שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בעלי למטייל: "נתחרה בדקטלון עם מותג פרטי זול, ונקטין חנויות"
    כניסת דקטלון והמכירות אונליין החלישו את רשת למטייל ששלטה במשך שנים בשוק מוצרי הטיולים. יובל לימון, מנכ"ל ובעלים משותף, משיב מלחמה: "נציב מסכים ונסייע ללקוחות להזמין ברשת"
    "המודל העדכני שישתלט על עולם הסחר הוא השילוב בין האון ליין לאוף ליין". כך אומר יובל לימון, מנכ"ל ובעלים משותף של רשת למטייל, שמשנה כיוון. הוא ער לאיומים על שוק מוצרי המטיילים והתיירים בישראל המגלגל להערכתו כחצי מיליארד שקל לשנה, לגידול בתחרות ולזינוק במכירות ברשת.

     

    זארה החלה למכור אונליין בישראל - כרגע רק באפליקציה

    רשת Be של שופרסל נכנסת לתחום ההלבשה התחתונה

    בכיר באמזון לבעלי עסקים בישראל: "מי שיצטרף אלינו עכשיו, יהנה מראשוניות"

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    "בחנויות נמכור את הלהיטים, את הדברים החשובים, אלה הדורשים מדידה ואת הפריטים הבלעדיים. נציב מסכי אינטרנט, והעובדים יוכלו לספק מידע ולהנחות את הלקוחות איך להזמין ברשת, להשלים קנייה בחנות ולקבל את המוצר הביתה בתוך יום- יומיים. השירות יינתן בחינם ברכישה של יותר מ-150 שקל, ובתשלום של 18-16 שקל בקנייה נמוכה יותר. זה המודל שינצח, כי הוא מאפשר לקמעונאים להוריד מחירים ולהתגבר על בעיית שכר הדירה הגבוה של החנויות. זה טוב גם לספקים", משוכנע לימון.

     

    תרבות חדשה

    ללימון שמור מקום כבוד בין אלה ששינו את תרבות הטיול בישראל בשני מהלכים עיקריים. למטייל נפתחה עם חנות אחת בכיכר מסריק בתל-אביב ב-1979. כשהצליחה, העז לימון לפתוח בתחילת שנות ה-80 את חנות הדגל בדיזנגוף סנטר. הייתה זו נקודת המכירה הראשונה שהקפידה להעסיק מוכרים תרמילאים, פיתחה פעילות של הרצאות והעמידה את הקמפינג במרכז סדר היום.

    סניף למטייל (צילום: ענת לימון)
    חנות למטייל בקניון סינמול בחיפה. הסניפים יהיו קטנים יותר(צילום: ענת לימון)

    אתר האון-ליין שפתח למטייל ב-1999 היה אתר התוכן הרציני הראשון למטיילים. "טריפאדווייזר הישראלי", מכנה אותו לימון ומתגאה שכיום הוא נחשב לאתר התוכן לתיירים ומטיילים הגדול בישראל, מקום 11 בדירוג העולמי של אתרי התוכן בתחום התיירות. אבל בשנים האחרונות נחלש המותג, ולא רק עקב התחרות בשוק המקומי אלא בגלל כניסת רשת דקתלון והקניות ברשת. לימון מצביע על אתגרים נוספים שהוא נדרש להתמודד איתם.

     

    מיהם המתחרים העיקריים על השוק בארץ?

    "לכניסת דקתלון יש משקל, אף שבינתיים הם רק אחוזים מעטים בשוק ומתמקדים בעיקר בספורט. האינטרנט שולט במוצרים מוטי מחיר וכאלה שאינם דורשים שירות, מדידה ואחריות. המתחרה הגדול הוא השמיים הפתוחים: הישראלים נוסעים לחו"ל פעמיים-שלוש בשנה ומוציאים הרבה כסף בעיקר על הלבשה, חוזרים עם ארנק ריק ולא יקנו לא אצלנו ולא אצל אחרים".

     

    אז איך אתה מתמודד?

    "בפתרונות חדשים כדי להתאים את עצמנו למצב המשתנה. אני מאמין באינטרנט, אבל גם בכוחה של החנות הפיזית, ולכן אנו יורדים מהחנויות הגדולות של 450-400 מ"ר. המטרה להקטין את כל החנויות ל-200-150 מ"ר ולהוסיף חנויות בגדלים החדשים, כרגע שתיים, בפרדס-חנה ורמת ישי".

     

    לימון מוסיף, כי "נגדיל דרמטית את המגוון באתר המכירות למטייל שופ מ-3,000 פריטים ל-10,000 עד סוף השנה, כולל כניסה לתחומים חדשים בעולם הפנאי כמו גרילים, נעליים מתמקצעות ועוד. כדי לתת תשובה לדקתלון נצא עם מותג פרטי חדש, Horizon, שמשדר איכות ומחיר, עם עשרות פריטים כמו מקלות הליכה ב-25 שקל, תיקים ב-18 שקל, ביגוד תחתון לרצים ועוד במחירים נמוכים".

     

    איך תתחרה עם האינטרנט שגורף יותר קונים, מה גם שהמחירים בארץ יקרים לעומת המחירים באתרים בחו"ל?

    "תרמילים זולים קונים ברשת, אבל את היקרים קונים אצלנו, וכך גם אוהלים. אנו רוצים לקשור אלינו את הצרכן. לכן הפכנו את האתר שלנו לזירה ראשונה למכירת כל המוצרים הקשורים בתחום התיירות, בקשר עם הספקים. גולשים שיקנו מוצרים באתרים באמצעות לינקים באתר שלנו יקבלו הנחות מיוחדות ומטבעות וירטואליים למימוש באתר למטייל או בחנויות שחתמו איתנו על הסכמים".

    יובל לימון (צילום: שאול גולן)
    יובל לימון(צילום: שאול גולן)

     

    הקשר עם Booking

    לדבריו, "נעסוק גם בהזמנות בבתי מלון. יצרנו קשר עם booking, אתר הזמנות בתי המלון הגדול בעולם, ועם אתר קומביין, שאוסף מחירים מ-120 אתרי בתי מלון, כדי להבטיח את ההזמנה הטובה ביותר. להזמנת טיסות יצרנו מנוע מיוחד עם smarter, סוכן ישראלי שהעדפנו כדי להבטיח למזמינים הגנה על פי חוק הגנת הצרכן המאפשר ביטולי הזמנות ללא קנסות.

     

    "ללקוחותינו מוצעים 10 תשלומים ללא ריבית ו-SMS בנחיתה, שידווח באיזה מסוע נמצאות המזוודות. לביטוחי נסיעות יצרנו קשר עם הראל. יצרנו שירות חדש באתר, Ticket Bar, לרכישת כרטיסים לאטרקציות באירופה ובארה"ב כדי לחסוך תורים. המחירים זהים או מופחתים לעומת מחירי הקופות. בעולם החדש המחיר קובע, אבל גם המבחר והשירות. האתגר הוא לטפח נאמנות וקניות חוזרות. כשאספק מגוון אופציות לקנייה ומנועי השוואה, אני מאמין שאגביר את התנועה והמחזור".

    אינפו כלכלה למטייל ()

    אילו שינויים התחוללו בשוק התיירות?

    "הלואוקוסט חולל מהפך. הטיסות הקצרות ויעדי הצ'רטר נתנו דחיפה רצינית ליעדים באירופה. וכדי להתחבר עם הקהל הזה אנו מאמינים ביותר מידע. הקיץ נצא באפליקציה חינמית חדשה, צ'ק ליסט, שתעזור לטסים לחו"ל לתכנן את הנסיעה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים