שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צילום: אורי דוידוביץ'
    השיטה שתעזור לכם להיפטר מלחצים - באמצעות נשימות
    "ביומיום שלנו, אנו פוגשים 'נמרים' או 'דובים' כל הזמן: מייל מהבוס, הילד שמתקשר, הגננת ששולחת הודעה מהגן והם מביאים אותנו לעצירת נשימה". בסדרת הראיונות "מסע חיפוש", בוחנת שלומית שרביט ברזילי שיטות טיפול שונות המסייעות להתפתחות אישית. הפעם עם דנה רגב, מטפלת בריברסינג - שיטת נשימה מעגלית. צפו

     

    הכתבה מלווה בכתוביות להנגשה לכבדי שמיעה

    הכתבה מלווה בכתוביות להנגשה לכבדי שמיעה

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    לצפייה בפרק העוסק בשיטת העבודה של ביירון קייטי לחצו כאן

    לצפייה בפרק העוסק ב-NLP ודמיון מודרך לחצו כאן

    לצפייה בפרק העוסק בתטא הילינג לחצו כאן  

    לצפייה בפרק העוסק בשיטת המסע של ברנדון בייס לחצו כאן   

     

    תעודת זהות

    שם השיטה: נשימה מעגלית - ריברסינג.

     

    על קצה המזלג: מדובר תרגול נשימה מחוברת ומעגלית (ללא הפסקה בין שאיפה לנשיפה) לבטן ולבית החזה בקצב מהיר מהטבעי. הנשימה המעגלית מכניסה אותנו למצב תודעה אחר בו מנגנוני ההגנה הפסיכולוגיים שלנו מתרופפים  והוא מהווה חלון לתת מודע ומאפשר לנו נגישות ל"מאחורי הקלעים" ולמחשבות אותנטיות.

     

    איפה ומתי? לנשימה מעגלית יש מספר "אבות". וילהלם רייך היה פסיכואנליטיקאי יהודי וינאי (מתלמידיו של פרויד). לאונרד אור אמריקאי שפרסם את השיטה "ריברסינג" בשנת 1974 וכן אושו שפיתח שיטת נשימה דינמית.

     

    למי השיטה מתאימה? לכל אדם שמבקש להפחית לחצים ולגלות באופן עצמי ואותנטי שער לתוכו (שאופן שעוקף את המיינד / השכל). הנשימה מביאה לתחושת חיבור פנימי עמוק, ומסייעת לתחושת התחדשות פנימית. 

     

    יתרונות השיטה: סשן נשימה הוא בבחינת ריפוי עצמי. במהלך הנשימה משתחררים רגשות או תחושות פיזיות, שעל פי השיטה נצרבו בגופנו בעבר וממשיכים להתקיים ולהגביל את המערכת הגופנית-נפשית שלנו. למרות שהאדם הנושם מלווה בידי מדריך נשימה או מטפל, הרי שהתהליך הוא אישי פנימי ומאד סובייקטיבי. הגופניות של השיטה מבטיחה את האותנטיות שלה.

     

    חסרונות השיטה: אין דרך להתנבא באשר לאופי הסשן, לתכנים שיצופו בו. השיטה מבקשת "להכנע" לנשימה ולסמוך על מה שתציף עמה.

     

    טיפים ברוח השיטה מאת דנה רגב

    • בבואכם להתנסות בשיטה, בחנו אם מתאים לכם לעבור אותה באמצעות מלווה אישי אחד על אחד או בסשן קבוצתי.
    • בתחילת הסשן השקיעו מאמץ בנשימה נכונה, כמו בחתירה לעבר עומק הים, עד שתופסים גל   והנשימה הופכת מחוברת ותחושות ומחשבות צפות.
    • היכנעו לנשימה בלי ציפיות או אכזבות, סמכו על גופכם שהוא חכם ומציף את מה שרלבנטי לכם כעת, ואת מה שתוכלו להכיל.
  1. כתבו לעצמכם אחר כך את מה שעלה ותנו לתובנות ממשיות לעלות.
    • הכי חשוב, ולא משנה איך - אל תשכחו לעצור מדי פעם ופשוט לנשום.

     

    מטפלים בשיטות שונות המעונינים להשתתף בסדרה "מסע חיפוש", מוזמנים לשלוח מייל ל: shlomit-sh@ynet.co.il  ולציין בנושא "למסע חיפוש".


  2.  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים