שתף קטע נבחר

רמי לוי מייקר מוצרים בגלל "מבצעי שחיטה" בפסח

למרות שהצהיר שלא יעלה את מחירי המותג הפרטי, הרשת ייקרה כריות ניקוי, צמר גפן, ספוגים ומטליות וגם שלוקים של המותג. הספק שמייצר ומייבא את רוב המוצרים שהתייקרו, הסביר שייקר את המוצרים בכ-4% כי "מכרו שישיית כריות יפניות ב-90 אג' בפסח", אבל בשאר הרשתות המוצרים לא התייקרו

התייקרות במוצרי המותג הפרטי של רמי לוי: בסוף חודש מאי התייקרו כ-18 מוצרים במותג, רובם מוצרי ניקיון שמייצרת או מייבאת חברת פלסטו פוליש. כשהחל גל התייקרויות בשוק מוצרי הצריכה ב-2018, רמי לוי הצהיר שלא יעלה מחירי המותג הפרטי. מאז הוא ייקר את הטחינה של המותג הפרטי (לדבריו, בגלל עליית מחירי השומשום) וכעת מצאנו מוצרים נוספים. מדובר בעיקר במוצרי ניקוי כמו כריות ניקוי, צמר גפן, צמר פלדה, מטליות וספוגים. רוב המוצרים התייקרו בשיעור של כ-4%, למעט מוצר אחד, שמיניית שלוקים, שהתייקר ב-28%.

 

צמיחה של 7% בהכנסות רמי לוי: הקבוצה בוחנת רכישה עצמית של מניות

ירושלים של מעלה: רמי לוי יבנה מגדלים בגבעת שאול

קו הסיום בסאגת קואופ: רמי לוי ויתר, מחסני השוק תרכוש את הרשת

 

אמיר כהן, שותף בפלסטו פוליש והבעלים של פלסטו שיווק, החברה שמשווקת את מוצרי פלסטו פוליש, אמר ל-ynet שהחברה שלו היא זו שהעלתה את המחיר. לטענתו הוא עשה זאת משום שרמי לוי יצא במבצעי שחיטה על מוצרי ניקוי שלו בפסח, שהורידו את המחירים בין היתר ל-90 אג' לשישיית כריות יפניות, מה שהפך את החג "לחג שחור עבורנו".

רמי לוי ()
רמי לוי

 

לפי כהן, החברה מחזיקה ב-70% משוק המטליות וכריות הניקוי, שכן היא מייצרת למותגים הפרטיים של שופרסל וחצי חינם וכן משווקת מוצרים לכל השוק תחת המותג שלה וכן מייצרת מוצרים למותג ניקול של קימברלי קלארק. "בחג היתה מלחמת עולם גם על המוצרים שלנו וגם על מוצרי ניקול שאנחנו מייצרים וזה הרג אותנו, גרם להפסדים. לפני כן ביקשנו עליית מחירים שלא התקבלה". לטענתו, עליית המחיר הנוכחית היא מזערית "והרשת כנראה העלתה מחיר בהתאם".

 

רשתות השיווק לא חייבות לקבל התייקרויות של ספקים. למשל, בשתי הרשתות הנוספות שהחברה מייצרת למותג הפרטי שלהן, שופרסל וחצי חינם, לא היתה עליית מחירים לצרכן. בשופרסל מסרו ל-ynet שלא מכירים העלאת מחירים של הספק.

 

לפי החברה, היא ייקרה את המוצרים לכולן. לשאלה למה חצי חינם ושופרסל עוד לא העלו מחירים ענה כהן: "אולי כי המוצרים אצלן יקרים בכ-15% מרמי לוי".

 

מטליות גליל צהוב: כבר לא הכי זול ברמי לוי

אלו מוצרים התייקרו? מבדיקה באתר השוואות המחירים פרייסז עולה כי מארז מטליות רב שימושיות בגליל צהוב רמי לוי 40 יחידות, התייקר מ-17.9 ל-18.70 שקל.

 

לשם השוואה, בשופרסל דיל ובשופרסל דיל אקסטרה, מוכרים מוצר דומה של המותג הפרטי של שופרסל ב-18.70 שקלים - מחיר זהה למחיר ברמי לוי. בשופרסל, המוצר הזה לא התייקר והוא לא יקר יותר מהמוצר של רמי לוי.

 

בנוסף, מוצר דומה של המותג סנו סושי, נמכר אצל רמי לוי ב-18.90 שקל, כך שהפער בינו לבין המותג הפרטי של רמי לוי הצטמק ל-20 אג'. יחד עם זאת, זה גם המחיר הנמוך בשוק למטליות האלה, לצד רשתות נוספות שמציעות אותו כמו יינות ביתן.

 

עוד מוצר שהתייקר הוא צמר גפן כדורים צבעוניים רמי לוי 100 יחידות. מחירו עלה מ-4.90 שקלים ל-5.10 שקלים. גם צמר גפן רגיל של המותג רמי לוי - התייקר בסכום דומה.

 

מוצר מקביל של המותג הפרטי של שופרסל נמכר במבצע: 5 שקלים, יותר זול מרמי לוי, אבל המחיר הקבוע שלו גבוה כמעט פי 2 מהמחיר של רמי לוי: 9.90 שקלים. המוצר הזה לא התייקר בשופרסל. מוצר ממותג בשם כדורי צמר גפן צבעוניים פרש וואנס נמכר ברשתות ב-5.90 שקלים עד 13.90 שקל - הרבה יותר יקר מרמי לוי.

 

ברוב המוצרים: עדיין הכי זול לקנות ברמי לוי, למרות ההתייקרות

עוד מוצרים שהתייקרו: רצועות קרצוף 9 *15 ס"מ רמי לוי 10 יחידות, שמחירן עלה מ-4.90 ל-5.10 שקלים, שוב התייקרות של 4%. גם ספוג הפלא רמי לוי 6 יחידות התייקר: מ-6.90 שקלים ל-7.20 שקלים. עם זאת, מחיר מוצר ממותג עומד בדרך כלל על 10.90-9.90 שקלים וכך עולה גם המותג הפרטי של שופרסל - כלומר אצל רמי לוי זול יותר, למרות ההתייקרות.

 

המוצר כריות יפניות רמי לוי 6 יחידות התייקר גם הוא מ-6.90 שקלים ל-7.20 שקלים וכך גם כריות קרצוף ארוכות רמי לוי 3 יחידות, ומטליות ניקוי כללי רמי לוי 9 יחידות. בשופרסל, לשם השוואה, שישייה של כריות יפניות עולה 9.70 שקלים, כך שעדיין זול יותר לקנות ברמי לוי.

 

ספוג רחצה התייקר ב-50 אג' מ-10.90 שקל ל-11.40 שקל ופדים קוסמטיים לניקוי 80 יחידות, התייקרו מ-4.90 שקלים ל-5.10 שקלים. מטליות מיקרופייבר לניקוי כללי 30*30 ס"מ רמי לוי 10 יחידות ומטליות ריצפה מיקרופייבר רמי לוי 3 יחידות, שהתייקרו מ-12.90 ל-13.50, עליית מחיר של 4.6%.

 

גם המוצר צמר פלדה רמי לוי 100 גרם התייקר מ-2.50 שקלים ל-2.60 שקלים ובחלק מהסניפים דווקא הוזל מ-3.90 שקלים ל-2.60 שקלים. באושר עד אפשר למצוא אותו יותר בזול מרמי לוי: 1.90-2.50 שקלים.

 

בנוסף, גם המוצר פופסים שלוקים 8 יחידות התייקר מ-3.90 שקלים ל-5 שקלים, התייקרות של28%, ככל הנראה בשל החלפת ספק. מוצר מקביל של יוניליוור עולה ברשתות 5 שקלים במבצע או 3.33 שקלים במבצע כמות (מחיר מבצע גם ברמי לוי, עד לאחרונה).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: קרן נתנזון ויץ
רמי לוי
צילום: קרן נתנזון ויץ
מומלצים