שתף קטע נבחר

סלקום רשמה הפסד והציגה האטה בהצטרפות מנויים לסלקום TV

חברת הסלולר דיווחה על הפסד נקי של 16 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019, לעומת רווח של 7 מיליון שקל ברבעון המקביל; במהלך הרבעון הצטרפו 8,000 בתי אב לשירות הטלוויזיה של סלקום - ברבעון הקודם הצטרפו 13 אלף

סלקום פותחת את 2019 ברגל שמאל. חברת הסלולר דיווחה הבוקר (ג') על מעבר מרווח להפסד והציגה האטה בקצב הצטרפות המנויים החדשים לשירות הטלוויזיה שלה.

 

לקוחה: "סלקום לא מחזירה את הכסף שהיא חייבת לי"

אחרי פרטנר: סלקום tv תוסיף כפתור נטפליקס לממיר

סלקום עוברת להפסד בסיכום השנה; מספר מנויי הטלוויזיה עלה ב-29%

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

חברת הסלולר הצליחה לשמור ברבעון על יציבות בשורת ההכנסות, שהתכווצו בשיעור זניח של 0.5% והסתכמו ב-928 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של 933 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, הרווחיות נשחקה, כשהרווח התפעולי של החברה צנח ב-82.7% והסתכם בתשעה מיליון שקל בלבד, בהשוואה לרווח תפעולי של 52 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2018.

סניף סלקום (צילום: דנה קופל ) (צילום: דנה קופל )
סניף סלקום(צילום: דנה קופל )

בשורה התחתונה סלקום סיכמה את הרבעון הראשון עם מעבר להפסד של 16 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של שבעה מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל. סלקום מיישמת החל מהדו"חות לרבעון הראשון את תקן הדיווח הכספי הבינלאומי IFRS 16 (חכירות), שבעקבותיו ההפסד של החברה גדל בכארבעה מיליון שקל. ההפסד של סלקום ברבעון הראשון של 2019 נמוך מזה שהחברה רשמה ברבעון הקודם (הרביעי של 2018), שבו הפסידה 35 מיליון שקל.  

 

בתחום הסלולר רשמה סלקום יציבות במספר המנויים, שעלה בכ-2,000 לקוחות והסתכם ב-2.851 מיליון. אולם מנגד רשמה החברה ירידה בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU), שעמדה ברבעון הראשון של 2019 על 47.2 שקל, בהשוואה ל-49 שקל ברבעון הקודם ו-51.8 שקל ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בירידה של 3.7% לעומת הרבעון הקודם (הרביעי של 2018) ושל 8.9% ביחס לתקופה המקבילה. 

ניר שטרן מנכ
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום(צילום: סיון פרג')

בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית סלקום ממשיכה לצמוח במספר המנויים, וברבעון הראשון של 2019 הצטרפו לסלקום TV כ-8,000 לקוחות חדשים.

 

למרות המגמה החיובית והעלייה במספר מנויי הטלוויזיה, סלקום חווה ירידה בקצב ההצטרפות. שכן ברבעון הקודם הצטרפו לשירות הטלוויזיה של סלקום 13 אלף מנויים חדשים, וברבעון הקודם הצטרפו לשירות 14 אלף מנויים חדשים. מצבת המנויים של סלקום בתחום הטלוויזיה עמדה בסוף הרבעון על 227 אלף מנויים.

 

מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, אמר בהתייחסו לתוצאות הכספיות כי "עוצמת התחרות במגזר הנייד ממשיכה להשפיע על תוצאות מגזר זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים