שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רוצים להפסיק לעשן? 5 עצות זהב בדרך לגמילה
    הפסקת עישון דורשת כוח רצון, זה ידוע לכולנו. אז איך מגייסים את כוח הרצון כדי להיגמל מההרגל המגונה? 5 טיפים יעילים

    מספר המעשנים שנגמלו בהצלחה מעישון סיגריות, עבר בארץ לאחרונה את מספר האנשים שעדיין מעשנים. זה לא פשוט, אבל זה לגמרי אפשרי.

     

    קיראו עוד

    דו"ח: כרבע מהישראלים מעשנים; יותר ממה שמציג משרד בריאות

    עישון בישראל: כ-50% מהתלמידים החלו לעשן בגיל 13

    סכנה: מעשנים "רק" סיגריה אחת ביום? זה מה שיקרה לכם

     

    לקראת היום הבינלאומי ללא עישון, מציעה ד"ר יעל בר־זאב, רופאה מומחית בבריאות הציבור ומנהלת קהילת גמילה מעישון באתר כמוני, טיפים שיעזרו לכם לשים את הסיגריה בצד:

      

    1. לא טוב היות האדם לבדו

    הפסקת עישון דורשת כוח רצון. קשה במיוחד לעבור גמילה לבד, ורק כחמישה אחוזים ממי שהפסיק לבד יישאר לא מעשן לאחר שנה. קופות החולים מציעות מגוון אפשרויות לתמיכה: ליווי מקצועי מרופא המשפחה, סדנה קבוצתית לגמילה מעישון וייעוץ טלפוני. וכמקובל כיום, יש גם קבוצות פייסבוק ואתרים ייעודיים.

      

    2. קבעו תאריך ביומן

    קבעו תאריך שבו אתם מפסיקים לעשן ובנו תוכנית פעולה אישית - חשבו מראש על מצבים שונים שבהם אתם יודעים שאתם מרגישים צורך לעשן. מה תוכלו לעשות במקום הסיגריה? איך תתמודדו עם החשק? ברגע של חשק - פשוט עצמו עיניים וקחו שלוש־חמש נשימות עמוקות.

     

     החליטו על תאריך ופשוט הפסיקו (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    החליטו על תאריך ופשוט הפסיקו(צילום: shutterstock)

      

    3. הכנה מוקדמת

    ככל שתכינו את עצמכם יותר, כך הסיכויים להצלחה יעלו. תחילה ספרו לבני המשפחה ולחבריכם שהחל מהתאריך שקבעתם אתם מפסיקים לעשן; פרסמו סטטוס ברשתות החברתיות.

     

    הדבר יצור בכם תחושת מחויבות ולא תרצו לאכזב את הסובבים אתכם. לאחר מכן, נקו את הבית, את המשרד ואת הרכב מכל המצתים, המאפרות, וחפיסות הסיגריות. יהיה קל יותר לעבור את הגמילה ברגע שהכל נקי סביבכם ולא מריח מסיגריות.

      

    4. שליטה במשקל

    אחד החששות העיקריים כשמפסיקים לעשן הוא מפני עלייה במשקל. לא כולם עולים במשקל, ואלה שעולים לרוב עולים מעט מאוד (שלושה־ארבעה קילוגרמים). מבחינת הבריאות, הגמילה מעישון תורמת הרבה יותר לעומת הנזק מעלייה במשקל (אפילו אם היא משמעותית, נניח עשרה ק"ג). באמצעות שמירה על כמה כללי תזונה, התנהגות ופעילות גופנית אפשר לצמצם את העלייה במשקל.

      

    5. מעדתם? לא סוף העולם

    יש להימנע בכל מחיר להתפתות אפילו לשכטה בודדת. עישון סיגריה אחת, ואפילו שכטה אחת, מעורר מחדש את ההתמכרות במוח. אבל זה קורה וזה נורמלי. אם למרות כל הניסיונות להימנע מעדתם - זה לא כישלון! אל תפסיקו את התהליך.

     

    נסו לחשוב ולהבין מה קרה, מה הייתה הסיטואציה שבה מעדתם, מה היו המחשבות שעברו לכם בראש ברגע שלקחתם את הסיגריה, מה תוכלו לעשות אחרת בפעם הבאה, אילו דברים יכולים למנוע מכם לקחת את הסיגריה באותה סיטואציה בעתיד.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים