שתף קטע נבחר

סכסוך עבודה בארקיע: מחר ייתכנו שיבושים בלוח הטיסות

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת התעופה, על רקע הכוונה של הנהלת ארקיע לפטר מאות עובדים עקב סגירת שדה דב. ארקיע: "בתקופה של שינויים מהותיים - יש לבצע ארגון מחדש, וחובה להיות יעילים במחיר תחרותי"

ההסתדרות הכריזה היום (ג') על סכסוך עבודה דחוף בחברת ארקיע, על רקע כוונת החברה לפטר מאות עובדים בעקבות סגירת שדה דב ולהוציאם כבר עתה לחופשה כפויה בת שבוע. מחר יקיימו העובדים אסיפות הסברה בכל מוקדי החברה בארץ, ובשל כך ייתכנו שיבושים בלוח הטיסות.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

לאחר 81 שנה: שדה דב נסגר

ייסגר בקרוב ועדיין נמכרים כרטיסים משדה דב

כריכים קפואים ועיכוב של שעות: ארקיע תפצה נוסעים ב-234 אלף ש'

 

הסכסוך הוכרז לבקשת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי המלווה את עובדי ארקיע, על רקע ההשלכות על עובדי ארקיע בעקבות סגירתו של שדה התעופה. לטענת ההסתדרות, על אף שביטחונם התעסוקתי של העובדים הוסדר בהסכם הקיבוצי שנחתם בשנת 2013, תוך התייחסות לאפשרות שתופסק פעילותו של שדה דב, עולה כי בכוונת החברה לבצע פעולות חד-צדדיות בהן פיטורי מאות עובדים, ללא שיתופה כמתחייב של נציגות העובדים.

מטוס איירבוס של ארקיע (צילום: דני שדה)
מטוס ארקיע(צילום: דני שדה)
  

לצד הסיבות לסכסוך, עומדת קריאתה של ההסתדרות להנהלת ארקיע, למלא את חובתה כחוק, לעצור את הצעדים שמנוגדים להוראות ההסכם הקיבוצי, ולפעול בשיתוף פעולה עם ההסתדרות ועד עובדי ארקיע, על מנת לבחון את החלופות לפיטורים.

 

עוד נכתב בהודעת ההסתדרות, כי נציגות העובדים הופתעה לגלות הבוקר כי אין בכוונת הנהלת מנכ"ל ארקיע ניר דגן להעביר את עובדי החברה המועסקים בשדה דב לנתב"ג, וכי לא נעשתה על ידיו כל היערכות לצורך עבודת ארקיע בשטחי נתב"ג.

 

מההסתדרות נמסר: "אנו מצרים על כך שבעלי ארקיע ומנכ"ל החברה בוחרים בראש ובראשונה לפגוע בהון האנושי ובעובדי החברה שהצעידו אותה להישגים חסרי תקדים בענף התעופה, מתוך אהבה ומסירות למקום עבודתם. חבל שבמקום להיערך בצורה נכונה ולראות איך צולחים יחד עם העובדים את המשבר, בוחרים בארקיע להשליכם ולהכניס את החברה כולה לכאוס. ההסתדרות תעמוד כחומה בצורה מאחורי עובדי ארקיע המסורים ולא תיתן למי מהנוגעים בדבר להתייחס לעובדים כבני ערובה. על הנהלת ארקיע לחזור בה מכוונותיה, לכבד את עובדיה ולחזקם במקום לעשות את ההיפך".

 

יו"ר ועד עובדים ארצי ארקיע עליזה בלאיש: "הופתענו לגלות באמצעי התקשורת על הכוונה לפטר מספר בלתי מבוטל של עובדים, אך אין בכוונתנו לאפשר ולו לרגע להנהלה שלא לכבד הסכם קיבוצי קיים בדבר העברת העובדים משדה דב לנתב"ג. אין שום סיבה שעובדים מסורים ומקצועיים אלה יסיימו את דרכם בארקיע. נילחם בהחלטה בכל אמצעי שיעמוד לרשותנו על מנת למנוע גזירה אומללה זו".

 

מהנהלת ארקיע נמסר בתגובה: "בתקופה של שינויים מהותיים בתעופה הפנים ארצית הכוללים סגירת שדה תעופה משמעותי כשדה דב - יש לבצע ארגון מחדש, זהו מהלך טבעי. ישראל אינה מדינה זולה למחייה ולעסקים, רבים התחומים בהם עלויות חברת תעופה ישראלית יקרות בהרבה מהמתחרים המגיעים מחו"ל. לכן, חובה עלינו להיות יעילים ולתת שירות איכותי במחיר תחרותי. ארקיע תעשה כל מה שצריך כדי להצליח במשימה זו, אנו משוכנעים שעובדי ארקיע שהם גם שותפים בחברה יהיו שותפים גם בתהליך ההתייעלות".

 

בתכנון: פיטורים של 250 עובדים

סכסוך העבודה מגיע בעקבות הודעת ארקיע, כי היא מתכוונת לקצץ מעל מחצית צי המטוסים שלה, לפטר כ-250 מתוך 650 העובדים בחברה ולהשהות את עסקת רכישת מטוסי האירבוס 330 שאמורה הייתה לקלוט בשנה שעברה.

 

יו"ר החברה, אבי נקש, אמר אמש בשיחה עם "ידיעות אחרונות" כי "במצב שנוצר בעקבות סגירת שדה דב לא רווחי לנו להפעיל את כל הצי שלנו. אנחנו חברה עסקית, ועסק צריך להיות כלכלי. המטרה היא למכור את כל חמשת מטוסי ה'אמבראר' שלנו, שפועלים בעיקר בקו לאילת אבל בקיץ מבצעים גם טיסות ליעדים קרובים באגן הים התיכון". לדברי נקש הוצאת מטוסים אלה משירות וסגירת הפעילות של החברה בשדה דב תחייב את החברה לקצץ בשליש את כוח האדם שלה, כ-150 עובדים שעבדו בשדה דב ועוד כ-100 עובדים שהיו קשורים לצי מטוסי האמבראר. "זה לא יקרה מחר, אבל זה יקרה בחודשים הקרובים", אמר.

 

לדבריו, הפעילות לאילת תצטמצם בגלל סגירת שדה דב והחברה תתמקד בהפעלת מטוסים ליעדים באירופה. נקש הוסיף כי החברה למעשה תצמצם את פעילות התעופה שלה ולכן היא גם משהה את עסקת רכישת מטוסי האירבוס 330-900, עסקה עליה הכריזה לפני כשנתיים. מטוסים אלה היו אמורים לאפשר לחברה להפעיל טיסות ליעדים ארוכי טווח כמו ניו־יורק ותאילנד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים