שתף קטע נבחר

ביטל עסקה תוך דקות - וחוייב בדמי ביטול

גיא הזמין חופשה באתר "בליק" וביטל אותה כעבור 4 דקות; זה הספיק כדי לדרוש ממנו דמי ביטול. החברה: זיכינו אותו במלוא הסכום

נדרשתם להתקשר עם חברה או גוף שהעדיפו להניח לכם לחכות במקום לספק לכם את השירות שמגיע לכם? דני שדה מתעצבן ומנסה לטפל בבעיות הצרכניות שלכם, והפעם - ארבע דקות יקרות.

 

חוב על פינוי באמבולנס - שלא היה

תאגיד המים חייב במשך 6 שנים - למרות שהתושב מכר את הדירה

שותפויות הגז מסוכסכות - והורדת מחירי החשמל בסכנה

 

ב-9 באפריל, ביום הבחירות, נכנס גיא לאתר ההזמנות של "בליק" וחיפש נופש באילת בתאריכים 21-24 באפריל במלון הכל כלול עבור זוג וילד. הוא ראה עסקה שמחירה 3,780 שקל והזמין. לאחר שתי דקות הוא קיבל מייל מהחברה וגילה שההזמנה היא עבור זוג, ולא עבור זוג וילד. "אמרתי לעצמי שאולי טעיתי בהקלקה ונכנסתי שוב לאתר. התברר לי שעבור ילד יש תוספת של אלף שקל, ולכן החלטנו, אשתי ואני, לבטל את העסקה", סיפר לנו גיא והוסיף כי באותו היום לא עבדו בחברה משום שהיה יום שבתון לרגל הבחירות.

 

>> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

מאסטרקארד מאסטרפס כרטיס אשראי קניות ב רשת קניות אונליין (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

גיא מיהר ושלח לחברה מייל חוזר שבו ביקש לבטל את ההזמנה, וקיבל תשובה שהמשרד סגור וישובו אליו למחרת בין 9 בבוקר ל-5 אחר הצהריים. "למחרת גם אשתי וגם אני התקשרנו לחברה, הסברנו שהייתה טעות בהקלדה, ביקשנו לוודא שהעסקה בוטלה, והובטח לנו שהנושא בטיפול ויחזרו אלינו. אחר הצהריים שבתי והתקשרתי, שוחחתי עם בחור שהציג עצמו כמנהל שירות לקוחות, ואמר שאני צריך לשלם דמי ביטול כי המלון מחייב אותם בדמי ביטול".

 

למרות שנראה לו מגוחך שעליו לשלם דמי ביטול עבור ארבע דקות, מה גם שהמשרד היה סגור והם לא ביצעו שום פעולה עבורו, הסכים גיא לשלם את מה שכתוב בחוק: 5% או 100 שקל, הזול מביניהם. "אבל אז התברר כי מדובר ב-100 שקל עבור כל אחד מאיתנו, כלומר 200 שקל, ולא הסכמתי".

 

הוא ביקש לשוחח עם מנהל או אחראי בכיר ואז, לדבריו, השיחה נותקה. למחרת בשבע בערב הוא קיבל שיחה מהחברה, בה נאמר לו כי חויב על כל העסקה.

 

ומה עם חוק הגנת הצרכן

חברת בליק מסרה לנו בתגובה, כי אכן הלקוח ביצע הזמנה ביום הבחירות, אולם ההזמנה נכנסה לאישור מיידי בממשקים של המערכת. החברה הוסיפה כי הלקוח שלח תלונה על החיוב, והיא החליטה לזכות אותו בסכום העסקה, וכעבור כמה ימים, עוד בטרם פניית המדור, החליטה גם, לפנים משורת הדין, לזכות אותו בדמי הביטול.

 

וכאן המקום, עם תחילת עבודתה של הכנסת ה-21, לקרוא לחבר/ת כנסת זריז/ה להכין הצעה לתיקון חוק הגנת הצרכן, כך שיאפשר לאנשים לחזור בהם מטעות הקלדה ולבטל עסקה אינטרנטית בתוך פרק זמן של כמה דקות או כמה שעות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים