שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בלי פוליטיקה: הכנס השנתי של מיקרוסופט
    מצטרפת לטרנד הרווחה הדיגיטלית, משדרגת את הסייעת הקולית קורטנה ועובדת על גרסת מציאות רבודה (AR) של מיינקראפט. אלה ההכרזות הבולטות מכנס המפתחים "בילד" - ואף מילה על פרטיות או אתיקה

    קורטנה מתחכמת, מיינקראפט במציאות רבודה, הולוגרמות בסביבת העבודה ויוזמה חדשה לרווחה דיגיטלית: כנס המפתחים השנתי של מיקרוסופט, Build 2019, נפתח אמש (ב') בסיאטל עם כמה הכרזות מעניינות. כמקובל בכנסים מהסוג הזה, מנכ"ל החברה סאטיה נדלה, הוביל את נאומי הפתיחה בתזכורת לחשיבות של מיקרוסופט כחברה שעובדת עם כולם.

     

     

    "בכל מקום - בין אם זה בבתים שלנו, במשרדים שלנו, במפעלים או באיצטדיונים, ובכל תעשייה - מנפט ועד גז, דרך קמעונאות, חקלאות, ושירותים פיננסיים, ובכל חפץ - החל ממכוניות אוטונומיות דרך מקררים חכמים או מכונות צילום חכמות - הכל מונע על ידי תוכנה", אמר נדלה. השאיפה של מיקרוסופט - להיות חוד החנית של התוכנות האלה, שמוטמעות בכל פינה.

     

    נדלה נמנע מפוליטיקה, והאמת? קשה להאשים אותו: מיקרוסופט היא אחת החברות הבודדות בעולם שהצליחו להגיע לשווי שוק של טריליון דולר, ואת המוניטין הזה אף אחד לא רוצה לסכן. בלי עיסוק בפרטיות - נושא שהוביל את כנס המפתחים של פייסבוק שנערך רק בשבוע שעבר, בלי עיסוק בחוזים ממשלתיים או באתיקה. במקום זה הוא העדיף להתמקד בזמינות של מוצרי מיקרוסופט על גבי כל מכשיר או מערכת הפעלה אפשריים, תוך שיתוף פעולה מתמיד עם ענקיות כמו גוגל ואפל.

     

    מיקרוסופט בילד (צילום: מיקרוסופט)
    מיקרוסופט בילד. הכרזות מסקרנות(צילום: מיקרוסופט)

     

    בכנסי המפתחים של השנה שעברה הייתה מגמה ברורה של גוגל, אפל ובהמשך גם פייסבוק - לפתח מודעות סביב מה שנקרא "רווחה דיגיטלית". ענקיות הטכנולוגיה מתחילות להכיר בתפקיד שלהן ושל המוצרים שלהן בחיי היום-יום של משתמשים, ומנסות לפתח כלים שיסייעו להיות בשליטה טובה יותר על משך השימוש שלנו במסכים ובמכשירים. במערכות ההפעלה אנדרואיד של גוגל ו-iOS של אפל, הכלים האלה כבר באים לידי ביטוי - ומציגים למשתמשים זמני שימוש, אפליקציות שואבות במיוחד וטיימר להגבלה שלהן, וגם סטטיסטיקות ואחוזים.

     

    השנה נראה שמיקרוסופט מצטרפת לטרנד. במהלך יומו הראשון של הכנס הציגה החברה דשבורד ייחודי שמציג נתוני שימוש, במסגרת השירותים למיצוי יעילות עסקית. המעקב מגיע גם עם פידבק מובנה - טפיחה וירטואלית על השכם לעובדים שמצליחים לייצר איזון נכון בין עבודה לבין החיים עצמם. ואם כבר סביבת עבודה חכמה יותר - הדור השני של משפקי המציאות המעורבת הולולנס קיבלו גם הם כבוד על הבמה, עם תצוגת תכלית של תוכנת שיתוף פעולה בסביבת העבודה, באמצעות הולוגרמות כמובן.

     

    סאטיה נדלה  (צילום: AP)
    סאטיה נדלה. טריליון סיבות לא לדבר על פוליטיקה(צילום: AP)
     

    חובבי מיינקראפט - משחק מחשב שהוא ארגז חול פופולרי במיוחד ושנרכש על ידי מיקרוסופט, זכו לקבל טיזר מעניין: הצצה לגרסת מציאות רבודה (AR) של המשחק. שימוש בטכנולוגיה של מציאות רבודה לוקח את מיינקראפט כמה צעדים קדימה - והוא עשוי להתגלות כיעיל במיוחד בהקשר החינוכי, שכן למיינקראפט כידוע יש גם גרסה המאופיינת ככלי חינוכי. ההשוואה המתבקשת ללהיט ה-AR פוקימון גו, עשויה להביא את מיינקראפט לקהלים חדשים.

     

    ואיך אפשר בלי קורטנה. הסייעת הקולית של מיקרוסופט מקבלת שדרוג שצפוי להפוך אותה לא רק לחכמה יותר - אלא גם לבת שיחה טבעית יותר. הטכנולוגיה החדשה מבית Semantic Machines, שנרכשה על ידי מיקרוסופט, אמורה להפוך את חוויית השימוש בסייעת קולית מזו של פקודות קוליות לכזו של שיחה חופשית וקולחת. בלי להצטרך לקרוא "היי קורטנה", ועם אפשרות לשיחות מתמשכות. בינתיים מדובר בדמו, אבל הוא סולל את הדרך שבה מיקרוסופט רואה את העתיד הלא מאוד רחוק של אינטרקציה בין אנשים ומכונות.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים