שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    קימברלי קלארק שוב מעלה מחירים: מכווצת אריזות של האגיס פנטס, שקיות אשפה וטישו

    סנונית ראשונה לעליות מחירים "אחרי החגים"? החברה הודיעה שתפחית במאי-יוני את מספר החיתולים באריזות האגיס פנטס, תקצץ את מספר שקיות האשפה של ניקול ותחסיר טישו מאריזות מותגיה - והמחיר יישאר זהה. כלומר: התייקרויות של עד 20%. מדובר בהעלאת מחירים שלישית תוך שנה. החברה: "יש אינפלציה משמעותית במחירי הסחורות"

    פעם שלישית בשנה: חברת קימברלי קלארק שוב הודיעה על הקטנת אריזות של מספר מוצרים במטרה לייקרם. מדובר בהתייקרות הראשונה אחרי פסח, ובשוק מקווים שזו לא סנונית ראשונה שמסמנת גל חדש של עליות מחירים.

     

    ההורים מוחים: האגיס הפחיתה את מספר המגבונים

    טבעול, פנטן ואריאל: מבול של הקטנות מוצרים - כך מסתירים העלאות מחירים

    קימברלי קלארק מפחיתה מספר חיתולים ומגבונים באריזות האגיס וטיטולים ומקצרת נייר טואלט

     

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    קימברלי קלארק לא מוכרת ישירות לצרכנים, אולם מדובר בהתייקרות לקמעונאים שתגולגל לצרכנים. קמעונאים מסרו ל-ynet שהחברה לא הפחיתה עבורם את מחירי המוצרים בהתאם להקטנות האריזות, כך שצרכנים ישלמו אותו מחיר על מוצר מוקטן.

    סופרברנדס האגיס ()
    האגיס פנטס. הפחתה של 4-2 חיתולים פר אריזה

    מדובר באריזות חיתולי האגיס פנטס (מכנסונים), בהן תפחית החברה 4-2 חיתולים פר אריזה, ובאריזות שקיות אשפה של ניקול, שיושמטו מהן 10-5 יחידות. בנוסף תפחית החברה 10 יחידות טישו מאריזות הטישו הצבעוני של לילי.

     

    התייקרויות של עד 20%

    בכמה יתייקרו המוצרים? החברה הודיעה שתפחית את מספר החיתולים באריזת חיתולי האגיס פנטס שלב 5 מ-34 חיתולים ל-32 חיתולים - הפחתה של כ-6% שמהווה גם התייקרות של כ-6%, תלוי במחיר האריזה ברשת השיווק. כך למשל, אם מארז נמכר כיום בחלק מהרשתות ב-33 שקל, אחרי ההפחתה - מחיר חיתול אחד יעלה מ-97 אגורות ל-1.03 שקלים.

       ()
      

    החברה תפחית ב-13% את מספר החיתולים באריזות חיתולי האגיס פאנטס שלב 6, מ-30 ל-26 חיתולים. במקרה זה, אם מארז נמכר ב-33 שקל, המחיר פר חיתול יזנק בכ-15% מ-1.1 שקלים ל-1.20 שקלים.

     

    קימברלי קלארק גם תצמצם את מספר השקיות במוצר שקיות האשפה של ניקול לפחים ענקיים מ-50 ל-45 יחידות באריזה - הפחתה של 10%. אחד המחירים הנפוצים ברשתות למארז זה כרגע הוא 19.90 שקל. עבור מחיר זה, מדובר בהתייקרות של 11%, שכן מחיר שקית יעלה מכ-40 אגורות ל-44 אגורות.

     

    בנוסף החברה תפחית את מספר השקיות במוצר שקיות האשפה של ניקול לפחים בינוניים, מ-60 ל-50 יחידות באריזה - הפחתה של כ-17%. לפי אחד המחירים הנפוצים לשקיות האלה שעומד על 15.90 שקל לאריזה, מדובר בהתייקרות של 20%, שכן מחיר שקית בודדת יעלה מ-26.5 אגורות ל-32 אגורות.

     

    החברה תפחית גם את מספר שקיות האשפה של ניקול המיועדות לפחים גדולים, מ-60 יחידות ל-55 יחידות באריזה, הפחתה של 8%. אחד ממחירי המוצר הנפוצים הוא 15.90 שקלים לאריזה. אם כך לצרכנים מדובר בהתייקרות של 9% עבור מוצר זה.

     

    במארזי טישו צבעוני יירד מספר הדפים בחבילה בודדת מ-100 ל-90 דפים, הפחתה של 10%. המוצר נמכר בימים אלה במבצע במספר רשתות: 8.90 שקלים ליחידה. המחיר הגבוה ביותר שלו עומד על 13.90 שקל. בשני המקרים מדובר בהתייקרות של 11%.

     

    עליות מחירים מ-2018

    מדובר במהלך מתמשך של קימברלי קלארק (לשעבר חוגלה קימבלי) שמטרתו העלאת מחירים. בספטמבר 2018 פרסמנו שקימברלי קלארק הודיעה לקמעונאים שהיא מקצרת את אורך נייר הטואלט בשניים ממותגיה, מולט ושמורת טבע בעד 50 ס"מ לגליל. כמו כן, הפחיתה 4-2 חיתולים באריזות מותגי האגיס פרידום דריי וטיטולים. היא גם הוציאה שמונה מגבונים מאריזות מגבוני האגיס וטיטולים.

     

    מטרת מהלך כזה של הקטנת מוצרים שחברות נוקטות בו לעיתים קרובות לאחרונה, הוא לגרום למחיר הכולל של המוצר להיראות נמוך יותר בעיני הצרכן אחרי ההקטנה, בעוד שהמחיר ליחידת מידה (100 גרם, מ"ל או ס"מ) לא משתנה לעיתים קרובות - עולה. כך אירע גם בהקטנת המוצרים הקודמת של החברה וכך גם כעת: המוצרים יתייקרו.

     

    עוד קודם לכן במאי-יוני 2018 החברה העלתה את מחירי המחירון של נייר טואלט ומוצרי נייר נוספים כמו לילי, קלינקס וניקול בעד 10%.

     

    לאחר מהלך זה, החל גל התייקרויות בקרב יצרניות ויבואניות מוצרי צריכה, שכלל גם את מתחריה של החברה בתחום נייר הטואלט, סוגת ייקרה אורז וקינואה, תנובה וטרה העלו מחירים (בשל התייקרות החלב הגולמי) וכך גם חברות המשקאות כולל קוקה קולה.

     

    מחוגלה קימברלי נמסר בתגובה: "על מנת להתמודד עם האינפלציה המשמעותית במחירי הסחורות, אנו נאלצים לבצע הפחתת ספירה במספר מוצרים. אנו מחויבים

    להמשיך ולהציע לצרכנים שלנו את המוצרים המוכרים והאהובים ביותר, באיכות הגבוהה ביותר. אנו עושים ונמשיך לעשות מאמצים רבים על מנת למזער את ההשפעה על הצרכנים בכל דרך אפשרית. השינוי תוקשר כנדרש בשבוע שעבר (במודעות בעיתונות הכתובה מ.ק) ומופיע על האריזות בבירור ובשקיפות מלאה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    האגיס פנטס. הפחתה של 4-2 חיתולים פר אריזה
    מומלצים