שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אילת תקרוס עם סגירת שדה דב? ממש לא בטוח
    למרות שהמלונאים טוענים שסגירת השדה תפגע קשות בתיירות בעיר, הדוחות הכספיים של הרשתות הגדולות מראים שהחשש דווקא לא גדול במיוחד. ירידה קלה במספר האורחים יכולה להפוך אפילו להזדמנות
    מלונאי אילת הזהירו השבוע מפני קריסת התיירות לעיר בעקבות סגירתו הצפויה של שדה דב ב-1 ביולי. אמרו שהישראלים לא יטוסו מנתב"ג, שאילת פקוקה ולא תעמוד בעומס כלי הרכב שיגיעו ושמאות עובדים במלונות יפוטרו אם התפוסה תצנח - זאת לצד הצורך בשדה תעופה עירוני ולטיעונים על חולים שיוצאים לטיפולים במרכז. אבל אם לשפוט לפי דוחות של רשתות המלונות הגדולות שפועלות באילת, לא בטוח שהן צופות קריסה כלכלית.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

     

    משרד רה"מ נגד דחיית סגירת שדה דב: "הבעיה של אילת - מלונות מלוכלכים"

    יו"ר ההסתדרות לנתניהו: התערב בסגירת שדה דב

    המאבק נגד סגירת שדה דב: "רוצים להרוג את תושבי אילת"

     

    קחו למשל את ישרוטל. לפי דוחות 2018 שפירסמה, היא מנהלת 19 מלונות, מהם שמונה באילת. הרשת מציינת בדוח כי הכנסותיה עמדו על כ-1.44 מיליארד שקל, מהם כ-750 מיליון הכנסות מאילת. הרווח נאמד ב־163 מיליון שקל, והיא חילקה לבעלי המניות דיבידנד של כ-35 מיליון שקל.

      ()
     

    החברה מזכירה בדוח את האפשרות כי הממשלה עשויה לבטל את חוק אזור סחר חופשי החל על העיר, וגם את סגירת השדה ביולי. רק שבדוח החברה מעריכה כי לסגירה תהיה השפעה קטנה מאוד על פעילות הקבוצה כולה.

     

    ומה עם פתאל, הגדולה בישראל? גם היא תוכל להתמודד עם ירידה בתפוסות. כ-20% ממלונותיה בארץ נמצאים באילת. לחברה, המעסיקה הגדולה בארץ בענף, לא מעט עובדים זרים, חלקם מסודאן, וחלקם מירדן. ירידה בתפוסה באילת, אם תצריך פיטורי עובדים, תאפשר למלונות לוותר עליהם – שהרי מלכתחילה הם הובאו בגלל מצוקת כוח אדם.

     

    ירידה קלה במספר האורחים, כפי שצופים באמת ברשתות, הופכת לפיכך להזדמנות, בעיקר של הרשתות הגדולות, להוזיל מחירים. כי הרי אחת הסיבות העיקריות שהישראליים מעדיפים לנפוש בחו"ל היא שאין להם מספיק כסף לחופשה בישראל.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים