שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קיה סול EV (נהיגה ראשונה) - ובפעם השלישית
    קיה סול התקשתה להצליח בעשור שחלף מאז הושקה לראשונה. האם היא יכולה לשנות את הכיוון בעזרת יחידת הנעה חשמלית? נהגנו בה לראשונה

    במה נהגנו: קיה סול EV

    מתחרים: יונדאי איוניק EV, ניסאן ליף

    מתי אצלנו: עדיין לא נקבע

    מחיר משוער: 160 אלף שקל

     

     

    בעד: ביצועים, טווח נסיעה, עיצוב

    נגד: תא נוסעים

     

    בגדול: קיה סול הראשון וגם הדור השני שבא אחריו התקשו בשוק הרכב הישראלי. למרות תא נוסעים שימושי ומרווח ותג-מחיר נמוך ממשפחתית ממוצעת, ובגלל תדמית של מיקרוואן ולא רכב פנאי.

     

    קיה סול EV ()

    כעת, כשהיא חושפת דור שלישי, מנסה קיה להפוך את הסול למתקדם טכנולוגית בעזרת שיווקו באירופה - ובהמשך כנראה גם אצלנו - עם יחידת הנעה חשמלית בלבד, מתקדמת יותר מזו שהניעה את הגרסה החשמלית הקודמת שסבלה מטווח נסיעה צנוע מדי.

     

    עיצוב ותא נוסעים: המראה האופייני נותר קובייתי ומאוד מקורי שלא מותיר את הצופים בו אדישים. אפשר לשנוא אותו, אנחנו דווקא אוהבים את התעוזה המתבטאת גם ביחידות תאורה קדמיות שנמתחות לכל רוחב המרכב ופנסי "בומרנג" מאחור. במגמה ליישר קו עם האופנה העכשווית ולתפוס בכל זאת טרמפ שיווקי על ההצלחה המסחררת של הקטגוריה, יש אפשרות למגיני פלסטיק שחור סביב למרכב ופסי גגון. אולי מישהו יראה בו בכל זאת "רכב פנאי".

     

    קיה סול EV ()

    תא הנוסעים אינו ממשיך את התעוזה הזו לצערנו וסובל מאינפלציה של פלסטיק שחור-קודר, למרות גימורים דמויי מתכת ותאורת אווירה מעניינת. איכות החומרים אינה אחידה ולצד אזורים נעימים ונאים, יש יותר מדי פלסטיק נוקשה ומחוספס. מסך המגע הגדול ("10.25) בקונסולה המרכזית כולל מערכת ניווט מצוינת, לוח מחוונים דיגיטאלי, תצוגת נתונים עלית (כולל נתוני ניווט), ומשטח הטענה אלחוטי, כיוון חשמלי וחימום-קירור למושבים הקדמיים ומערכת שמע איכותית של הרמן קרדון.

     

    את בורר ההילוכים מחליפה חוגה לבחירת הילוך (פחות נוחה) ובלם היד חשמלי כעת, שניהם מפנים מקום ליותר תאי אחסון. המושבים מלפנים נוחים ותומכים היטב ושדה הראיה מצוין תודות למשטחי חלונות גדולים. ההגה בשרני ונעים למגע, אבל מכיל יותר מידי מתגים שמקשים על תפעולם.

     

    קיה סול EV ()

    הדור השלישי זהה ברוחב (180 ס"מ) ובגובה (160.5 ס"מ) אך ארוך ב-5.5 ס"מ (419.5) עם בסיס גלגלים שצמח ב-3 ס"מ (260 ס"מ). מרחב המחיה לנוסעים מאחור שופר אמנם, אך הם אינם זוכים לפתחי מיזוג נפרדים. למרות תוספת האורך, תא המטען הצטמצם ב-40 ליטר (315 ליטר) והוא קטן במפתיע אפילו מדגמי סופר-מיני מודרניים. את מקום הגלגל החלופי תופס תא לאחסון כבל הטעינה. מוזר שמדף הכיסוי העליון לא מתרומם בפתיחת דלת תא המטען, ומקשה על השימוש בו.

     

    אבזור הבטיחות כולל את כל המערכות המתקדמות של היצרנית כציוד תקני - בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב (כולל עקיבה אחרי הרכב שמלפנים), בקרת שיוט אדפטיבית (כול עצירה והתחלת תנועה), תאורה דינמית, התראת שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור) וערנות נהג.

     

    קיה סול EV ()

     

    יחידת הנעה וביצועים: יחידות ההנעה זהה לנירו EV בו נהגנו לפני כחצי שנה. לגרסת הבסיס מנוע חשמלי המפיק 136 כ"ס ו-40.3 קג"מ, מצברים בקיבולת 39.2 kWh וטווח נסיעה של 276 ק"מ. לגרסה הבכירה - בה נהגנו - 204 כ"ס (מומנט זהה לחלשה), מצברים בקיבולת 64 kWh וטווח מוצהר של 452 ק"מ. לפחות לפי מחשב הרכב, קצב ריקון הסוללה בנסיעת המבחן התובענית הוכיח כי הנתון ריאלי. טעינה מלאה של הסוללה, באמצעות שקע נוח לשימוש בחזית, תארך 6:10 שעות ושימוש בטעינה מהירה מאפשר 80% סוללה ב-42 דקות.

     

    ליחידת ההנעה ארבעה מצבים, "אקו-פלוס" המבטל את פעולת המזגן ומגביל את המהירות ל-90 קמ"ש, "אקו" המגביל את המהירות ל-130 קמ"ש וממזג בצניעות, "רגיל" ו"ספורט". האחרון מחדד את תגובת הדוושה באופן שמקשה על הצמיגים הקדמיים להימנע מהחלקה ומערב את בקרת המשיכה בכל האצה חזקה.

     

    קיה סול EV ()

    התאוצה הראשונית חזקה במיוחד ועד 60 קמ"ש הוא יהיה מהיר מכמעט כל מכונית שתעמוד לצדכם. לאחר מכן היא נחלשת מעט, אבל לא תתקשה לעמוד בקצב התנועה של אוטובאן גרמני.

     

    מערכת בלימה רגנטיבית חכמה מאפשרת מצב ידני דרך מנופים מאחורי ההגה, עם ארבע רמות התערבות (מ-0 עד 3), או מצב אוטומטי הנעזר ברדאר ובולם על-פי מצב התנועה והמרחק לרכב שמלפנים. נסיעה עירונית במצב זה מאפשר לוותר כמעט לגמרי על שימוש בבלם, מרשים.

     

    קיה סול EV ()

    נוחות והתנהגות: קיה מציינת כי פלטפורמת הסול קשיחה כעת בכ-25%, המצברים ממוקמים ברצפה ומנמיכים בכך את מרכז הכובד ורכיבי המתלים (האחורי כעת רב-חיבורי לעומת קורת מתח בעבר) מאלומיניום על-מנת להפחית משקל בלתי מוקפץ, ולסייע מבחינה דינמית.

     

    שינויים אלה אכן משפרים את נוחות הנסיעה באופן משמעותי, אך כמקובל בדגמים חשמליים (הנדרשים לתמוך במשקל עצמי גבוה) הכיול נוקשה יחסית. נוחות הנסיעה סבירה במהירות נמוכה, עם בידור רעשי רוח ודרך טובים. רק במהירויות אוטובאן חודרת אוושת רוח. במהירות גבוהה שומרים המיתלים על ריסון ראוי והתנהגות הכביש מפתיעה לטובה, למרות משקל עצמי קרוב ל-1.7 טון. אחיזת הכביש טובה עם הגה בעל משקל טוב ובלמים סבירים ביחס למערכות אוגרות אנרגיה.

     

    קיה סול EV ()

    סיכום: סול החדשה היא מכונית מרשימה הנשענת על הבסיס החשמלי של דגמי קונצרן יונדאי-קיה המוכרים, עם טווח נסיעה ראוי וביצועים טובים. כל זאת בעטיפה מקורית ולפחות באירופה עם תג-מחיר נמוך מאחיו למשפחה. עכשיו נותר רק להמתין להחלטת טלקאר, שנראית לפחות לגביו קלה מאי פעם.

     


    קיה סול EV

    קיה סול EV
    מנוע חשמלי
    מצבר ליתיום-יון kWh 64
    הספק / מומנט 204 כ"ס / 40.3 קג"מ
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / יחס העברה ישיר
    אורך 419.5 ס"מ
    רוחב 180 ס"מ
    גובה 160.5 ס"מ
    בסיס גלגלים 260 ס"מ
    משקל 1,682 ק"ג
    נפח תא מטען 315 ליטר
    100-0 קמ"ש 7.9 שניות
    מהירות מרבית 167 קמ"ש
    מחיר משוער 160 אלף שקל
    כריות אוויר 6
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) טרם נבחן

     

    הכתב היה אורח חברת קיה

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים