירת כיול מהמפעל - רגיל או ספורטיבי עם כיול קשיח יותר המנמיך מעט את המרכב וכולל מוטות מייצבים עבים יותר. רכבי ההשקה צוידו באופציה שלישית (בתוספת תשלום) הכוללת בולמי זעזועים אדפטיביים מאוד מומלצים. הם מספקים נוחות נסיעה מאוד מרשימה, אם כי יש לזכור שמדובר בכבישי גרמניה. וגם הנידחים שבהם נסללו טוב יותר מכביש 6.

 

מרצדס CLA ()
 

הרחבה משמעותית של מפסק הסרנים בהשוואה לדגם היוצא (6.3 ס"מ מלפנים, ו-5.5 ס"מ מאחור) אחראית לא רק למופע ויזואלי משופר אלא גם ליכולת דינמית מעוררת. ה-CLA מצליחה למתן זוויות גלגול ומרגישה טוב מאוד גם כאשר היא נדחפת מעט לכיוון מגבלותיה, משדרת כי גם עם מנוע חזק משמעותית - 35AMG שיגיע בעתיד הלא רחוק או 45AMG שיגיע בשנה הבאה - היא תרגיש בנוח.

 

בסך הכל, ה-CLA מייצרת את תחושת הביטחון שהיא אמורה להעניק לנהג, עם תגובות צפויות גם על כביש רטוב ורמת אחיזה נמוכה. היכולת שלא לאיים על הנהג, גם בתנאים אלה ותחת לחץ מסוים, מעידה שיצא להם טוב הפעם. בוודאי טוב מבעבר.

 

מרצדס CLA ()
 

סיכום: מרצדס CLA החדשה טובה מקודמתה בכל סעיף, בעיקר נוחות הנסיעה וסביבת הנהג והנוסעים. היא שומרת על מראה מרשים עוד יותר וללא ספק תהיה עבור היצרנית להיט מכירות באירופה וארה"ב, למרות יחידות מנוע-גיר שרחוקות מלשכנע. הבעיה היא שבישראל היא צפויה לענוד תג-מחיר יקר משמעותית אשר יקרב אותה מדי ל-C קלאס הוותיקה והמצוינת. מחיר* שיהיה מוצדק עם מנועים חזקים יותר, שיעשו חסד גם עם המראה הספורטיבי-ייחודי.

 


מרצדס CLA 200

מרצדס CLA 200
מנוע 4 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,332 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 163 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 25.5 קג"מ ב-1,620 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד, 7 הילוכים
אורך 468.8 ס"מ
רוחב 183 ס"מ
גובה 143.9 ס"מ
בסיס גלגלים

272.9 ס"מ

משקל 1,420 ק"ג
נפח תא מטען 460 ליטר
100-0 קמ"ש 8.2 שניות
מהירות מרבית 229 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 18.8 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 121 גרם לק"מ
מחיר משוער 280 אלף שקל
כריות אוויר 7
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

 

* מחיר גרסת הכניסה (CLA 180) צפוי לעמוד על כ-250 אלף שקלים

 

הכתב היה אורח חברת מרצדס

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים