שתף קטע נבחר

HOT מגדילה את מהירות הגלישה לעד חצי גיגה - ביוקר

בעוד שהמתחרות מספקות מהירות גלישה של 1 ג'יגה, HOT משתדרגת רק לחצי הדרך. היתרון: הפריסה כמעט כלל ארצית. העלות: 99 שקל ל-3 החודשים הראשונים ואז 129 שקל לחודש עבור תשתית אינטרנט בלבד. מדובר במחיר גבוה ולא תחרותי - אבל המהלך יגדיל את כוחה מול בזק והספקיות

HOT משדרגת את מהירות האינטרנט - אבל רק לחצי הדרך: חברת HOT (הוט) הודיעה שתשיק מחר (ג') אינטרנט במהירות גלישה (העלאת קבצים) של עד 500 מגה (Mbps) ללקוחותיה הפרטיים, לאחר שכבר סיפקה קצב גלישה כזה ללקוחותיה העסקיים. עד כה סיפקה ללקוחותיה הפרטיים קצב גלישה של עד 200 מגה. הפריסה של HOT תהיה כמעט כלל ארצית: לא כולל איזור מודיעין ולא כולל פריסה מלאה ביהודה ושומרון.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

מתלוננים על חברות הטלוויזיה: HOT מובילה בתלונות על כסף, yes בתלונות על שירות

מצעד התלונות על חברות התקשורת: סלקום ו-HOT מובייל "מככבות"

מיתוג מחדש: HOT החליפה את הלוגו

 

מדובר במהירות גלישה אולטרה מהירה שמאפשרת צפייה רציפה בחומרי וידיאו "כבדים" וניהול משחקי רשת באופן רציף.

 

הוט ()
 

המחיר של HOT גבוה, בזק תהיה חייבת להציע מהירויות גבוהות

בכך מצטרפת HOT לסלקום, פרטנר ואנלימיטד (Unlimited, IBC שבבעלות סלקום), שמציעות גלישה סופר מהירה. אולם, חברות אלה מציעות מהירויות גבוהות משלה - עד 1 ג'יגה. HOT לא מסוגלת לספק מהירות כזאת על גבי התשתית שלה. כיום בישראל מהירות כזאת מסופקת רק על ידי חברות שהקימו רשתות סיבים אופטיים. בזק עדיין לא מציעה מהירויות כאלה והמהלך של HOT טורף את הקלפים בשוק האינטרנט - שכן בזק תהיה חייבת להציע בקרוב אינטרנט סופר מהיר אחרת תאבד את השוק.

  

המחיר ל-500 מגה ב-HOT עומד על 129 שקל לחודש, 99 שקל לחודש בשלושת החודשים הראשונים. מדובר במחיר לא תחרותי, שכן בסלקום גובים על סופר פייבר 500 מגה 99 שקל לחודש, ללא מבצע. על 1,000 מגה סלקום גובה 109 שקל לחודש. פרטנר גובה 100 שקל לחודש על 500 מגה ללא מבצע ומהירות של 1,000 מגה מתומחרת ב-110 שקל לחודש. כלומר, HOT יקרה משתיהן במחיר ל-500 מגה. מחירים דומים אפשר למצוא גם באנלימיטד.

 

לסכום זה של HOT יש להוסיף עלות ספק אינטרנט, שכן הוא כולל מחיר תשתית אינטרנט בלבד. בעוד שבפרטנר וסלקום המהירויות האלה כוללות ספק (012 ונטוויז'ן), ב-HOT יש לשלם בנפרד על ספק. ב-HOTnet תשלמו 25 שקל לחודש. אצל המתחרות המחיר עוד לא נקבע.

   ()
 

צפי לעלות גבוהה דרך הספקיות

לא רק שאין כאן בשורת מחיר - אם לקוח שיש לו תשתית HOT ירצה לשדרג ל-500 מגה דרך ספקיות האינטרנט (למשל, דרך נטוויז'ן, 012 או אקספון) - הוא ישלם עוד יותר ביוקר.

 

בעקבות רפורמת השוק הסיטונאי ניתן "לקנות" תשתית HOT גם דרך ספקיות האינטרנט. כלומר, יש שתי דרכים לקבל את המהירות הזאת על גבי תשתית HOT (למי שמחובר ל-HOT או למי שאין לו גישה לסיבים אופטיים של מתחרה): הראשונה היא לשלם על ספק+תשתית דרך HOT, והשנייה היא לשלם על ספק+תשתית דרך אחת הספקיות. רק שכרגע הספקיות לא יודעות לומר בכמה יתמחרו חבילה כזאת על גבי תשתית של HOT, אבל מה שבטוח: המחיר יהיה גבוה שכן מחירי HOT למהירויות הגבוהות יקרים מאוד עבור הספקיות - כיוון שכך קבע משרד התקשורת.

 

HOT שכנעה את המשרד שהיא לא מסוגלת להתמודד עם מספר רב של לקוחות במהירויות הגבוהות. היא כנראה עשתה זאת כדי לשים רגל לספקיות, שכן ההשקה הנוכחית מבטלת את הטענה הזאת. משרד התקשורת יצטרך כעת לטפל שוב במחירי השוק הסיטונאי עבור החברות ובינתיים - HOT תוכל להציע אותה במחיר אטרקטיבי משל הספקיות למשך תקופה שתאפשר לה לצבור נתח שוק.

טל גרנות, מנכ"לית הוט (צילום: רמי זרנגר) (צילום: רמי זרנגר)
טל גרנות, מנכ"לית הוט(צילום: רמי זרנגר)
   

מהירות העלאה נמוכה, הבשורה העיקרית: הפריסה

עוד כדאי לשים לב ש-500 מגה זו מהירות ההורדה. ומה לגבי מהירות העלאה בעידן בו צרכנים מעלים סרטונים ותכנים כבדים לאינטרנט? כאן המהירות של HOT לא מרשימה במיוחד. בעוד שאנלימיטד מציעה מהירות העלאה סימטרית למהירות ההורדה (500 מגה הורדה, 500 מגה העלאה) וסלקום ופרטנר מציעות מהירות העלאה של 50 מגה במסלול מהירות הורדה של 500 מגה, ב-HOT תקבלו מהירות העלאה של 10 מגה בלבד.

 

בחברה מסרו שלקוחות שיצטרפו למהירות של חמש מאות מגה יוכלו לעשות זאת באמצעות ממיר פייבר 4K, או באמצעות נתב חדש בשם HOTBOX4, "מודם-ראוטר מתקדם בתקן AC התומך במהירויות גלישה גבוהות. הנתב החדש תומך ברשת הWIFI- בתדר GHz2.4 ובתדר GHz5", כך נמסר. בחברה מסרו שאין עלות לשדרוג הנתב או לקבלתו כלקוח חדש (בפרטנר למשל, הנתב כלול במחיר החבילה לשנה בלבד).

 

הבשורה האמיתית של HOT היא הפריסה הכמעט מלאה, בעוד שמתחרותיה לא מגיעות לקרסוליה בפרמטר זה. לסלקום פריסה של 150 אלף משקי בית ול-IBC פריסה דומה. לפי פרטנר, לחברה יש נגישות לכ-350 אלף בתי אב. לפי ההערכות רק לכחמישית ממשקי הבית בישראל יש נגישות לסיבים האופטיים וכאן יש ל-HOT בשורה, אם כי כאמור, במחיר גבוה.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: רמי זרנגר
טל גרנות מנכ"לית הוט
צילום: רמי זרנגר
מומלצים