שתף קטע נבחר

כריכים קפואים ועיכוב של שעות: ארקיע תפצה נוסעים ב-234 אלף ש'

נוסעים שרכשו חופשה בקוס עוכבו בנתב"ג למעלה מ-8 שעות, ללא מענה מארקיע וללא פתרונות מזון ראויים לטענתם. כ-3 שנים אחרי האירוע, 87 הנוסעים שתבעו את חברת התעופה יקבלו 2,700 שקל כל אחד. בתחילה, ארקיע הציעה להם 50 דולר פיצוי לטיסה הבאה

ארקיע תפצה 87 נוסעים בכ-234 אלף שקל, כך קבע בית משפט השלום בתל אביב. הנוסעים תבעו את חברת התעופה, אחרי שהמתינו למעלה משמונה שעות בנתב"ג, הגיעו למלון באי היווני קוס ב-2:00 במקום ב-18:00 כאשר החברה חילקה רק לבודדים מהם תלושים למאפה וקפה. על גבי המטוס קיבלו כריכים קרים עם טונה קפואה. לטענתם, לא היה נציג חברה שניגש אליהם לאורך כל זמן האירוע.

 

>> קרה לכם מקרה דומה? כתבו לנו >>

  

אושרה ייצוגית נגד תנובה: תמחרה גבינה צהובה ביוקר וגרפה 235 מיליון שקל

פשרה בייצוגית: שופרסל תמכור פיתות בהנחה של שקל

בעקבות ייצוגית: צרכנים יקבלו תוספת לג'ל הכביסה פרסיל

 

ארקיע הציעה לנוסעים פיצוי של 50 דולר לטיסה הבאה כפיצוי, אך אלה החליטו להתאגד ולתבוע את החברה ביחד בייצוגו של עו"ד גבריאל הרשליקוביץ. כעת הוחלט שארקיע תשלם הוצאות משפט וכן תפצה כל נוסע שתבע ב-2,280 שקל - 198,360 שקל סך הכל, בתוספת. כמו כן תשלם 25 אלף שקל הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד. בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק, כל נוסע יקבל 2,700 שקל.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

מטוס ארקיע (צילום: דני שדה)
מטוס ארקיע(צילום: דני שדה)
 

יחד עם זאת, מדובר בפיצוי שמגיע מאוחר: כמעט שלוש שנים אחרי מועד הטיסה שהיה ב-1 באוקטובר 2016. כמו כן, מדובר בהחזר כספי יותר מאשר בפיצוי שכן כל נוסע שילם על חבילת הנופש כ-2,500 שקל והנוסעים דרשו במקור פיצוי של 4,000 שקל.

 

בית המשפט קבע שארקיע "לא היססה לגייס לטובתה את הלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס וטענה ללא שום ביסוס כי הלוויה זו גרמה לעיכובים". כן טענה כי נוצר עומס בשל ראש השנה וטיסות לאוּמן וכן שנתגלתה תקלה טכנית בלתי צפויה במטוס וחייבה איתור מטוס חלופי. בית המשפט לא קיבל טענותיה, כשלפיו ניתן לראות בטיסה הזאת טיסה שבוטלה: "זמן החסד שהוענק לחברות התעופה ארוך פי תשעה מאורך הטיסה עצמה. משהמתינו הנוסעים שעות ארוכות לטיסה שהיתה אמורה להסתיים תוך 50 דקות - הרי בוודאי הם זכאים לפיצוי בגין טיסה שבוטלה", קבע.

עו
עו"ד גבריאל הרשליקוביץ (צילום: שי פיירשטיין)
 

"אחרי 6 שעות עיכוב הקמנו קול צעקה"

יוסי חביליו, אחד הנוסעים, סיפר ל-ynet את אשר אירע. הנוסעים אמורים היו להמריא בטיסת הלוך מנתב"ג ב-30 בספטמבר ב-16:10, אך הטיסה המריאה באיחור, כך שבסופו של דבר, המטוס נחת ביעדו ב-1 באוקטובר 2016, ב-2:00 לפנות בוקר.

 

"הגענו לנתב"ג ב-11:00 כי נאמר לנו שיתכנו עיכובים בגלל הלוויה של שמעון פרס, אם כי בסוף לא היו עיכובים כאלה. ב-16:00 הופיעה הודעה שהטיסה נדחית בשעתיים ל-18:00. כל הנוסעים, כולל ילדים ותינוקות, המתינו וקיבלו הודעה שמועד הטיסה נדחה שוב, הפעם ל-20:30 ושהעבירו את הטיסה לשער אחר.

 

"שוב נדחתה הטיסה והגיעו הדברים לידי כך שבסביבות 22:00-21:00 הקמנו קול צעקה. הגיע מנהל תורן של שדה התעופה וצעקנו לו: 'היכן הנציג של ארקיע?' הוא אמר לנו שהוא מנסה בעצמו להשיגו.

 

"עד היום זה זכור לי כאירוע טראומטי, אבל החמור מכל היה שלא היה שם שום נציג ארקיע שיסביר לנו, ירגיע, ייתן לנו הדרכה, ייתן לו"ז משוער. לא ידענו שום דבר ולא היה עם מי לדבר. אנשים נשארו בלי מזון לתינוקות, או תרופות משום שהמזוודות כבר אוחסנו. שוברים לקפה ומאפה חולקו למיעוט מאיתנו (16 מתוך 150 נוסעים מ.ק).

 

"ב-23:00 העלו אותנו למטוס. אחרי חצי שעה הורידו אותנו מהמטוס בגלל תקלה שהתגלתה. חיכינו עוד 40 דקות, והם גירדו מטוס אחר. זה היה יום שישי בערב. הדיילת אמרה: 'אין לי אוכל חם, אבל יש לי כריכים קפואים עם טונה. תמתינו קצת, זה יפשיר, תאכלו את זה'. הגענו לשדה התעופה באי קוס ב-1:30. השדה היה שומם לחלוטין. אלה שנרשמו בחבילה עלו על אוטובוס שבכל זאת המתין לנו. אחרים היו צריכים לשלם לאדם פרטי שייקח אותם.

 

"הגענו למלון ב-3:00, כלומר איבדנו חלק מהיום ולא אכלנו ארוחת ערב במלון. קמנו רצוצים בסביבות 10:00, אבל ארוחת הבוקר הסתיימה, אז קנינו ארוחות לעצמנו. איבדנו כמעט יומיים מהטיול, כשכל הטיול היה 5-4 ימים. זה היה ממש אירוע נוראי לכן התאגדנו ותבענו. יצאנו אמנם כשחצי תאוותנו בידנו, אבל לפחות ארקיע תיזהר מלהזניח קבוצת נוסעים בשדה התעופה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים