שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    עוד גישור כשל: מבוטחי הסיעוד של מכבי מחכים להכרעה בין הפניקס לכלל

    בעקבות הסכם מינואר האחרון, מבוטחי הביטוח הסיעודי של מכבי הועברו מחברת כלל לחברת הפניקס. כעת, לאחר שנים ששילמו עבור ביטוח סיעודי, עשרות קשישים לא מקבלים את הכסף מאף אחת מהחברות. הפגישה בין הצדדים הסתיימה במבוי סתום

     

     

    פגישה בין הפניקס לבין כלל ביטוח בניסיון לפתור את משבר הקשישים הסיעודיים, שנותרו ללא קצבה, הסתיימה במבוי סתום. בשבוע שעבר פורסם על כ-50 קשישים סיעודיים שאינם מקבלים קצבה בגלל ויכוח בין חברות הביטוח כלל והפניקס. הרקע לכך הוא הסכם שנעשה בינואר האחרון שבעקבותיו מבוטחי הביטוח הסיעודי של קופת החולים מכבי הועברו מחברת כלל לחברת הפניקס. כעת, לאחר שנים ששילמו עבור ביטוח סיעודי, עשרות קשישים שהפכו סיעודיים בין השנים 2018 ל-2019, לא מקבלים את הכסף מאף אחת מהחברות.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    חברות הביטוח מתקוטטות - והקשישים מפסידים: "נפלתי בין הכיסאות"

    מ־1 ביולי: הוזלה בביטוחים המשלימים בקופות החולים

    דו"ח מצב הבריאות: מחסור במיטות אשפוז, פחות שירותי בריאות בפריפריה

     

    ביום חמישי נערכה פגישה בהשתתפות בכירים ממכבי, הפניקס וכלל, שדנו על שמונה מבין המקרים שנמצאים במחלוקת בין הביטוח. זו הפעם השלישית בחצי שנה האחרונה שנעשה ניסיון לפתור את העניין באמצעות פגישה, אלא שגם הפעם הפגישה הסתיימה ללא כל התקדמות.

    עשרות קשישים שהפכו סיעודיים בין השנים 2018 ל-2019, לא מקבלים את הכסף מאף אחת מהחברות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    עשרות קשישים שהפכו סיעודיים בין השנים 2018 ל-2019, לא מקבלים את הכסף מאף אחת מהחברות(צילום: shutterstock)
     

    לפי גורמים המעורים בפרטים, הפניקס הציעה ללכת להליך בוררות, שבו יוחלט מי מהחברות צריכה לשלם למי מהמבוטחים, אולם כלל סירבה להצעה. 

     

    "ניאבק על כך שכל מבוטח במצב סיעודי יקבל את מלוא זכויותיו"

    בשנה שעברה זכתה הפניקס במכרז של מכבי על 1.36 מיליון בעלי הביטוח הסיעודי של הקופה. החברה גברה על כלל ביטוח, שהייתה חתומה על ההסכם מול הקופה עד אז. זאת, על אף שההצעה של הפניקס למכרז הייתה יקרה ב-5% מזו של כלל ביטוח. לדברי גורמים במכבי, הקופה בחרה בהפניקס בין היתר משום שקיבלה ציונים גבוהים במדד השירות של משרד האוצר.

     

    מחברת הפניקס נמסר בתגובה: "ביקשנו מספר פעמים מהנהלת מכבי ומהפיקוח על הביטוח לדרוש מחברת כלל להסכים לבורר אובייקטיבי, שבכוחו להכריע בתוך ימים ספורים מי מהחברות נדרשת לטפל במקרים שנקלעו לתפר. לצערנו, כלל מתנגדת ללא כל הסבר לפתרון הזה, והדבר גורר לעיכוב מיותר במתן תשובה למבוטחים. לאור התנגדותה של כלל למנגנון הבוררות, קיימנו ביום חמישי האחרון פגישה משותפת, שאינה הראשונה במניין, ושוב ללא הועיל.

     

    "בין התיקים שנידונו בפגישה ישנם מבוטחים שמוגדרים כבר מספר שנים כסיעודיים ומקבלים מאיתנו וממבטחים אחרים גמלת סיעוד. אין לנו ספק כי על כלל לשלם למבוטחים אלו את התביעה שאירעה בתקופתה. אנו מקווים שהעניין ייפתר בהקדם כפי שהצענו, ובכך יוכל להסתיים סבלם המיותר של המבוטחים".

     

    מכלל ביטוח נמסר בתגובה: "כלל ביטוח איננה המבטחת של לקוחות מכבי מזה 7 חודשים. מכבי והפניקס מחזיקות חולים סיעודיים כבני ערובה ולא משלמות להם בטענה שהיו סיעודיים לפני מועד זה. נשמח לדון עם מכבי על כל הפניות הנוגעות לתקופת היותנו המבטחים".

     

    גורמים במכבי מסרו בתגובה: "ניאבק על כך שכל מבוטח במצב סיעודי יקבל את מלוא זכויותיו. אם החברות מתחמקות מחובתן, על רשות שוק ההון להכריע. המדינה לקחה מהקופות את הביטוח הסיעודי והעבירה אותו לחברות מסחריות. עכשיו היא חייבת לפעול על מנת להבטיח למבוטחים את זכויותיהם".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים