שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סכנת נפשות חלמאית: גשר נבנה במיליונים - אבל מפגש הכביש-מסילה המסוכן לא נסגר
    גשר ג'למה שנחנך לאחרונה מהווה הפרדה מפלסית במפגש הכביש-מסילה הסמוך לכפר יהושע בקו רכבת העמק. אלא שבמקביל ממשיך לפעול גם המעבר המסילתי במקום שאמור היה להיסגר בגלל התאונות הרבות שהתרחשו בו - דבר המסכן את הנהגים. צפו באחת התאונות בין רכבת לבין מכונית פרטית שרק בנס הסתיימה ללא נפגעים

     

     

    זה היה יכול להיגמר באסון: בסרטון שהגיע לידי ynet נראית מכונית המתקרבת למפגש כביש-מסילה הסמוך לכפר יהושע בקו רכבת העמק ונעצרת מעט לפני הפסים בזמן שהמחסומים יורדים. אלא שאז עוברת במהירות רכבת במקום ופוגעת בעוצמה בחלקה הקדמי של המכונית. רק בנס הנהגת שהיתה במכונית לא נפגעה.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    תזכורת: נפתח לתנועה המקטע הצפוני של כביש 6

    גם כביש 6 לא היה כלכלי: רכבת העמק משתלמת

    רכבת העמק: הפרויקט הכלכלי המטופש ביותר

     

    זו רק דוגמה אחת לסכנה האורבת לנהגים במפגש המסוכן. אלא שבמקרה זה מדובר בחלם של ממש: למרות שנבנתה הפרדה מפלסית בעשרות מיליוני שקלים לרכבת העמק, המפגש המסוכן בין הכביש למסילה לא נסגר. בפועל, ההפרדה פועלת ונוסעים בה כלי רכב כחלק מכביש 6, אבל במקביל ממשיך לפעול גם המעבר המסילתי - שאמור היה להיסגר בגלל התאונות שהתרחשו בו. הנהגים, מתברר, מעדיפים לנסוע בו מאחר שההפרדה יוצרת עיקוף נוסף של מספר דקות.

     

    מדובר על סכנת נפשות של ממש. פנינו לרכבת ישראל בדרישה לקבל את הנתונים לגבי המפגש, ומהם עולה שמאז אוקטובר 2016 ועד היום אירעו בו כ-700 אירועים אדומים, הכוללים פריצות של רכבים למחסום זמן קצר לפני מעבר רכבת.

    מפגש כביש-מסילה הסמוך לכפר יהושע בקו רכבת העמק (צילום: מפקח בטיחות, רכבת ישראל)
    המפגש המסוכן הסמוך לכפר יהושע בקו רכבת העמק(צילום: מפקח בטיחות, רכבת ישראל)

    באפריל האחרון, כחלק מפרויקט הארכת כביש 6 צפון, נחנך גשר ג'למה שנבנה בעלות של עשרות מיליונים, המהווה הפרדה מפלסית שמטרתה ביטול מפגש כביש-מסילה הסמוך לכפר יהושע בקו רכבת העמק. תושבים באזור מספרים שמדובר על מפגש מסוכן ביותר בגלל תנאי הכביש במקום, כשבנוסף נרשמים מקרים רבים של משאיות שפורצות את המחסום. ברכבת מציינים כי המפגש סמוך לחניון אוטובוסים, שגם חלקם בפריצות למחסום גדול.

     

    במקרה של תאונת רכבת בכלי רכב כבד כגון אוטובוס או משאית, הדבר מהווה סכנה להישמטות רכבת מהמסילה ולאירוע רב נפגעים. למרות חניכת ההפרדה המפלסית לפני יותר מחודשיים לא בוטל עדיין המפגש המסוכן, וזאת בשל תוכנית להקים באזור מתחם מסחרי עם גישה ישירה מהכביש הראשי - על אף שהוצעו מספר פתרונות וחלופות לגורמים הרלוונטיים.

     

    "פועלים לביטול מפגשי המסילה"

    מבדיקת "ממון" עולה שביום חמישי הקרוב ייערך שימוע בראשות גורמים במשרד התחבורה לכל בעלי העניין באזור. גורמים בענף התחבורה צופים כי רכבת ישראל תבקש לסגור את המפגש בהקדם, וזאת עקב המורכבות הבטיחותית שיש בו, עומסי התנועה שהוא מייצר באזור, והקשיים שהוא מחולל לתפעול הרכבות והשירות התקין באזור הצפון.

     

    מהמועצה האזורית זבולון נמסר: "אין בכוונת המועצה להקים מרכז מסחרי. המועצה תומכת בפתרון שהציעה המדינה של הקמת הפרדה מפלסית באמצעות מעבר חקלאי ולבעלי חיים ומחלפון. פתרון ביניים יוצג בשימוע".

     

    מרכבת ישראל נמסר: "אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם משרד התחבורה, בהתאם לתוכנית אסטרטגית לביטול מפגשי מסילה, במסגרתה בוטלו מעל לחצי מהמפגשים שהיו קיימים מאז שנת 2005".

     

    לפנייה לכתב/ת
    צילום: מפקח בטיחות, רכבת ישראל
    המפגש המסוכן
    צילום: מפקח בטיחות, רכבת ישראל
    מומלצים