שתף קטע נבחר

מעוצב כמו גיטרה וחסכוני בדלק: זה המטוס שישנה את התעופה?

KLM ואוניברסיטת דלפט מפתחות במשותף מטוס נוסעים בשם "פליינג-וי". מקור ההשראה לעיצוב: גיטרת "גיבסון פליינג וי". כל הפרטים על המטוס שיקרא תיגר על בואינג ואיירבוס

 

 

נשיא ומנכ"ל חברת KLM ודיקן הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל באוניברסיטת דלפט (DELFT) חתמו השבוע על הסכם שתוף פעולה לפיתוחו של מטוס שמעוצב בשיטה חדשנית המוכרת בשם "פליינג-וי" ששונה לחלוטין מהצורה שבה מעוצבים כיום מטוסי נוסעים.

 

מרכז שליטה מעופף: המטוס שישרוד מתקפה גרעינית

 

ההשראה לעיצוב המטוס באה מהגיטרה המפורסמת "גיבסון פליינג וי" שפותחה בשנת 1958 על ידי אחד מיצרנו הגיטרות המובילים, חברת גיבסון מנשוויל טנסי. תוך זמן קצר הגיטרה הזו זכתה לפופולריות רבה ולא מעט גיטריסטים מפורסמים כמו לוני מאק, אלברט קינג, רודולף שנקר, גי'מי הנדריקס ואחרים נהגו להשתמש בה.

מטוס פלינג וי flying v klm (איור הדמיה: Edwin Wallet, Studio OSO)
כך ייראה ה"פליינג וי"(איור הדמיה: Edwin Wallet, Studio OSO)

מטוס פלינג וי flying v klm (מתוך אתר אוניברסיטת דלפט)
(מתוך אתר אוניברסיטת דלפט)

גיטרת גיבסון פלינג וי  (צילום: shutterstock)
גיטרת גיבסון פליינג וי - ההשראה לעיצוב(צילום: shutterstock)
  

טונים צורמים: פרויקט הגיטרות הגדול של ynet

 

המטוס החדש יכלול תא נוסעים עם 314 מושבים כאשר המטען ומיכלי הדלק יהיו בכנפיים. צורתו המיוחדת מבחינה אווירודינמית ומשקלו המפוחת, כך על פי המפתחים, יאפשר חסכון של 20% בתצרוכת הדלק בהשוואה למטוס האיירבוס A350, המטוס שנחשב כיום בין המטוסים המתקדמים בעולם.

 

בחודש אוקטובר הקרוב, במלאת 100 שנים לחברת KLM ייחשף בנמל התעופה באמסטרדם מודל בקנה מידה מלא של פנים המטוס. בחברה לא מסרו פרטים על העיצוב הפנימי, אבל ברור שהמבנה של המטוס יאפשר סידורי ישיבה חדשניים, עיצוב מיוחד למחלקות ועוד. בשלב זה אין צפי לייצור המטוס.

ובמבט מלפנים (מתוך אתר אוניברסיטת דלפט)
ובמבט מלפנים(מתוך אתר אוניברסיטת דלפט)

מלמעלה (מתוך אתר אוניברסיטת דלפט)
מלמעלה(מתוך אתר אוניברסיטת דלפט)

ומהצד (מתוך אתר אוניברסיטת דלפט)
ומהצד(מתוך אתר אוניברסיטת דלפט)
 

המטוס תוכנן במקור כפרויקט עיצוב של מטוס עתידי, ואף שהוא בנוי בצורת V מוטות הכנפיים שלו וממדיו מאפשרים לו להיכנס ללא קושי להאנגר בגודל שמתאים כיום לאיירבוס 350. אורכו של המטוס הוא 55 מטרים ורוחבו הכולל 65 מטרים, מה שעשוי להפוך אותו, אם הפרויקט הזה יגיע לפס הייצור, למתחרה למטוסים הקיימים כיום, 787 ו-350.

 

המטוס העתידני יונע על ידי שני מנועים יעילים ביותר בתצרוכת דלק שמתוכננים לעבור הסבה, בהתאם לחידושים במערכת ההנעה, לפעילות באמצעות טורבינות חשמל, למשל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איור הדמיה: Edwin Wallet, Studio OSO
"פליינג וי" - הדמיה
איור הדמיה: Edwin Wallet, Studio OSO
מומלצים